mandag 8. september 2014

Utrolig hvilken GARNSKATTER man har!!!

 Ååååå eg blir helt ør og beduggen, bare se hva som  dukker
opp innimelom-dette er den MYKESTE 
BabyAlpakka`en ever!
Den er veldig spesiell for den er Håndfarget av en
GOD Strikkevenninne; Heidi-Beate, eg fikk dette
i gave et år eg arrangerte Strikketreff :) 

Har liksom ikkje hatt hjerte til å bruke det ennå!
Hun har også Håndfarget to hesper med Lammeull som
er blandet med Cashmere og Angora-Snakk om Luxus!

Hvis du ser på alpakkaen i bakgrunnen
er nok det den mest 100% fargen i RL, 
utrolig vanskelig å gjengi lilla!

Skulle virkelig ønske eg hadde det PERFEKTE
prosjektet til disse herlighetene! 

Har du noen gode ideèr kanskje? 


Regner med at dette flakser friskt i minnet ditt!
Det nydeligste av de nydeligte teppene eg vet om! 
Pinneguri er et unikum når det 
kommer til delikate og lekremønster, 
eg er en stolt eier av flere av hennes design :) 

Dette teppe startet eg på i vinter 
og det ble KUN lagt bort fordi
det ble for varmt/tungt å strikke på- 
PLANEN er at eg strikker den
andre halvparten til kommende vinter ;)  


Det GENIALE med dette tepper er at du strikker RUNDT!
Jepp, helt supert! 
Til slutt så bare klipper man opp og syr belegg, 
plukker opp på langsiden og strikker ribbekant :) 

HER kan du kjøpe oppskriften ;) 

Orginalt strikkes dette i Malsen&Mor garn, 
men eg fant frem det eg hadde av Peer Gynt og supplerte
med Safir ;) Går fint det, får litt færre ugler bare+ at det går
noe raskere hehe GLEDER meg faktisk å ta fatt på det igjen :) 
Vurderte et øyeblikk om det skulle få flytte inn i stua, 
men nå får det vente til Viggo og luer er ferdig hehe 

Åååååå det blir jammen MYE eg skal 
KOSE meg med i høst og vinter hehe 
Ja og så var det de der Julegavene da......

Hadde eg nå vært millionær hadde 
eg bare tatt en kjapp netthandel, 
kjøpt ALLE Julegavene, 
pakke dem inn og lagret de på
lilledoen og SÅÅÅÅ kunne eg bare 
strikket HVA eg ville hehe
Nei, misforstå meg riktig; 
Det er MYE kos i Julegavene også ;) 
MEN, eg nekter å bruke hele året på de hehe 

*****

I går LOVET eg Jr å støvsuge rommet hans, 
da pleier eg også i samme slengen tørke støv!
All den der elektronikken produserer MILLIONER
av HybelELEFANTER skal eg fortelle deg! 
TYPISK når eg har gitt et sånn løfte er at formen
ligger i dass når eg våkner! 
Noen morninger er medusinen bedre enn andre, 
ble noe bedre og fikk det unnagjort!
RESULTAT?? Eg sitter her som et vridd slips! 
Jaja, noen ganger må en bare ofre seg hehe 

Nå hører eg Jr kommer og han kommer til å bli
GLAD, så DET er belønning nok for meg ;) 


Etter hvert skal eg bare plugge i en serie, 
finne frem rutepapir og tegne ferdig lue hans, 
så skal eg sette i gang med broderinga ;) 
Han har likegodt bestilt EN akkurat lik lue!
Jepp, han trengte nemligen en GAVE
til en herlig liten kompis! 
Kan et mammahjerte si nei til det??
OVERHODET IKKJE <3 







Håper du har en fin mandag!
KOS deg og NYT den :) 







Go`klem fra en noe sliten Vibbedille :) 

1 kommentar:

Lisbeths Verden sa...

For noen farger på disse nøstene, helt utrolig vakre :) Klem fra Beth