søndag 11. mai 2014

Opal, Opal, Mmmmmm OPAL!!!

Hvis du er en av de som har følgt meg lenge så kjenner 
du til min STORE Opal lidenskap....SUKK!!!
Det er såååå mye fine nøster, og eg har MANGE av de!
Er en stund siden eg har kjøpt et nøste nå
så mine skjønnheter er neste klassikere hehe

Har en HAUG med nye nøster i hylla
og ENDA mere "rester", bare se her; 


Eg har enda en del igjen av 10 grams 
nøstene som eg har fått
hver gang eg shoppet store nøster + 
at eg har nøstet opp masse til 10 grams nøster ;) 
Åja, det ER en grunn for alt hehe 


Har en stor kurv full av store "rester" hihi 


Fant også en stor pose med enda flere store "rester"!!
Det ville liksom ingen ende ta hehe
Formålet med alt dette er fordi at 
Habibi ønsker seg et par tynne ullsokker 
(Endelig noen her hjemme som ønsker NOE!) 
Han ville ha svart eller grått i hovedfarge 
med striper av en eller annen farge, 
eg fant ca 100 gr svart og eg skal alltid finne
NOE som kan bli striper ;) 

Det som er sååå SUPERT med flerfarget Opal er at det
ALLTID er et Opal UNI (Ensfarget) som passer ;) 
Det er de samme fargene som går igjen uansett ;) 
GENIALT! ;)  


Her er grunnen til min 10 grams nøste mani hehe
Domino teppet alle drømme om, 
men ikkje orker å strikke.....snakk om tidkrevende!!!
Lappene er nesten 6 X 6 cm og veier CA 5 gr, 
er en stund siden eg har strikket på dette, 
men det er jammen OFTE i mine tanker-
så nå er det IGJEN kommet inn i stua.....
Dette skulle være sånn ventestrikk
(Legekontor, bilkø, flyturer etc)

Mulig eg må sette det i aktivitet igjen, 
ikkje sant dette hadde gjort seg som et STORT pledd
i en sofagruppe ute på en herlig terrasse?? 


For å ikkje nevne å strikke klin sprø sokker!
Det går lynkjapt og man bruker 
så mye som ca 40 gr hehe
JADDA, eg kan strikke mange kilo sokker *ler*

Denne sokken blir litt utfordring siden eg EGENTLIG
liker at sokkene er like, for her var det jammen
utforutsigbare rapporter! 
Hmmm skal bli spennende med sokk 2 hehe 

Oh Yeha, LITT thriller i verden trenger alle! 


Kan jo i sammen slengen presisere at 
den ultimate pinnetykkelsen for Opal 
er 2,25-Jepp, for det sier leverandøren ;) 
Men, eg fortrekker faktisk pinne 2-
elsker selvpining hehe 
Neida, det er faktisk REN nytelse ;) 

Eier du ikkje noe Opal sier du??
Da skal du få noe forhandlere av meg her;
Bittamis designMauds GarnOpalgarn.se
AnnesGarn,  og den siste kommer Her -
og MANGE flere kan du finne om du leter på Google ;) 

Du er bare nødt til å anskaffe deg noen nøster! 
Bli medlem av GALSKAPEN! hehe


Lovet Jr at eg skulle ta med et bilde fra i går!
Han sto for hele lørdagsKOSEmiddagen alene!
Alt som tilhører taco laget han, stekte kjøttdeig
og hakket grønnsaker til den store gullmedalje
og det smakte fortreffelig herlig ;) 

Jepp, Jr begynner å bli stor gutt, 
må nok bare innrømme det ja.....sukk
HVOR blir åra av, ja for eg mener;
EG er jo akkurat like ung!?!?!?


*****

Sånn ellers her i heimen henger me i hop, 
Habibi og Solstråla er syke, men det ser ut for
at det er i ferd med å snu for dem begge ;) 
Satser iallefall på at en av de er klar for i morgen, 
eg skal en tur på SUS og det er kjekt med selskap ;) 
Ikkje noe prøver eller noe denne gangen, 
bare samtale med kirurgen som opererte meg i fjor
og som nå skal sende meg til Haukeland
for nok en operasjon.....YES, man holde seg
i aktivitet vettu ;) Ja, hva kan man si!??


Nå blir det enten en kwil eller tåfelling
mens eg koser meg med House ;) 
Får se hvor trøtt eg fortsatt er etter
en kopp kaffi ;) 





KOS deg videre du også og ha
en fortreffelig søndags kwell
og en flott ukestart ;) 






Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille ;) 

2 kommentarer:

Finnskoghuldra sa...

For noen herligheter du har! :)
Har fått shoppa meg noen Opal jeg også, og har ett par på pinnene nå. Dr Yang i surprise, ser ut som sukkertøy! :)
Strikker dem i 2.5 og er helt enig med deg, kunne fint strikka dem i 2, men gidder ikke å ta opp ;)

Å for ett teppe!! Har også alltid ønska meg ett, men den "alt jeg ønsker meg" lista er laaaang!! :)

Flinke gutten lager mat... Ja, de årene ja... Skal snakke med deg når du blir bestemor jeg, da går de ennå fortere!! :D

Håper de blir bra fort, og at noen orker å bli med deg imorgen, lykke til :)

Kos deg ikveld :)

Sylvia sa...

Hei Vibeke
Han sønnen din blir nok en flink kokk, etter sin far ( og mor) ;) Det ER gøy å lage mat, og ungene må få lov til å prøve seg litt de også.
Jammen har du mange nøste Opal. Jeg har visst noen jeg også. Ikke lett å få brukt de opp når man trenger så lite av gangen. De jag her på pinnene, er på pinne 2.5. Ja, jeg vet det er litt stort, men jeg liker de sånn......he he
Du kan jo strikke mange av de ankelsokkene, for så å se hvem som passer best sammen, siden de mønstrer seg så forskjellig og uvilkårlig.
Har begynt på et teppe jeg også. Ikke i dominostrikk da, DET går for langsomt for meg. Jeg strikker på et som skal passe inn i et rom jeg skal pusse opp......ja, jeg ser det ligsom for meg, og da må pleddet passe inn, hi hi
Lykke til på Sykehuset i dag. Håper du kan kose deg resten av dagen og kvelden, med deilig strikketøy og en film.
Ha en fin dag. Klem
Ps: her lå datteren syk hele forrige uke. Tror det er noe som går........ God bedring til dine kjære der hjemme.