lørdag 18. april 2015

Bli med å lage en UGLE vel!

Vet i grunnen ikkje hvorfor,
men eg har i ganske så mange år hatt en forkjærlighet for ugler! 
I alle varianter, sinte, sure, 
søte, ja alle liksom!
Har hekle mange, men denne her er faktisk den søteste!
Heng deg på å bli med!



Foto; SvartaHuset.blogspot.se

Disse grå uglene her syns eg er skikkelig lekre!
Ja eg kunne fint hatt en gjeng av disse i stua! Helt seriøst!

Nå orka eg ikkje helt å dra frem den STORE garnkista mi som inneholder XX-antall kilo med Østelandsgarn 
derfor fant eg frem.....


.....noen lekre farger i Silja som eg har stående 
rett her ved min side :) 
I følge oppskriften blir Ugla ca 20 cm høy, 
men siden eg ikkje vet hvor tykt garnet som brukes er blir det jo spennende å se hvor eg ender ut :) 
Tror i grunnen ikkje eg er så langt borte når eg ser på.....

....det eg har heklet til nå :) 
Eg bruker nål nr 2,5 for eg bare ha det skikkelig fast hehe
Syns rosa og turkis er skikkelig SMÆSJING i sammen og tror nok
dette blir ei frisk og søt ugle :) 

Alltid like koselig med en liten strikkepause 
og finne frem heklenåla :) 


2 vinger er heklet og eg har begynt å hekle oppover på kroppen :) 

Ikkje sant disse uglene var skamsøte??
Selv om du gjerne ikkje er en dreven hekler så vil du fixe dette!
Hele ugla hekles i luftmasker og fastmasker og i oppskriften som du finner HER er det også laget en Turtorial for hele ugle, 
dvs du kan hekle etter bilder :) 
Veldig greit om du er nybegynner :) 

Bruk akkurat det  garnet og nål du vil, det er kun størrelsen som endres og det er overhodet ingen problem :) 

For noen år siden fantes det en VennskapsUGLE-ring, 
var du med på den? Det var eg og det var koselig!
Da ble det laget et mønster på en spesiel ugle som skulle sys, 
veldig enkelt for selv eg fixet det hehe 
Etter hvert som me sydde ugler sendte med ugler til hverandre 
og eg endte opp med flere ulike ugler med utgangspunkt 
i samme mønster :) 
Kanskje man kunne fått til noe lignende igjen? Hint-Hint :) 


ANYWAY, eg er så klar for lørdagen!
FAVORITT snopet er i skåla og det er bare til 
å mumse det i seg :) 

Habibi står på kjøkkenet og er snart klart for siste innspurt på
Kylling Fahitas`en som han skal servere :) 
Mmmm Gleder meg ;) 


Jadde, se her du! Min "gamle" S5 til høyre og min NYE
Samsung Note4 til venstre!
JuHuuuuu blir bare større og større og bedre og bedre kamera :) 

Solstråla kjøpte seg denne Note`n for et par mnd siden, 
i går kjøpte hun den nye S6Edge og ga Note`n til MEG!
JIPPI, for snille døtre :) 


******

Hmmmm tro OM eg rekker en liten kwil før det er ALT for sen?
Mulig eg må ta meg ein kwil ETTER maten.......Zzzøvnig gitt!

Blir jo "spennende" med nye prøver om 9 dager.......
NOE må snart snu syns eg, ærevære tålmodigheten......



Men du?
Har du en fine dag?
Sola har skint her, men nå syns eg faktisk det er litt kjølig, 
på tide å få på seg flanellen da ja hehe 







KOoOS deg og ha en
KOSELIG lørdag
DU også :) 








Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille :) 


7 kommentarer:

Mammaka sa...

Blir gjerne med i en Ugle-vennskaps-ring :) Elsker ugler. Som deg, så har jeg alltid likt dem. For ikke å snakke om å samle på dem .......

Unknown sa...

Dere bytter mobiler oftere enn meg jo!!! ;-) Jeg har byttet hyppig de siste årene, men jammen slår dere meg der gitt!! :-) Uansett, jeg er superfornøyd med min Iphone 6 Pluss pga den er så stor!! Siden jeg ser så dårlig er den solide str en fordel for meg!! :-) Angrer ikke et sekund på valget av tlf. Men det aller viktigste er at folk har en mobil de selv er fornøyd med, en mobil som fungerer etter deres behov!! :-)

Vibbedille sa...

Da skulle du hatt Note`n vettu, DEN er stor og god en :)

Amira har jobbet de siste 4 årene i Elkjøp (Mobilavd) og da gjelder det å hele tiden ha det siste nye ;)
Gøy for meg også det :)

AnnetteK sa...

Ugle-vennskapsring høres kult ut da!

Grattis med ny telefon.

God lørdagskveld til deg og dine!

Hilde sa...

Har også en forkjærlighet for ugler. Disse uglene har jeg sett på flere ganger og har lenge tenkt å prøve meg på dem. Tror jammen jeg starter på en i morra😀 jeg har IPhone 6 pluss og liker den veldig godt.

Vibbedille sa...

Eg er i grunnen også en ihuga Apple fan og ELSKER Iphone, men Amira kjøpte Samsung til meg og mente at det var på HØY tid å prøve noe nytt hehe Men før eller siden blir det nok Iphone igjen, ja selv om Samsung har bedre kamera :)

Imac står også høyt på lista <3

Sylvia sa...

Hei. Grattis med ny telefon. Jeg har også Samsung, som jeg fikk til jul, men en gammel modell. Men jeg er fornøyd med bildene den tar. De blir kjempefine, og jeg bruker dem i bloggen, like mye som de jeg tar med Ipaden.
Så fine ugler. Jeg har ikke dilla, heldigvis, he he...... Akurat nå styrer jeg visst like mye med Mariusen jeg holder på med, som du styrer med Wiolaen din. Blir visst aldri ferdig, selv om jeg er flink å holder meg kun til den.
Nå nytes utelivet i solen, så herlig. Endelig!!!!
Snart skal jeg ta et stykke ostekake til. Kom gjerne innom for et stykke ;)
Fiiiin søndag! Klem