lørdag 22. november 2014

Årets JuleStrikketøy!

Strikketøyet som eg skal KOoOSE meg med ETTER 
at Julaer bjellet inn er KLART

Eg tok kontrollen over GarnLageret igjen i dag 
og fikk kastet masse skrot og ryddet ut av hele 5 garnkurver, 
ergo fikk en "Julekurven" tom ;) 
Kurven er så koselig og skal få en RØD sløyfe 
etter hvert tenkte eg-

Kjøpte den forresten på min KOSELIGSTE 
Husmorferie EVER i 2010.
Turen gikk til Tr.Heim og dilldallet som henger på er GODE
minner fra de mange Strikketreffene eg har arrangert ;)  


Eg har som du vet et ganske robust og solid lager hehe
så eg har plukket ut ca 1,5 kilo Silja til....... 


......Dukkeklær Strikkings ;) 
Har i grunnen strikket veldig lite Dukkeklær så eg tror dette
skal bli SKIKKELIG koselig! 

Har en GOD del Babyull liggende, men litt usikker på OM
det evn blir litt tynt(?) Hmmm det oppdager eg vel når eg
åpner bøkene og setter i gang + eg har ca 16 kg sånn type
Østlandsgarn, Safir og Rubin hehe Småtepper??
JA, det KAN bli en del dukkeklær, har vel også en liten plan
om noe hånddukker-DET er gøy og ALLE 1 åringer liker vel det??

I dette huset "ringes" Jula inn Fredag 19.des hehe
Da går ungene på ferie hehe Iallefall skolen gjør det, 
Solstråla skal jobbe hele "ferien"

Det passer SÅÅÅ SUPERT for Mysteriet Sjerfet
skal jo også være ferdig da HAHA Blir så GØY atte ;) 

"Å Jul med din Galskap og deilige lyster.......!" hihi 


Ellers er situasjonen under kontroll her ute.....trooor eg -
Habibi er i full sving med å lage Falafel fra bunnen av hehe
Dette lover godt for en kwell med snadder mat hehe
Bilder kan komme senere eller i morgen, 
oppskrift er det muligens verre med pga litt mye sukk/stønn
og riving av hår hehe Men eg kan komme med en ENKEL utgave! 

skal eg sprinte videre på Mysteriet, er på Del 7, så har eg Del 8
og Del 9 kommer på mandag, Jepp, det gjelder bare å ikkje
ha FOR lange pauser *ler* 

Håper dagen din også er FLOTT, 
ALLE fortjener GODE dager innimellom ;) 
Føler eg er i en stim nå og NYTER hver time, hvert minutt ;) 








KOoOS deg masse og ha en
Fortryllende herlig Kwell ;) 







Go`klem fra en noe "Hyper" ivrig Vibbedille ;) 

3 kommentarer:

Unknown sa...

Å kor deilig å tenk på kosestrikken til romjula, er ikke helt der enda, men det kommer.
Kos dokker i kveld og god helg.

Unknown sa...

Jeg falt pladask for den kurven din! :)

Når det gjelder innholdet, blir det nok mye kosestrikking ut av det. Blir nok en glad mottaker der tenker jeg. :)

Ønsker deg fortsatt god bedring og en flott lørdagskveld! :) Klem.

Sylvia sa...

God kveld i stua, Vibeke.
Yes, du har helt rett ang pepperkakene. Jeg må nok ta en omgang til senere......for jeg knasker pepperkaker til kaffen hver dag, he he
Jøss, rydding på garnlageret ditt. Da finner man mange nye prosjekter, gjør man ikke?
Jeg startet nettopp opp et nytt prosjekt, siden jeg tittet litt på garnhaugen min. Men jeg har to prosjekter som er julegaver som EGENTLIG skulle strikkes på. Men jeg blir nok ferdig til jul.......kremt!
I morra kommer Liv med den nye Kofteboka si til oss. Tror jeg skal finne et prosjekt der, som skal strikkes på i romjula TIL MEG SELV.
Ha en riktig fin kveld, min venn. KLEM