søndag 21. oktober 2012

Gaver og gjenbruk ;)

Latte Baby Coat tenkte eg kunne bli en fin Julegave
til BabyJr så oppskrifta er kjøpt+eg har nesten en hel
hespe igjen etter Lemongrass ;)
I følge oppskrifta skal nemligen denne OGSÅ strikkes
i Cascade ECO+ dvs jo også si at det bør gå kjapt å strikke ;) 


Ellers driver me med arv om dagen!
Fant frem Blånisse lua som eg strikket til Jr for
X antall år siden, ingen må komme å si at BabyJr
IKKJE ble enda mer SØT!?? hehe
At han ikkje gjorde noe forsøk på å ta
den av lover jo GODT!
Tror eg burde skrevet en mail til NrK om at de BØR
snart sende "Jul i Blåfjell"
BabyJr bør jo snart få en liten innføring ;)

Han ble jo en skikkelig Blånisse Gutt ;) 


Denne jakka strikket eg til Solstråla da hun var ca 1 år, 
jaggu er det lenge siden!
Jakka har vært innom alle de som er født etter henne, 
godt brukt med andre ord, men absolutt like fin ;)
Nå er det BabyJr sin tur!
Han endte opp med å gå hjem i jakka da den ikkje skulle av, 
dette er en skikkelig ULLgutt hehe
Litt stor er den jo, men SO WHAT! hihi 


Hvem vil vel ikkje KOooOSE med denne hjerteknuseren!?
Han e bare sååååå deilige!




Nå koser eg meg med god film
og en snart ferdig hals, ser ut for at den blir veldig bra!

Helga er over og en ny uke står for tur, 
tro hva den bringer?
SPENNENDE!





KOS deg MASSE og ha ei
UTROLIG flott uke!!!





Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille ;))

7 kommentarer:

Mai Brit Nilsen sa...

BabyJr, er en skikkelig hjerteknuser.og han er nå bare til å spise opp i blånisselua;)) heldig han som får arve så fine strikkeklær;))Ønsker deg og dine en fin uke ;)

Monstermønster sa...

Så koselig å se minste i plagg som de andre har hatt glede av! Glede i flere ledd!

Anonym sa...

Nydelig den flettejakka. Husker du hvor du har mønsteret fra? Er jo like tidløs i dag som for så mange år siden!

Sissel sa...

For en herlig liten krabat, skjønner godt at du liker han godt:)
Du er virkelig inspirerende Vibbedille, alltid kjekt å stikke innom bloggen din:)

siddisisalou sa...

Kan godt forstå du får lyst til å strikke både det ene og det andre til en så skjønn modell som du har. Har var bare helt herlig både i blånisselua og jakken som har arver. Og kan aldri tenke meg at han blir mindre herlig i den nydelige jakken du har planer om å strikke. En skikkelig guttejakke - iallefall i de fargen den var avbildet i. Jeg har strikket en del babyjakker i det siste av et veldig gammelt mønster til mine venninner sine barnebarn. Synes jakken er så fin og så praktisk - og i det siste har det blitt i mange forskjellige farger. Må ikke glemme å ta foto og legge ut på bloggen min.
Ha en fortsatt strålende dag !

hobbyvenn sa...

Herlig liten nevø du har. Snakk om sjarmør.. Jakken er virkelig nydelig så den kommer han nok til å kle minst like godt som arvejakken og blånisseluen.

Quiltefeen sa...

En herlig liten pjokk i flotte ullklær. :) Lua passet jo perfekt!! Og jakken er bare nydelig. Så kjekt at plaggene kan gå i arv, og at de blir brukt ikke minst.. Her får jeg ikke ungene til å gå i strikkede plagg what so ever!! Til min store frustrasjon!!!!!! Det er jo så mye fint som jeg har lyst til å strikke til de, men gidder ikke når det ikke blir brukt. Jaja, mere tid til å strikke til meg selv. :) Aldri så galt at det ikke er godt for noe.. hihi...
Ha en herlig kveld!
Klem, Kristin