onsdag 23. april 2014

Mine favoritt SOMMER sokker

Siden eg nylig vasket nesten alle 
ullsokkene mine må eg jo benytte
meg å ta bilde når skuffa er nesten full hehe 

ELSKER sokkene mine og får ALDRI nok!
Lange, korte, tjukke, tynne, ja det meste er her ;)  


Jo mer farger og mønster jo kule syns eg de er ;) 
Det har blitt en del påfyll det siste halvåret da
min mor har hatt sokkedilla 
og en del har dalt ned på meg ;)  


Jr er akkurat like sokkegal som meg, begynner å få en
solid samling han også selv om del er på vask ;) 
Jammen godt at noen arva kjærligheten for ull etter meg ;) 
Solstråla vil helst ikkje ha!
Dog har hun ønsket seg HVITE ankelsokker i bomull
med itredd silkebånd i rosa.....hvilken bomullsgarn
kan man egentlig da bruke!??
Er jammen ikkje glad i å strikke i bomull..... 


Startet på enda en par med mine Perfekte Ankelsokker 
i dag ;) Har en del "gammelt" Opal garn som har gått ut
og det er såååå mye fint som blir kule sokker ;) 
Dette er Salamander som eg kjøpte for ca 7 år siden 

Har en del favorittsokker som er godt
egnet til SOMMERsokker-
de får du her med oppskrift ;

Blender Socks er YPPERLIGE 
om du har mye smårester ;) 
Virkelig kjekke sokker og i f.eks Opal eller annet tynt
sokkegarn blir det morsomme og lette sokker ;) 
Eg har også strikket disse som ankelvarianten 


 Paraphernalia er vel noe av det lekreste eg har strikket, 
noe såååå delikat skal du lete lenge etter ;) 
Eg strikket de i Edda fra Viking som ikkje er sokkegarn, 
men jammen har de holdt seg 
godt bortsett fra at nå er de hvite....
Jepp, Edda mister tydeligvis fargen etter hvert, 
men i Opal UNI eller f.eks Fabel ville disse blitt flotte-
ÅJA, de er på lista mi ennå, ha et par til ;) 

Brigid er også lekre og veldig kjekke/kjappe å strikke ;) 
Eg strikket mine i Merino Ex.Fine og da følte
eg de ble mer passe til sommeren ;) 
Lette og gode sokker ;) 

Sånn ellers syns eg DENNE boka er et møst hva angår
RÅLEKRE og ekstremt fantastiske sommersokker ;) 
Det er nesten så du bare må invistere litt ;) 

*****

Nå skal eg bare fortsette med mine deilige
ankelsokker og kose meg med serie ;) 
Selv om eg strikker på pinne 2 går det temmelig
fort-Takk og pris for at det er ankelsokker ;) 





Da får du KOSE deg og ha en
FLOTT morgendag ;) 
Nattinatti og drømme søtt ;) 






Go`klem fra en fornøyd Vibbedille ;) 

9 kommentarer:

Finnskoghuldra sa...

Elsker ullsokker jeg også! Fins ikke noe bedre :)
Paraphernalia (ble det riktig??) og Brigid ligger på lista mi også, men den lista er laaaang..... ;)
Håper du får en god natt med herlige drømmer :)
Nattaklem :)

Wims sa...

Elsker å se i andres sokkeskuffer, og da av den hjemmesnekra varianten. Det klør i sokkestrikkefingeren merker jeg. Mange nydelige skatter her. Kos deg med sokkene sommer som vinter. Og husk at en aldri kan få nok hjemmesnekra sokker. (Selv ikke med 140par,ich) ;0)

Av bomull ankelsokker syns jeg mandarin petit er best i bruk. Bare husk å gå ned i maskeantall da bomull ikke akkurat trekker seg sammen likefint som ull etter vask. Mitt beste tips er pinne 2 og 6 masker'ich færre på glattstrikksokker. (Safran fra drops holder seg bedre, men et helvete å strikke av, og hardere på foten)

Vibbedille sa...

Safran husker eg at eg likte, strikket en lue en gang ;) Tror faktisk eg skal prøve meg på det ;) Takk skal du ha Wims ;)

Har sett din sokkeskuff og DEN er eventyrlig! *DÅÅÅN*

Guri sa...

Så mange herlige farger på sokker! Er så enig med deg; elsker fargerike ( og tynne)sokker! Så kan sønnen min kalle dem glorete så mye han vil!
Ha en fortryllende vårdag!

Sylvia sa...

Wow, for en stor samling av sokker du har!!! Jeg har noen jeg også, men de kan du telle på en hånd, tror jeg, men jeg elsker de jeg har!!!!
Det er derfor jeg strikker sokker, fordi folk blir så glade for å få et par sokker. Jeg blir jo det selv :) og jammen har jeg blitt litt glad i å strikke sokker. Det er helt utrulig.
Her har jeg vasket og bakt i finværet. Nå er det ut for å slikke sol, og legge opp til enda en jakke....... Nesten som deg, jeg nå. To av samme slaget. Men det skal bli forskjell på dem alikevel. Sikkert slik du skal gjøre med dine to kosegensere.........som snart er ferdig, eller??
Ha en fin dag, Vibeke. Klem

Liv sa...

Takk for oppskriften. Jeg gikk i gang med det samme. :))
Ha en fin kveld!

Irene sa...

Mange fine sokker du har laget. Eg liker og strikke og bruke ullsokker.

Soline sa...

Så mange fine sokker du har! Jeg fikk jammen noen tips også til mønstre som er fine.

God helg!

Mette sa...

Mange kule sokker her ja! Tips til garn til sommersokker er Regia Cotton , halvpart ull og bomull og litt syntetisk for passformen :-) Mjukt og godt garn. Vet ikke om det er å få i helt hvitt, men en av sortene heter Regia Cotton "Summer Trend", iallefall lyse farger :-)