lørdag 27. oktober 2012

Back in The old days ;))

Mamm`en min har bursdag på torsdag og da
må man jo ha en liten gave ;) 



Hun er veldig glad i pulsvotter så eg starta jakten!
Fant Gather Ye Rosebuds Mitts på Ravelry ;)
Strikker på pinne 3 med PT5 garn ;) 


Fikk det for meg at eg skulle finne 
bilder av det eg strikket til
Solstråla da hun var liten, men eg fant ikkje på langt nær
bilder av ALT-eg strikket utrolig mye til henne!

Hadde bilder med henne i klærene, men klærene viste
så dårlig på bildene-dette var de beste eg fant:

Dette teppe husker eg når eg kjøpte garn/oppskrift til!
Eg var ca 4-5 mnd på vei og Habibi 
var hjemme en tur i Libanon.
Har heklet Solstråla sitt navn inn i teppe og nå ligger
det på garderobe rommet og venter på barnebarn hehe 


Hun hadde utrolig mange Fana og Marius 
i alle mulige farger!
Eg strikket KUN i BabyUll og Mandarin Petit til henne, 
derfor hadde hun også sommervarianter i tradisjons strikk ;)

Det er så synd for eg aner ikkje hvor alt dette tok veien.....
Me har flyttet en del siden hun ble født...hmm 



Denne husker eg sååå godt, det er heldress under jakken
og alt er strikket i Mandarin Petit.
Vet eg brukte oppskrift pga masketallet, 
men designet er diktet av meg ;)


Min far var en iherdig rydder av både lofte og kjeller
i perioder så mulig noen av det bare "forsvant"
er eg heldig har eg gjerne lånt vekk noe slik
at det fortsatt er i live! Men godt man har bilder ;)
Kjekt å sitte å mimre i babybøkene til ungene, 
det eneste negative da er at min egen alder blir så tydelig hehe
Meeeen, så lenge man er ung til sinns
ser eg ikkje det store problemet hihi ;))


Har ikkje bestemt meg for om det blir dans i kveld, 
er søren meg så hekta på Dexter og nå har eg KUN
siste sesong igjen!!! Hva skal eg liksom gjøre etterpå?
Dessuten er eg så effektive med pinnene når eg ser
serier/film på Pc`en, jepp, 
da "sløser" eg ikkje tiden med surfing!


Uansett blir det en herlig kwell, 
ungene har besøk og me har koset oss alle sammen
men Taco laget av Solstråla-KJEKT med store barn!








Men du?
Eg håper du koser deg og at
DU også har en fin fin kveld
der du er ;))







Go`klem fra en Optimistisk Vibbedille ;))

5 kommentarer:

Quiltefeen sa...

Nydelige pulsvanter, de kommer garantert til å falle i smak. :) og så mange herlige barnebilder og klær.. :)
Jeg har også funnet veien til Netflix og har sett film i nesten hele dag, hehe.. Litt søm og strikking innimellom da. Ha en super kveld!!
Klem, Kristin.

StrikkePia sa...

Så kjekt med slike bilder. :-)
Da vi ryddet loftet for et drøyt år siden, dukket det opp en del strikk. Men mye av det var strikket i syntetisk garn desverre. Bl.a. en flott jakke i lys gul, men den var så tung at den ble kassert. Var formelig som en rustning i vekt. Synd, for den var virkelig flott!! :-)

Har desverre ikke så mye babytøy etter min bror og meg. Jeg har et sett med lue og noen fantastisk flotte knøtt små votter med tommel i lys rosa som er strikket til meg. Og to par votter i finull med flott mønster som jeg brukte da jeg ble større. Samt en turkis kjole pappa sin tante strikket til meg. Husker den og bakgrunnen for at jeg fikk den, så den vernes om!! :-)

Flotte pulsvarmere da. Har et mønster som kunne minne om de, men uten devknutene på. :-)

Fortsatt god helg til deg og dine. :-)

Hilde sa...

Du finner nok noe annet på Netflix etterpå tenker jeg ;)

Mitt lille roterom sa...

Heldige mamma' din som får så lekre pulsvanter :) De var nyyydelige!
Artig med bilder av unga med strikketøyet man har laget selv - har noen slike jeg også. Artig å mimre!

Kos deg med strikking og film, her går det mest i radio når jeg sitter med håndarbeid på dagtid, men om kvelden er det tv som gjelder!
Ha ei flott uke :) Klem!

marianne sa...

Flotte pulsvanter:) Og så koselig å ha bilder av det man har strikket.. Gode minner fra baby-tiden også:)