tirsdag 29. januar 2013

FLET-et stykk herlige lue ;)

Små kule detaljer er viktig for heltheten, 
og disse praktiske flott lappene kan du
designe helt selv Her Inne ;)   

Forholdsvis rimelig og kjapp levering, 
har et lass med lapper-må bare bli enda flinkere
å bruke de ;)

Andre detaljer er denne Biese kanten på lua, 
slettes ikkje noe hokus-pokus, men veldig effektfull.
Anbefaler deg til å ta tiden å strikke den, 
men hvis ikkje funker en vanlig rillekant.

Da må du i tilfellet bruke et annet maskeantall
på opplegget, les litt videre i oppskriften bare ;)


En kjapp og greit måte å strikke fletter på ;) 


En dekorativ måte å felle på ;) 


Resultatet ble ei lue som satt som et skudd!
Jr bestemte fargene og ble kjempefornøyd!
Han er en veldig takknemlig mottaker ;)

Eg har strikket med Peruvian Highland Wool 
som oppskriften sier på pinne 4 og 4,5

La først opp til minste størrelse-ALT for liten
La så opp til den største-ALT for stor
LESTE eg HELE oppskriften og fant ut at
Str S kunne passe=PERFEKT ;) 



Nå har eg funnet frem litt ymse rester i det samme garnet
og tenkte eg skulle strikke èn lue til, 
men med en liten fargevri......tror eg skal gjøre det ;)

Oppskrift til denne lua+votter finner du
HER! 




Husker du eg viste et bilde av masse
Ullrikke garn i rødt og blått?
Hadde tenkt å strikke Marius genser som
VM prosjektet mitt, men i dag da eg skulle
hente det hvite garnet fantes det ikkje lenger.....

Har i grunnen tvilt litt på dette garnet da eg
strikke prøvelapper, følte det var sånn "tovete"
og det liker eg ikkje, iallefall IKKJE til en stor genser!
Etter en del søk og spørsmål til Nille fant eg ut at det
også går under navnet Cortina Soft og eg husker flere
episoder eg hadde med Cortina tidligere i min strikketid
og de var langt fra gode hehe
Egentlig er vel dette et hell i uhell hehe
Da blir det nok heller en Marius Hettejakke i Peer Gynt ;)






Men du?
Eg må strikke litt nå eg så du får
KOSE deg og nyte denne
flotte tirsdagen ;))






Go`klem fra en fornøyd Vibbedille ;))

2 kommentarer:

Jorun sa...

Den lua var så fin!! Har skrevet ut mønsteret!!! Takk for tipset!

Irene sa...

Luen var veldig fin.Det ser ut som at gutten din likte den også.