fredag 8. august 2014

To Gode Venner

To gode venner;



Jepp, som nevn tidligere er eg virkelig forelsket!
Legger ut litt bilder før eg nevner noen detaljer; 

Det eneste som var noe virkelig knot
var ryggraden på Dirk! Hekkan altså! :)  





Mulig de får en venn til, 
har nemligen mønster på Loni også, 
men troooor eg skal kose meg med noe av...... 


...DETTE først! 
Det mangler ikkje på noe å henge fingrene i ser du!
For tiden går det altså i litt lett hekling, 
men eg er også sugen på litt Nøstebarn-
for ikkje å nevne KLUTER!


DETTE kommer til å ta litt tide, 
men det er såååå kjekt å hekle på-
trenger jo ikkje si at det går LYNKJAPT!!! 


Nøstebarndressen til Prinsessa mangler 2 armer og raglan, 
men det er ingen bråhast-
likevel godt med hva som er gjort! 


Uansett er det herlig med en kurv full av FARGER!!
Ahaaa eg bare digger HOLST! 

Men litt tilbake til han Dirk på bildene over;
Han er heklet på nål nr 2 i akkurat Holst Supersoft

Det er jammen ikkje mye garn som må til skal eg si deg:
39 gr Turkis
4 gr Sennep
1 gr rødt
11 gr hvit
= totalt 55 gram garn

Inkl vattfyllingen veier den 110 gr
En LETT herlig sak dette her ser du :) 



Nå tenkte eg å angripe noen av prosjektene over
og bare sitter her å ha en fin dag og helg :) 
Formen er ikkje sååå bra om dagen og eg
har et reelt matinntak problem hihi
Jammen godt man har et "lite" lager å ta av hehe


Men eg HÅPER du får en fin helg
og at du koser deg i innspurten
av skoleferie!
Neste mandag er det tilbake til HVERDAGEN!
WRÆÆÆÆL! hehe







KOS deg og NYT ei
herlig SOMMER helg :) 






Go`klem fra ei Vibbedille i helgemodus ;) 

6 kommentarer:

Tøri sa...

Åhhh for noen skjønne dukker.Du er så flink altså!

siddisisalou sa...

Ha en god helg du også sammen med dine to nye flotte venner. Du er så flink og jeg er imponert over din skaperglede. Nyt de siste dagene før hverdagen kommer. Jeg har hatt et veldig hyggelig møte sammen med vår felles bloggvenninne Sylvia og hennes vakre datter ! Kanskje vi to også kunne få til et lite møte en gang jeg kommer til Stavanger ? Det er jo ikke så langt til Tananger.

Unknown sa...

Himmel så rask du er da, her sitter jeg og knoter med heklenål nr. 2, mens det vokser sakte men sikkert.
Din Dirk ble knallfin :-)
God helg til deg med det samme jeg skriver her, er jo freddan :-D

Vibbedille sa...

JA det hadde vært koselig Siddisisalou! Du får gi en PIP neste gang du er hjemme en tur ;)

Sylvia fortalte dere møttes, det måtte jo være TOPPEN å møtes i Barcelona! HERLIG :)

Sylvia sa...

Hei Vibeke
For noen skjønningen du har laget.
Og den kurven med garn, blir kreativ bare av å se på den.
Og lappene dine også. Blir så fint teppe, skal du se.

Ja, du må treffe Siddisisalou, for hun er en kjempedame. Mulig jeg må ta en Stavangertur for å få til et fellestreff.....?
Så dumt at formen din er laber. Men godt du har garn å ta av. Skrik ut om du mangler noe!!!!
Klem

Vibbedille sa...

DET hadde vært noe det Sylvia! Kan tenke meg at skravletøyet hadde fått jobbet da hehe
Me får seriøst tenke litt på det :)