lørdag 14. mars 2015

Ååå SÅ mye flott eg bare MÅ strikke!

Hvor herlig er det ikkje
når mannen i huset elsker
å stå på kjøkkenet
å kokkelere og bake?

Spesielt med masse flott 
lesestoff i hus-Meget grei arbeidsfordelig!

Ja TENK du; Det kom jammen nok et blad i posten i dag!
Dån og Dån sier eg nå bare-SÅååå mye fristende!!

Dette bladet har eg faktisk bestilt via Sms, det er noe nytt Familien har startet med, det er helt GENIALT for oss med GullfiskHukommelse! hehe
Eg ser sjelden på blader i butikken og eg glemmer alltid ut
hvis det er et eg virkelig vil ha!

Det skjedde forresten for noen uker siden da den Setedalen oppe til høyre var i det vanlige Familien-
eg bare glemte det og så var det for sent......

Derfor, når eg så så reklamen på den nye "Håndarbeid" HER var eg jammen ikkje treg med tastene på mobilen, 
"SWOSJ" så var bestillingen sendt!
Genialt spør du meg, iallefall for 
slike "hjerneblåste" som meg selv hehe 

Dette bladet kommer forresten ut mandag 16.mars :) 

(Å nei, dette er ikkje en forespurt reklame, 
retten og slettet et godt tips fra meg) 


Lekkert, ikkje sant?
Den der Kamelfarga lange jakken der hadde vært midt i blinken til
en frostmakk som meg  hehe Mmmmm deilig deilig!


Awwww så er det såååå mye lekkert til de små! *Sukk*

EG har virkelig sansen for "Missoni" mønster, 
har flere ganger prøvd meg på teppe, men kommer liksom hele tiden i Utakt med spissene hehe
Ja, mulig det blir litt mye vimsing fra min side hehe
Men ÈN dag, ja da SKAL eg iallefall ha 
meg et "Missoni" Teppe :) 
Jepp, det er oppe og avgjort :) 



Men DU? Hva nå? 
Ja eg mener med denne Avakadosteinen som Jr og eg "plantet"
for 1 mnd siden?? WHAT TO DO lissom? 
Skal den i jorda? Skal den snus?? 
Den spirer som bare det ser du hehe
Aldri prøv dette før så trenger me litt HJELP? hehe
Syns i grunnen dette var litt kult og Jr er ivrig på fortsettelsen :) 

******

Nå nærmer det seg faktisk middag her, MOI laget lasagne og salat-
og nå har Solstråla tatt over styringa 
hva angår steking og servering :) 
Jepp, samarbeid over hele linja her ser du hehe 

Eg har en fin, men dog noe sløv dag, 
føler meg ikkje trøtt nok til å sove-
bare veldig sløøøøøv! Eg må få satt på noe mer kaffi 
og slengt en Burn i fryseboksen så tenker eg det kommer seg :) 

Du da? Ble din dag god?
Har du sittet ute i sola å strikket? 
Her satte Habibi seg ut, ja han smørte seg t.o.m så nå er han 
blitt sååååå BRUN sier han hehe 
Jaja, mulig eg setter meg ut i påsken hehe 

Tror eg skal gå å freche meg opp litt og ta på kwellshabitten hehe
Jepp, nå nærmer det seg pysj og ullsokketid!
Sola er på vei ned i havet og da må en nok lukker dører og vinduer!
Gradene synker jammen fort :) 




KOoOS deg masse og ha
en kjempekoselig kwell :) 




"Jeg klemmer deg lenge
for hva er poenget
med å få ting gjort
så altfor fort?"







Go`klem fra ei kosete Vibbedille :) 

9 kommentarer:

Anonym sa...

G'kveld!
Jeg har fått til 'avokadoplanter' mange ganger. Jeg har stukket stener ned i potter jeg allerede har planter i. Det tar ganske lang tid før det dukker opp en spire (som nesten ligner en asparges..?) En stund siden sist, men jeg mener å huske at det kommer en 'stengel' per sten. De blir skikkelig lange etterhvert, og har grønne, fine blader langs hele stilken. De trenger mye vann, bladene krøller seg og tørker inn veldig fort! Lykke til!
Hilsen Line i Oslo.

Vibbedille sa...

Så eg skal altså stappe denne som nå spirer i vann nedi jorda? hehe Deretter får me en lang grønn ting hehe
Jaja høres festlig ute dette :)
Må jo prøves :)

Stine sa...

Ser utrolig godt ut med hvetebakst! Ble litt inspirert av den avokadoplanten, kanskje jeg skal sette noen i vann ☺

Sylvia sa...

Halloen
Duuuu.....stikk innom hos meg å se på de to Avocadoplantene mine, da vel ( etpar innlegg siden ;) )
Jeg satte de i vann for over et år siden, og når de fikk røtter, plantet jeg dem ned i jord jeg hadde ledig i en potte. De stod ute i hele sommer. Jeg gjorde det for å få de litt tøffe. Og så har jeg knepet av nye skudd, av og til, så ikke stengelen blir så lang og tynn. De er rundt 40 cm høye nå.
Deilig hvetebakst som Habibi har bakt da. Jeg har nettopp bakt pizzasnurrer, som skal inn i ovnen nå. Det blir søndagsmiddagen!!!!
Og et sånnt Missioniteppe kan du heller hekle. Det går mye kjappere. Jeg har en enkel oppskrift et sted.......skal sende det til deg når det dukker opp, he he
Nå holder jeg på med å avslutte RIDDARI. Så se opp for et innlegg om den senere i dag.
Søndagsklemmer fra meg.

Vibbedille sa...

Men du Sylvia.bare et dumt spørsmål;
Skal den avakadosteinen plantes med spirer ned i jorda eller opp? hehe

Sylvia sa...

Ned i jorda med spirene, eller røttene heter det vel?
Så kommer det er spire i den andre enden av steinen. Det kan ta tid....... Min ene kom kjapt, den andre hadde jeg igrunnen gitt opp, men en dag dukka det noe opp fra jorda......
Lykke til :)

Vibbedille sa...

Aha KULT!
*Noterer plantejord på lappen*
Takk skal du ha :)

Anonym sa...

Hei igjen!
Sånn for ordens skyld, ;o) jeg har aldri satt stenen i vann først. Skyller vekk 'avokadorester', tørker stenen og stikker den ned i jord. Tar såpass lang tid før spiren kommer at jeg som regel har glemt at jeg plantet den! ;o)
Hilsen Line i Oslo

Vibbedille sa...

Jr hadde sett dette på nett og syns det så Sååå kult ut hehe Derfor kom den i vann først, men det tok kun et par uker før den sprakk og en stilk kom ut, skal bli kjekt å se hvordan fortsettelsen blir hehe

Pleier å "glemme" planter/blomster hele tiden eg hehe