onsdag 22. oktober 2014

Godt og Varmt i TåkeDis

Ikkje sant det ser ut som som et bilde av hav og strand
i tåkedis?? Vettu ka?? Dette er vanvittig MYKT! 

Det er en blanding av Melert ASKTynn Alpakka
og deilige deilige Kid Silk fra Karen Noe -
du BØR seriøst ta en kikk inne hos Karen Noe
å DÅåÅåÅn der der det MYE sånn "besvimelses" Garn-
EG LOVER hehe 


GALSKAPEN eg annonserte i går er altså blitt et FAKTUM!
Litt endringer i farger da, ble faktisk litt FOR blått for meg
og da gjør det seg med litt oransj og lilla, ikkje det??

Eg må bare krysse fingrene for at eg har NOK av den KidSilken!
Fant nemligen ikkje den lysegrå inne hos Karen Noe.....Jaja
finner vel en løsning OM eg skulle gå tom-
det er vannvittig drøyt da, men Denne Jakken er ganske stor!

Lurte litt på OM eg skulle ha knapper i den?
Nå er det jo ikkje noe stolpe i denne så kanskje eg kan kopiere
ideèn til Kanel&Sukker som tok trykknapper i sin kofte?
Må iallefall ha STOOORE trykknapper hehe  


SEEEE ka eg kom på at eg hadde!!!
Tenk å glemme ut denne??
Eg gikk rundt her og hadde på meg en alt for stor 
SinnaSau og irriterte meg over kald nakke!
Tok med meg lommelykta (JA, lyspæra er gått! hihi) og tok et
lite "søk" i ullhylla og DER dukket den jammen meg opp, 

Vet eg peppra bloggen med an i sommer, 
har DU strikket den? Eg har strikket den med Rubin
fra Sparkjøp og den er super myk ;) 
Deilig kosegenser ;)  


Texten er brodert på med maskesting -
halsen ble etter noe trixing brukbar ;)  


Eneste store endring egentlig er at eg har raglanfelt OFTERE enn
oppskrifta. Da eg strikket den helt ferdig etter oppskrifta 
hadde den noe enorme Flaggermusarmer! 
Hvis du skal strikke den og ender opp med 
samme problem kan du bare
plinge meg så kan eg finne notatene mine ;) 
Deal? Ok :) 


******

Er litt sånn "rar" i dag, ja litt sånn anderledes en vanlig hehe
Har et veldig trykk under det ene kragebeine Hmmmm
Eg vet at den tumoren som nå har kommet opp i halsen
kommer fra under brystbeinet.......Eg har en anelse om
dette muligens er en ny?? UFF!
Er jammen godt at eg skal til Haukeland om få dager ;) 
På høyre side av halsen har eg faktisk hele 11
sånne bitte små tumorer (Ert str) de er helt ufarlige
altså og vil ikkje bli fjernet uten at de lager problemer, 
HVIS det er en ny under beinet der HÅPER eg
at de kan fjerne den i samme slengen :) 
Skal jammen blir herlig å få renset skikkelig opp slik at eg
 bare trenger svelge skiva èn gang hehe 


AAAAANYWAY, nå skal eg bare strikke og kose
meg med dette tåkestrikket mitt, er faktisk
HALVVEIS på ryggen!
Jammen ikkje verst det når eg starta i går kwell
og det går faktisk utrolig greit med pinne 10 og Moi :) 


Håper du har en fin dag du også?
Her er det litt sånn diverse vær, ja, typisk her i vest ;) 
Skal uansett holde meg inne så det spiller
fin liten rolle her i sofakroken ;) 





KOoOS deg masse og ha en
STRÅLENDE flott
Høst-Onsdag ;) 







Go`klem fra ei Glad & Fornøyd Vibbedille ;) 

5 kommentarer:

Lisbeths Verden sa...

Neeeeiii, der skal jeg ikke inn å se !!! Jeg kan bare IKKE kjøpe mere garn, i jaffal ikkje no, som vi sier i Bergen. Lykke til på Haukeland.Klem fra Beth

Lise F sa...

Strand, hav og solnedgang ser jeg på bildet ;) Superfart, dette går unna. Dagens genser har jeg også, mon tro hvor jeg fikk inspirasjon til den fra ;) Dog uten tekst og er lyseblå, god å krype inn i...litt i største laget. Jeg gjorde som deg, oftere ragalanfelling, så armene er greie;)
Godt det bare er snakk om dager til Haukelandsturen nå, så du kan få sjekket og ordnet opp. Heier på deg:)
Håper Junior er oppe og går igjen:)
Her er første Ravello-arm straks ferdig, men nå har kroppen bestemt at den vil ha hvile, så da er det best å lystre ;) Kos deg masse og ha strålende onsdag, du også :) Klem fra et regnfylt øst

Rigmor sa...

Den såg helt fabtastiskgos og myk ut !!! Gleder meg til å se den ferdig!!

Finnskoghuldra sa...

Det blir superfint! :)
Og ja, det ser ut som ett landskap ved vannet i tåkedis, du har heeelt rett ;)
Trykk knapper er bra, blir spennende å se hva du setter på for noen knapper ;)

Made by me genseren er fantastisk! :)
Starta jo på en jeg også, men likte ikke fargen så det ble dessverre ikke noe av... Angrer på at jeg ikke bytta til en annen farge!! Jaja, det er ikke verre enn å legge den tilbake på to-do lista mi ;)

Håper de får fjerna alt når du er på Haukeland, greit å bli kvitt alt når du først er der :)
De gjør nok det skal du se ;)

Været her er grått, grått og mere grått med litt innslag av tåke og regn... Meeen sånn er høsten, så jeg synes det er litt kos jeg da ;)
Tenne masse lys inne, og tenne opp i peisen med strikketøyet i fanget og rykende varm te i koppen... Mmmm superkos :)

Håper du koser deg ikveld :)
Klem fra Nina

Tove R sa...

Du er flink, pinne 10 prosjektet ser skikkelig fint ut, flink med farger du :). Made by me genseren er jo kjempe fin, hvordan går det med den rosa? God bedring, tenker på deg. Fra ToveR