mandag 23. mars 2015

Man KAN hekle litt GALSKAP!

Av og til er det herlig å bare 
slippe alle store prosjekter 
å bare dulle litt tankeløst 
med noe småplukk.

Denne helga har eg bare sittet 
helt rolig å heklet,
totalt stille og for meg selv.

Verden har bare surret 
og gått uten meg hehe


Men HVA i all verden er det eg holder på med nå? hehe
ÈN ting kan eg si; Jr syns det var GALKULT og Solstråla bare ristet forvirret på hodet lurte sikkert på om eg var GAL!
Eg har jo aldri nektet så mulig hun har litt riktig HAHA

Uansett så var ikkje hjernen med meg i helga, den var det noen små steiner som hadde stukket av med! Eg prøvde å strikke på Wiola, men DET funket rett og slett ikkje! 
Klarte ikkje forkusere på mønsteret og det ble bare tull!

Derfor satt eg heller i gang med litt tankeløs galskap! HAHA
Blir nok litt HORROR følelse denne påsken hehe 

Jepp, du skal få se det ferdige prosjektet, 
ja du skal t.o.m få en GRATIS oppskrift hehe

Gled deg! MoHaaaaaa


Fordelen med å kombinere sykdom med bursdag er at det faktisk blir en del blomster av det hehe 
Mini Påskeliljene kjøpte eg på torsdag, ja for PLANENE var 
å gjøre rent til påske på fredag og plante
rundt seg litt liljer og pynte litt, meeeen det kan du si utgikk hehe

Ellers er det mamm`en som har kommet med fine planter +
Solstråla sørget for fine roser til Habibi som 
hadde bursdag på lørdag :) 
Ble jo LITT av en bursdag han fikk hehe
Han har søren meg sprunget hele helga stakkars, laget på mat, ryddet og ordnet. Ja ikkje vet eg ka eg skulle ha gjort uten han.


På lørdagskwellen disket han opp med ostebord :) 
Det var etter eget ønsket han ville det og på søndag ble det grilla
lammelårspyd med Hommus, salat og hjemmelaga pitabrød :) 

Selv satt eg noe metatt og tafatt i sofakroken med feber under teppe, men formen var sånn passe Ok, 
MYE bedre enn fredagen iallefall hehe


I dag føler eg meg ganske så Ok, ikkje akkurat sånn at eg vil frem med vaskebøtta og påskekyllingene for nedre del av ryggen vil helst bare sitte :) Kjenner liksom at eg er "sliten i nyrene"-
går det an tro?
Er noe "sår" i blæra, men ting og tang fungerer veldig bra syns eg så eg satser på at eg har vært heldig og at det hele er over :) 

Var iallefall HERLIG å dusje, vaske håret og ikkje minste STELLE håret etter ei helg i senga med feber! 
Litt sminke og VOLÀ så ser man ganske så frisk og god ut hehe Man føler seg iallefall mye bedre og DET
på en mandag t.o.m hehe

Jr har vært hjemme i dag også han! Er ikkje god med skikkelig sår
og vond hals, her snakker med om en del røde/gule blemmer, 
tett i nesen og stygg hoste. Legen tok streptokokk prøve på torsdag, men det var ikkje det heldigvis, "bare" virus

Nå skal eg ganske snart rigge meg til for kwellen her, 
hekle videre på denne herlige galskapen og bare slappe av ;) 

Håper du har hatt en fin mandag du også?
Er det SNØ hos dere?
Hører rykter om en del NYsnø rundt omkring?? hehe

Her har det vært kuling og regn hele helga, 
men i dag glimtet sola litt innom ;) 






KOoOS deg masse og ha en
herlige kwell ;) 






"Jeg kan ikke tenke meg
hvordan man kan vite hva
lykke er hvis man ikke
har kjent på smerten"






Go`klem fra ei Vibbedille på bedring :) 

3 kommentarer:

Anne Elise sa...

Ja du har sannelig hatt en helg med litt av hvert! Deilig å ha noen som kan stulle og stelle rundt en når en er syk.
For 3 uker siden ble jeg operert i magen. Var sykemeldt 1 uke, men først i dag føler jeg at jeg er OK igjen (nesten). Da er det deilig å få litt ekstra omsorg!! :-)
Håper det går bedre framover for deg og at JR kommer seg snart også.

Ruths datter sa...

Ser så fargerikt og herlig ut ditt hekleri. Blir sikkert fint til påske.
Klem

Hilde sa...

Flott å se at dere er på bedringens vei. Her er det ei strålende sol og snøen forsvinner med rekordfart…herlig. Spennende å se hva dine heklerier blir :-)
Ha en fortreffelig kveld.