tirsdag 27. januar 2015

Strikket/Tovet Høner til Påske

Kombinasjonen StrikkeGal og Påske er HERLIG! 
Du kan strikke høner, kyllinger, haner, egg ja What Ever 
og det fine er at du kan bruke ALLE regnbuens farger :) 
ALT trenger nemligen ikkje være gult!

I mangen av oppskriftene til Sandnes brukes det Fritidsgarn
selv brukte eg også mye Safir/ Østlandsgarn for eg syns det
tover helt supert til dette formålet :) 
I noen tilfeller strikker eg det dobbelt

Å nei, du trenger ikkje springe ut i morgen å kjøpe på hefter, 
du kan laste ned hele 5 PåskeHefter GRATIS fra Sandnes HER! 


Selv er eg innehaver av Påske Hele Året boka og der
er det også utrolig MYE flott :) 


Ugler er også kjempesøte, ja selv til Påske! 
Ei ugle er ei heller bare grå og brun hehe 
Bruk hvilke farger du vil og lag et supert....... 



........VÅRTRE!

Eg stjal ei gren Trollhassel i hagen til søsteren og støpte sement
i ein melkekartong og putta greinene nedi og VIPS; Et flott tre! 

Unglene har eg hekla i Silja fra Sparkjøp på nål nr 2,5 
og oppskriften på Uglene finner du HER! 


Gjorde ferdig Lille Kongle (Link i forrige innlegg)
Det gikk med 98 gr Nepal, dvs 2 nøster på pinne 3,5 mm
Uten et hodet er den ikkje lett å vise skikkelig, men første inntrykket mitt er at den virket veldig klumpete? 
Men det blir nok anderledes
når den blir strekt rundt et hodet-Satser på det :) 
Nå gjenstår det bare å få ta i en dusk :) 


Eg er så heldig for eg får bli med å blogge for 
Tusen Ideèr, en DIY Blogg i Egmont :) 
Du er nødt for å ta en titt! MASSE flott inne f.eks strikk :) 
Til gjengjeld får eg motta et valgfritt magasin og mitt valg ble
MAISON Interiør-en FANTASTISK blad 
å sitte å DRØMME med ;) 
Kan virkelig plukke opp gode tips, ja både store og små :) 

En slik sofa som dette SKAL eg ha i MI stue! hehe
Skikkelig KOSELIG StrikkeKOSEkrok dette :) 


*******

I kveld blir det nok strikkekos i min egen krok enn så lenge ;) 
Troooor stoffskiftet mitt er ganske lavt igjen........
Får ikkje varmen i meg i dag og eg vil bare sove!
Nå håper eg at eg kan klar å sitte litt i kwell, jo se å bli ferdig
med denne Made By Me genseren hehe Jepp for i morgen
får eg påfyll med garn til dukkeklær så da er det å fortsette der :) 
Joda, mulig eg bare får et NYTT sett på 
pinnen for det frister sykt hehe
ANYWAY, planen er å kose meg iallefall, 
har "smækka" meg en Iskald Burn så noen timer i våken
tilstand klarer eg nok hehe 





KOS deg masse og ha en
herlig kwell du også ;) 






"For den som ser storhet
i hverdagen, 
blir selve livet rikt"






Go`klem fra ei noe sliten Vibbedille :) 

2 kommentarer:

Tove R sa...

Ønsker deg en fin kveld og håper formen din kommer seg snart. God bedring :)

Sylvia sa...

God morgen, under pleddet med varm kaffe i kruset.
Uff, så leit med den formen din, Vibeke. Sender masse energi din vei, og håper formen blir litt bedre.....
Så morro at du blogger for et magasin. De har iallefall funnet riktig person til det.
Kan jeg gi deg et tips jeg så i går? En kunde hadde heklet nøkkelknipper. Det var en ugle, veldig lik de du har på treet der. Hennes var hul inni, altså åpen under, og der skulle knippet være. Så hadde hun trædd en snor fra hodet og inni. På den andre enden av snora, var det en karbinkrok som man feks kunne feste i veska si. Hun sa hun hadde lagd mange av dem, de var så populære. Noe for deg, kanskje?
I dag skal jeg og en gjeng på strikkecafe i nabobyen. Det blir koselig. Det betyr at når jeg går ut døra her etterpå, er jeg ikke hjemme før ved 22 tiden i kveld, først jobb, vettu.
Har du sett at Familien har gitt ut et Kofteblad? Ville bare si ifra..........
Fin onsdag til deg. Klem