lørdag 24. januar 2015

Kjekt å Dele!

Mmmmm ikkje sant DETTE garnet ser deilikt ut??
Merino, Silke og Angora i herlig blanding! 

Har en liten historie bak disse nøstene ser du;
I min spede NettShopping fant eg ei lang lace jakke som var strikket i nettopp dette garnet og eg kastet meg 
utpå med Visakortet vettu, 
fullstendig blindet for fornuftig og regler hehe
Hadde ikkje peiling på tollgrenser osv hihi 

Det endte med at eg betalte godt over 1.000,- for 1 kg hehe
Garnet kostet noe mer enn det gjør i dag + eg overskred jo grensen
noe hinsides dvs det kom masse toll/moms i tillegg!
Selvfølgelig burde eg jo absolutt ha strikket den der lange jakken
slik at eg hadde hatt et MINNE om min startfadese hehe
MEN i steden for strikket eg et DIGERT Flower Basket Shawl
til ei god strikkeblogg venninne som dessverre nå er gått bort +
Cowboy Cowl og RilleTrille til meg selv :) 

Nå er det ikkje nok til et stort sjal med 2 nøster, men DU kan nok
strikke deg noe fint likevel-
Jepp for disse 2 herligheten kan nemligen
bli DINE! Siden eg var så GLAD i rompa mi i går ville
eg dele litt av gleden vettu hehe
Eneste du trenger å gjør er å klikke deg inn på 
Gårsdagen Innlegg og skrive en kommentar :) 
Fikk noen tips i går om hva dette greiene i rompa mi kunne være
så derfor tenkte eg at eg kunne forklare litt hehe
Ja eg er utdannet Illustratør
MEN å tegne med musa er ikkje enkelt!

Noen lurte på om det var Tvilling (Grønt kryss)
eg hadde, men det er det ikkje ;) 
Hadde det EN gang i min ungdom og fytti hekkan DET
var grusomt, måtte på sykhuset og skjære/tømme den!
Har heldigvis aldri hatt det igjen!

Men hvis du ser det røde krysset, dyyypt inni ballen, 
der har me en muskel/triggerpunkt og DER har eg vondt!
Det er en mulighet for at det er Piriformis muskelen som er
betennt/anspent, derfor har eg sittet på en hard tennisball for å prøve å "kneppe" det punktet :) Det gjør veldig godt/vondt hehe
Det var dette eg styrte med i går før en skikkelig vram dusj og etterpå var det MYE bedre, eg ble GLAD 
og da blir det GARN på deg hehe 


 Studeeeeer disse 2 bildene godt!
Venstre er med blitz og høyre uten.
Eg er blitt sååå PARANOID at eg ser FEIL over alt hehe
Rett over markøren har eg startet på et nytt nøste, klarer du å se
noe farge/struktur forskjell??
EG ser det jo egentlig ikkje, men eg TROR eg ser hehe

Blir jo helt smårar av slik garntrøbbel HAHA



Ellers så har eg et stadig tilbakevendene problem hehe
Ja eg er sikker på at du også sliter med dette!??

Antall garnkurver stiger stadig her rundt sofaen, det henger litt 
sammen med den der samvittigheten å gjøre ;) 
Ja for hvis eg har det noe mer i nærheten letter trykket hehe
Akkurat nå er det Eivor og Loppa som brenner litt.......
Det er jo veldig greit å ha de i umiddelbar nærhet i tilfelle
behovet PLUTSELIG skulle dukke opp :) 

*****

Habibi sitter også her å diller hehe
Ha skreller mandler han, jepp, kan TRO han skal digge til
noe knallgodt til koselørdags middag i dag!
Retten heter Mensaf :) 
Det er kokt og stekt ris sammen med hvitt kalkunkjøtt
stekt i strimler, dette stekes i wooken sammen med masse godt
krydder, skrelte mandler og valnøtter stekes seperat og blandes inn.
Man legger dette i en haug på et stort fat, har stekte nøtter
på toppen sammen med strimlet og stekt lammelårkjøtt <3 
Jepp dette smaker HIMMELSK :) 
Kan komme med bilder senere :) 


Nå skal eg bare fortsette lørdagskosen her i kroken, 
Solstråla er ute å flakser litt så mulig hun får tak i litt garn
til meg så eg kan fortsette med dukkesettet hvis ikkje strikker eg
bare Lykkelig videre på Made By Me genseren :) 

Jr er opptatt på rommet sitt, han fikk nemlig nytt Tastatur
i går som han kjøpte for Julegave pengene sine ;) 
Skikkelig stilige greier skal vites og han er så stolt av å ha
kjøpt det selv at det lyser av han :) hehe 



Håper du også har en fin dag? 
Husk at hvis den er dum kan den jo
bare bli bedre :) 





KOoOS deg iallefall og ha en
HERLIGE lørdags kwell :) 








"Sorgen er seg selv nok, 
men for å ha fult utbytte
av GLEDEN må man ha
noen å DELE den med " 








Go`klem fra ei Fornøyd & Glad Vibbedille :) 

3 kommentarer:

Smykker By Lene c sa...

Den piriformesen kan være til besvær ja!
Håper du får løst opp triggerpunktet fort!!!
Garnsamlingen din ser litt ut som min perlesamling, dvs det er perler overalt :)
Bomkjøp ja, fnis, det har vi vel alle gjort!
Jeg skulle kjøpe 0,5 mm sølvtråd en gang og endte med å bestille 5 mm tykk tråd i stedet - ooooo det er tjukt altså!!!!

Ha en herlig lørdagskveld!

Lene

Sylvia sa...

Heisann i stua, Vibeke.
Nå sitter jeg å koser meg med masse smågodt og helt ny kaffe. Strikketøyet ligger ved siden av i sofaen, og planen min er å lage pizza senere. Jeg laget det nemlig sist lørdag også, men da var jeg så forkjøla, at jeg kjente ikke smakene, derfor prøver jeg igjen i dag ;)
Maten dere får i kveld, høres nydelig ut. Gleder meg til å se bilde av herligheten.
Jeg kan ikke se noe forskjell der du har skifta nøste, så bare fortsett, du. Blir nok bra.
Jeg har også en slik haug ved siden av sofaen. Den vokser stadig her og prosjektene står i kø, he he.
Datteren hadde ramlet av hesten, som ble skremt, og hun har et gedigent blåmerke på rompa. Tror dere to burde slå dere sammen, hi hi
Ha en herlig lørdagskveld. Klem

Soline sa...

Ha en fin kveld!