onsdag 10. september 2014

Ferdig, Ferdig og klar for neste prosjekt

Ikkje sant dette ser skikkelig GODT ut? 
Etter mitt hodet er det PERFEKT tovet :) 

Oh YES-eg er SÅÅÅ fornøyd!
Bare se hvor....... 


......FINT det ble!!!

Jr hadde sine tvil i går før 
vaskemaskinen og så litt sånn flau ut, 
men i dag bare GLISET han, men andre ord veldig fornøyd!
Kommentaren var:" Kan dette være BARE mitt?"
Nå kommer han iallefall ikkje til å fryse på stompen når
han skal til fjells og ut i skauen :) 

Siden eg er så pass meget fornøyd kan eg dele mine
skriblete notater ;) 

Har heklet i Andes og nål nr 8

1.runde: Lage en Magic Loop og hekle 12 staver. 
2.runde: 2 stv i hver = 24 stv
3.runde: *2 stv i en, 1 stv* = 36

Fortsett med 1 stav mer for hver runde til du har
6 staver mellom, nå vil arbeidet sannsynligvis
begynne å bulke litt, derfor gjorde eg følgende:

9.runde; *2stv i en, 4 stv*
10.runde;*2 stv i en, 5 stv*
11.runde;*2 stv i en, 6 stv*

Gjenta runde 9-11, dette gjør du 2 ganger til.
(Eller til det blir så stort du trenger)
Hekle så en runde med fm hvor du også lage en hempe
på ca 20 lm, Hekle èn runde til med fastmasker og hekle
tett med fm rundt hempen - VOLA du har et 
Vibbedille Sitteunderlag hehe

Eg kastet det i maskinen på vanlig vask (1,5 timer)
med Milo og på 60 grader.
Før vask var det 70 cm i dia når det var tovet
var det 45 cm-akkurat passe stort og godt til Jr :) 

Det gikk med ca 5 nøster Andes ;) 


Nå er også bestillingen fra Jr ferdig ;) 
Som du ser så har Sjarmøren sine egne lapper ;) 
Rett skal da være rett hehe
Mulig eg snart bør lage nye....?
En smokk liksom hehe Han blir 3 år hehe 


Både Jr og eg ble veldig fornøyde ;) 
Nå gjenstår det å se om den passer :) 
På Jr sin la eg opp 100 m og på denne la eg opp 70 m
og strikket den 4 striper kortere ;)  
Vekt 23 gr 

er det KUN Viggo som gjelder!
Har god tid så eg frykter intet hehe 

Noen timer med Criminal Minds på øret
så går det unna skal vites :) 


Vettu ka?
Det er KNALLVARMT her i dag!!
Eg måtte "kaste" ullsokkene og finne frem
singleten igjen! Hekkan altså!
Misforstår riktig, det er herlig, men det ble noe
FOR varm her i kroken min ;) 

Akkurat nå så siger det tjukk tåke inn fra havet, 
tenker det blir kjølig utover kwellen da ja.....

Jaja, skal ikkje gjøre så mye annet enn å sitte her
å strikke likevel eg, så samme kan det være hehe





Men du?
KOS deg og ha en herlig
bitteliten lørdag ;) 


Eg tar ein FREDAG i kveld eg hehe







Go`klem fra en Vibbedille i fin form ;) 

2 kommentarer:

Monica H. sa...

Kjempefint sitterunderlag. Takk for at du deler mønster. Du er virkelig effektiv og kreativ!

Lisbeths Verden sa...

Likte luen jeg :) Klem herfra :)