onsdag 4. februar 2015

Èn til DEG og èn til meg



Du har sikkert vært gjennom din periode med korssting? Man kjøper mengder med Moulinè garn og melder oss inn i diverse Ateliè klubber, interessen avtar og garndukkene blir liggende der å støve ned? Jepp eg har gjort alt dette hehe Men NÅ fant eg de frem for eg fikk en IDÈ! 

Til dette GALSKAP prosjektet trenger man KUN 3 av trådene 
i en tråd Moulinè, dvs VELDIG tynt hehe Til dette brukte eg
heklenål 0,90 mm DET er tynt det hehe
IKKJE sett deg på den HAHA 


Hva er vel søtere enn noen VÅRLIGE Ugler?
Enten til å henge nøkler på eller du kan gjøre som meg, 
jepp, for eg har den til pynt på strikkekurven min ;) 

Har i flere perioder heklet disse Uglene i forskjellige garntyper, 
har jo de som henger på Trollhasselen også vettu, de er i Silja :) 

Dette krever en del tålmodighet og GODT lys!
Ja det er noe skikkelig pottel, men eg elsker jo sånt vettu hehe
Det er nesten blitt en greie om å få det minst mulig hihi 


Direkte på karabinkroken har eg knytet Makramè knuter 
dette har eg til slutt bønnhørlig festet godt i ugle, 
mest mulig usynlig ;) 

Selve uglen fyller eg med bittelitt watt ;) 
Oppskriften på selve uglen finner du HER! 
Hvor liten/stor blir din? 
DU kan jo t.o.m hekle de som puter :)  


På den eg skal sende til DEG har eg festet 
en "Hand Made" hånd på :) 
Du tenker sikkert, "Hva må eg gjør tro"? hihi  


Joda, det ENESTE du skal gjøre er å gjette hvor mange Klyper
det er i denne boksen! Jepp, litt gøy må man jo ha det på en onsdag hehe Den som får riktig tall først ELLER kommer nærmest
vinner "Årets Søteste Ugle" hehe

Når du har bestemt deg hvor mange det er kan du legge 
igjen ÈN kommentar under dette innlegget :) 
Man kan altså kun gjette ÈN gang hver :) 

Kan jo gjøre det hele LITT enklere ved å si
at det er et 2-siffret tall :) 
LYKKE TIL :) 

Tenker eg lar dere gjette frem til FREDAG 6.februar eg ;)  


SÅÅÅÅ liten er den hehe
Ja det tok faktisk noen timer å hekle på denne hehe
Blir jo fullstendig STIV i øynene hehe 


******

skal eg rydde vekk alt rotet disse 2 små medførte, 
slenge en Burn i fryseren, hoppe i dusjen og DER skal eg
jammen bli ei stund! Jepp, eg FRYSER, men formen er SUPER
i dag hehe Var nok bare et lite feber blaff i går for borte er det :) 

Jr er en del DAFF ennå og har feber, 
så han blir hjemme enn så lenge 

Habibi har inntatt kjøkkenet sammen med Kenwood`en
så noe baking er på gang, Hmmmm litt KOS kanskje?

Etterpå blir det å tenne MASSE lys
og parkere rompa i kroken for nå eg få ferdig
HEMMELIGHETEN MoHaaaaaa

YES! Det skjer ting her inne om dagen, for du husker vel at eg
strikker på noe til DEG??
For å ha sjansen til å få HEMMELIGHETEN i Posten trenger
du KUN å kommentere på DETTE INNLEGGET!


Håper du også har en FLOTTE dag!
er jo snart HELG hehe 
Ønsker deg iallefall en HERLIGE kwell :) 






KOooOS deg og nyt noen
timer sammen med dine
eller bare litt ME TIME ;) 






"Eg tror på at man må
være seg selv og følge
drømmene sine, 
selv om andre tror de
umulig lar seg gjennomføre"








Go`klem fra ei oppglødd og ivrig Vibbedille :) 

48 kommentarer:

Wenche D sa...

Tipper 63 klyper.

Astri sa...

Tipper 67

Unknown sa...

Så fine ugler!
Fasiten sier det er 66 klyper i boksen ;)

Lisbeths Verden sa...

75 sier jeg :) Klem fra Beth

Lise "Lizzy" Engdal sa...

72! ...kanskje x3

Terese sa...

Så utrolig søt ugle ? Jeg tipper det er 83 klyper

Sigrid sa...

56 klyper! Svigermor samler på ugler, så vinner jeg må den nok gis videre. For en tålmodighet du har!

Anonym sa...

Hei😃 Jeg tror det er 128 klyper i boksen.Nydelige ugler,flinke du er!! klem fra Astrid

Solveig sa...

Jeg tror det er 57 løyper uhu uhu håper Ugla flyr nordover

Unknown sa...

Eg trur det er 58 klyper i boksen !
Nydelege Ugler du lagar ! Ha ein fin og koseleg kveld !

Anonym sa...

Hei
Jeg tror det er 93 klyper i boksen.

Monika sa...

Jeg tror det er 84 klyper i kurven :)

Soline sa...

82 klyper

Anonym sa...

Det er 82 klyper i bøtta :) trur eg... Kjempefine ugler du har hekla, lurt å bruka broderigarn. Har litt av det sjølv også ;) Ha ein super onsdagskveld der sør. Helsing Marta Kristin

Håndarbeidsfrua sa...

Så kjekk måte å få brukt opp noe av overskuddslageret da. Aldri vært i nærheten av tanken på å hekle av det. Takk for den.
Antall klyper må da være 99.
Klem fra Liv
Og god bedring til Jr.

Bundingen sa...

Jeg tror det er 87 klyper. Tipper er vel det riktige ordet kanskje.
Fin vinterdag her, og det ble skitur i skoleløypa. Men nå skal det strikkes. Herlig ugle du har laga!

God onsdagskveld fra Ingunn

Hanne sa...

Åååååååå - de var så fine! Jeg gjetter 54 klyper.
Pludrehanneklem

Sylvia sa...

Det er muligens 69 klyper. Har veldig lyst til å si 99, men det er nok færre!!!!
Det MÅ være riktig, for jeg SKAL ha en sånn ugle. De var såååå fine, sukk. Så flink du er, Vibeke.
Klem

Signe sa...

Jeg tipper det er 96 klyper. Ønsker deg en onsdags kveld. Håper du får varmen tilbake.

Gunn Halland sa...

Gøy :) Jeg gjetter 83 klyper

maska sa...

Da tipper jeg 89 klyper.
Ha en fin kveld i kroken din.
Disse uglene er så fine. :)

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Unknown sa...

Jeg tipper at det er 98 klyper. Kjempe fine ugler :)

Vanja sa...

Tenker vi sier det er 61 kryper i boksen din. :-)

Vanja sa...

Eh.......klyper.

Oddbjørg sa...

Morsom ugle! Tipper 77 klyper.

Anonym sa...

Tipper på 38 klyper. Borgny

Anonym sa...

Hei😊
Tipper det er 47 klyper☺️
Rita

Anonym sa...

Hei! 43 klyper tippar eg, og takkar for alle oppmuntrande og tankevekkande skriverier frå kroken din. Du er til inspirasjon for oss som syns synd i oss sjøl innimellom...

reSIRIkulert sa...

tipper 59 klyper :)

Sølvis blog sa...

Tenkte å si 72, men det har en annen her inne sagt, så da sier jeg 73 får en slik kul ugle har jeg veldig lyst å vinne.

Reidun sa...

Stemmen i hodet sier at det er 56 klyper i bøtta :P

Den ugla hadde vært fin vokter over husnøkkelen min :)
Hadde jeg kunne hekle hadde jeg laga mange ugler ja :)

Tantekaramellen sa...

Artig ide. Den varianten var gøy å se. Og uglene er søte. Jeg tror der er 95 klyper.

Anonym sa...

Så flotte ugler jeg tror der er 51 klemmer. Hilsen Jette

oldemora sa...

Hei hei.
Jeg tipper 48 kryper.
Hilsen Liv V.
med ny e-postadr.- krykkja@icloud.com

Tove R sa...

Hei :).
For noen nydelige ugler :). De må du jo produsere og selge, jeg kjøper gjerne ;). Jeg tipper det er 61 klyper :).
Ha en strålende dag...

Unknown sa...

Nydelige ugler.
74 klyper er det i boksa :-)

Fjordheim sa...

Den var jo veldig søt. Har en del slike garnrester liggenede,
så kanskje jeg må finne frem heklenåla en dag.
Jeg tipper det er 89 klyper i boksen. Morsom konkuranse.
Ha ei herlig dag :)

Jane sa...

Jeg gætter på 87 klyper :-)
Utrolig fine ugler du har lavet.....jeg har faktisk en hel del mouline garn der ligger, men tror ikke min tålmodig rekker til at hækle ugler :-D

Hiks sa...

Hei. Tipper det er 70 klyper i boksen

Anonym sa...

Jeg tipper det er 76 klyper i boksen.

Irene Stokdal :o)

Tika sa...

54 klyper var min første tanke, så da holder jeg fast ved den. Siden jentungen elsker ugler, må jeg jo bare gjette :)

Sissel sa...

Jeg tipper 82 klyper, nydelige ugler 👍
Ønsker deg ei fin og kreativ hel.

Klem fra Sissel

Anonym sa...

65 :-) Hilsen Julie

Mammaka sa...

Jeg tror det er 139 klyper i boksen :)

Anonym sa...

Hei.

Så søte ugler:-) Jeg tipper på 75 klyper.
Og takk for all din inspirasjon på så mange måter via bloggen din.
Klem Line

Irene sa...

56 løyper. Søte ugler du har laget.

Friiida sa...

jeg tipper 98 stk :)