onsdag 4. april 2012

Tenk; NÅ er det Påske Ferie! ;))

Ut på Tur Aldri SUR ;))
I dag gikk turen til Sandnes og Arabisk Handel, 
MYE kjekkere å gå dit med Habibi-
da handler me sååå mye rart og ikkje minst GODT!

Det var en selvfølge at me MÅTTE ha hver
vår is, Habibi, Jr og meg ;))
Sola skinte og det var BLÅ himmel-
faktisk ganske bra temperatur også ;))
er det vel VÅR??

Var på Sandnes par ganger når han ikkje var hjemme, 
men da ble det ikkje mye rart gitt hehe
Vet jo ikkje hvordan eg skal bruke alt sammen jo hehe 


Nå er det "Bækk tu Normal" igjen hehe
Habibi kokkelerte i ettermiddag og me satt bare
sultne å ventet på å hogge inn *ler*

Dette er Cosa, veldig enkelt visst nok, 
man skjærer 4-5 squash i terninger, har i gryta med litt
smær/eller var det olje?? Hmmm
Iallefall, det bobler og koser seg en stund 
før du knekker noen egg
over og rører dette godt og når egga er ferdig,
ja, da er det klar til å spise ;)

Habibi laget en enkel salat med hvitløk og sitron over 
Mmmmmm
Alt spises med Liba brød ;)) 


Etterpå smaker det med en Arabisk KRUTTSTERK kaffi
servert i sofakroken ;) Jadda, eg ha litt sukker opp-
når me er hjemme i Libanon vrøser folk seg av 
hvordan eg drikker den hehe
Sukker er tydeligvis for PYSER hehe 


Nå er det altså PåskeFerie i Vibbedille Heimen, 
men tror du jaggu meg ikkje eg GLEMTE 
å kjøpe nye blomster!???
Eller, EGENTLIG så glemte eg det ikkje, 
eg syns egentlig både tulipaner OG påskeliljene
på både Rema og Flora var ganske så pjusk.....
Eg betaler ikkje 130,- for noe eg må kaste i morgen!

Da passet det jo fint med en oransje plantegreie
eg kjøpte her for ei uke siden ;))
Satte den på bordet eg, ja for oransj funker fjell det ;))


Sitter bare her å nyter det eg, 
alt er på stell og maten/godteriene er i hus, 
på lørdag fylles eggene og det blir kalkun til middag!
Kan neppe ha det bedre ;)

På garnfronten blir det nok både strikking og hekling, 
har noe nytt lammeull/silke liggende her-men tror egentlig
eg skal få noe ferdig før eg starter på noe mer til BabyJr ;))

(Å NEIdu! Haha Garnet ble kjøpt FØR eg
innførte InnkjøpsStoppen hehe)


Håper det ligger an til en koselig Påske
hos deg og dine også-
enten det blir Bypåske eller på Hytta ;)




KOS deg og NYT dagene
sammen med de DU er Glad i!
DET skal nemligen eg gjøre ;))






Go`klem fra Vibbedille i Ferie Modus ;))

  

7 kommentarer:

Mitt lille roterom sa...

Å! Så godt ut med is igjen, tror det må prøves i løpet av påsken ;) haha...hvis været holder da!

Nydelig en plantegreie du har til pynt på bordet, - må le..... du vet ikke hva den heter skjønner jeg :)

Takk for hyggelig hilsen idag inne hos meg :)Heldige Jr da - ja, jeg skal ikke si noe!

PÅSKEklem sendt deg!

StrikkePia sa...

Så koselig. :-)

Eg fikk påske egg på døren i dag, av en søt liten påskehare. Så her knaskes det, slappes av og koses!!

God Påske til deg og dine. :-)

sissel sa...

Innom for å ønske deg ei riktig god påske, og kanskje er våren på plass til dere - for det er den ikke her - det snør, men jeg ser blåe flekker over hvite/grå skyer.

Sylvia sa...

Yes, jeg er i ferie-modus jeg også, men en kan jo ikke bare sitte på raua av den grunn.
I morres har jeg bakt brød, og nå står resten av huset for tur, med vaskefilla (er jeg heldig, får jeg mannen min til å støvsuge)

Ikke for å erte deg, men jeg kjøpte inn litt Påskegodt les: garn, til påske. Men jeg er sikker på du har nok der hjemme, he he

Den maten ser spennende ut, selv om den er enkel. Jeg elsker fremmed mat. Og i morgen skal vi ha gjester til Påskelam, men på Indisk vis, sier mannen min. Det blir spennende, vettu.

Jeg rakk å kjøpe med orange og gule tulipaner, og jammen brakk jeg av noen gyle kvister på vei hjem fra jobb i går. De står og skinner om kapp med solen, som vi er så heldige å ha.
Ønsker deg en herlig påske!!!!

siddisisalou sa...

Ønsker deg og din familie en kjekk påske, og håper solen vil skinne på dere i mange dager. Flotte tulipaner - skulle ønske akkurat det var litt lettere å finne her. Men tulipaner er ikke "in" her tror jeg.

Maria Isabel sa...

ÅÅÅ nå fikk jeg lyst på is :) Dere, eller habibi'en din lager så mye god mat :) får jo helt vann i munnen her jeg sitter :)

Kos dere masse i påsken :) Håper dere får masse godt vær og mange koselige stunder :)

Klem :)

Håndarbeidsfrua sa...

God Påske til deg og din flotte familie.
Leit at våren lar vente på seg på dine kanter. Her har våren vært en til. Vistnok blåser det enkelte dager, men det finnes som oftest en lun krok å slå seg ned.
Cosa skal jeg prøve. Bruker mye squash og synes det høres spennende ut med egg i/over. Helt sikkert godt når den flinke kokk lager det.
Liv