tirsdag 25. september 2012

Masse ULL er HIMMELSK!

For å komme inn i GarnLageret mitt må man gjennom
garderoben vår, så nå rydder eg på plass der!

Har ryddet i ullklærene og kastet noe, gjemt på noe annet
og her er det Jr og eg skal ikle oss til vinteren hehe

Jepp, KUN meg og Jr.......noe feil her, 
men Solstråla vil ikkje ha NOE og når det gjelder
Habibi eier han 1-èn genser på denne hylla og den kan
han både plaske og svømme i hehe

Habibi har litt "sære" ønsker hva kommer til strikkegensere, 
han vil ha en med "bittesmå V`er" som han sier, 
dvs en genser med bare et par millimeter høye masker
og DE kjøper eg heller hehe 


Har da blitt litt oppgjennom, 
eller dette er vel bare de siste åra......årene før det
var eg temmelig stor og de gensrene/jakkene har eg kastet!
Var liksom ingenting å dvele med ;) 



Men EN ting har eg tatt vare på; MARIUS!
Eg kan riktig nok ta en par saftige svømmetak her, 
genseren er ca 150-160 i omkrets hehe
Men når eg da tar på et skjørt som er betydelig smalere
blir det ikkje såååå dumt! Hmmmmm
(Skjørtet er selvkomponert og det er ikkje mønster på det)

Strikket en tilsvarende genseren i grønt til Habibi
også denne fikk skjørt slik at eg kunne låne hans genser hehe
Tenkte praktisk ser du hihi

Men disse "flytevest" Mariusene får ligge på hylla ENN
så lenge, som de har gjort i maaaange år allerede.
Strikket de i 1993 faktisk, dvs snart 20 år-
og de er like fine i strikket og garnet er Peer Gynt <3 



Nå har eg liksom ikkje mer å gjør her hjemme, 
annet enn å vaske noen maskiner med klær-
så nå er det RETT FØR eg pynter til Jul *Ler rått*
Jepp om 3 mnd er det jo nesten over!
JADDA, eg gleder meg som vanlig!

Men FØRST en FLOTT høst, 
er lov å håpe ;))






KOS deg hvor enn du er og
ha en NYDELIG tirsdag!





Go`klem fra en fornøyd Vibbedille ;))

4 kommentarer:

Sølvis blog sa...

Takk for at du deler.
Kan du ikke sy ett par sømmer i hver side av mariusen og klippe bort det som er for stort da?

Soline sa...

Jeg har også endel gamle strikkeplagg - men det er akkurat som om passformen var helt anderledes da...... Tidene forandrer seg!

Kristina - Mamma til en Prins sa...

Klipp genseren opp forran og fjern det overflødige og sy i en glidlås? :)

Sylvia sa...

For en diger haug med strikkagensere/jakker ol!! Tror ikke dere skal fryse i vinter, nei!
Kunne ønske jeg var like effektiv som deg, jeg, og få ryddet opp her og der. Etter å ha lest alle dine innlegg jeg ikke har fått med meg i det siste (har vært på ferie...)ser jeg du har ryddet og satt ting på plass. Jeg har planer, men ender i sofaen med strikketøyet etter en lang arbeidsdag. Og har jeg fri, drar jeg heller på lunch med ei venninne, istedetfor å rydde og vaske her hjemme. Du forstår vel det???
Ønsker deg en riktig fin onsdag, og slapp nå litt av, også da!!! :)