mandag 6. april 2015

Nye SOMMER Favoritter



Uansett hvor mye eg skulle ønske noen fridager til så er det tilbake til Hverdagen i morgen kl 7.
Kan jo trøste meg med at det er jammen ikkje så lenge til sommeren og herlige lette strikkeprosjekter-
Jakten er iallefall startet :) 



Foto; La Maison Rililie

Eg elsker tynne lette gensere, aller helst med raglanfelling
og hvis eg i tillegg kan bruke Holst SuperSoft ja DA
er eg i GarnHimmelen :) 

Denne lekre Orza Pullover kunne eg virkelig tenkt meg
i akkurat de fargene som er på bilde, det verste beste er jo at eg
faktisk HAR plenty av fargene liggen i kurven med Holst garn!

*Ler skummelt*




Foto; La Maison Rililie

Rhombing Around på bildet over har ikkje raglan, 
men AKK så lekker!
Kunne tenkt meg denne og eg, i akkurat disse fargene!
Denne er en anelse tykkere enn den første, men Holst finnes
heldigvis i flere tykkelser, du kan bare ta en titt HER! 

EG kan aldri få anbefalt Holst garn nok!
Ikkje bare er det rimelig, men garnet er nydelig og finnes
i mange farger og nyanser + 
de har meget kjapp levering for ivrige strikkere :) 



Ravello som eg strikket i fjor ble virkelig en stor FAVORITT!
Med sine 170 gr er den florlett 
og kan fint brukes på en varm sommerdag :) 

Lett å strikke, start oppe og strikk deg nedover.
AKKURAT slik eg elsker en genser :) 


Sånn ellers i påsken har eg vært på jakt etter dette! 
*Peker på bildet* hehe
Jepp, Sjongleringsballer til Jr! 
Sorgen var nemligen STOR da de han hadde klarte
å havne OPPI Wook`en full av olje! Hehe 
Du kan si det sånn at de ble
vemmelige og ganske så tunge hehe

Derfor må eg nesten bare prøve på disse og se om de fungerer
til Jr sitt formål hehe ALT man kan lage, ikkje sant??


Ja det viser at påsken er så og si over, rosene dør og det har begynt
å bli litt støv på påskepynten! 
DA er det på tide med hverdagen ja hehe

Vurdere å drøye fjerningen av pynten til helga fordi Jr har bursdag
på torsdag, Jepp, DA er han Tenåring! HJELP! 
Kan jo være koselig med litt kyllinger og harer hist og pist
visst det skulle komme noen småtroll på besøk :) 

Får se det an og heller ta det opp til vurdering i morgen :) 

*****

I dag våknet eg faktisk ganske så tidlig!
Ja litt over 8 våknet eg av et vanvittig fuglekvitter!
Eg så for meg blå himmel og sol, men neidu, hehe
Ja du har allerede sett været her på først bilde!
Lurer på HVA fuglene da skryter av?? hihi

Dagen skal brukes til å lade opp til resten av uka, 
dvs eg skal kun sitte her å strikke hehe
Ja akkurat som om DET var en bombe HAHA

Enn så lenge Zzover begge ungene, ja eg burde jo ha vekket de
begge 2 for flere timer siden med tanke på at de skal tidlig opp
i morgen, MEN i dag var første dagen eg var først våken og de
tidlige morgentimene ALENE er GULL verdt! 
Så det så!






KOoOS deg masse du også
og NYT denne siste
Feriedagen :) 






"For den som ser storheten
i hverdagen, 
blir selve livet rikt"

"Hverdager er de flotteste, 
de er fulle av eventyr"







Go`klem fra ei oppladet og fornøyd Vibbedille :) 


2 kommentarer:

AnnetteK sa...

Tusen takk for inspirasjonen!

Flotte gensere du vurderer!

Og jammen fikk du meg ut på glattisen også, når det gjelder garnkjøp! Nå har jeg vært inne på Holst sine sider og bestilt 1/2 kg garn! :O
Har planer om å strikke meg en sommergenser, så jeg endte med å kjøpe meg Holst Coast til formålet!

Ha en flott og kreativ uke!

Sylvia sa...

ravelloen din er såååå fin, Vibeke. Flott på slanke deg, da!
Ja, de ballene var nok lekre etter en tur i wokpanna, men hvordan havna de der, om jeg tør spørre?
Jeg våkna tidlig i dag, av Mjauing. Katta maser alltid på meg om morran. Da har vi to et rituale vi bruker. Dyra er rare, vettu.
Da jeg kom inn på kjøkkenet i dag morges, var det maurinvasjon. Svarte striper overalt. Så jeg sprayet villt ,med kjøkkensprayen, tilogmed helt inn i stua. Satte over full kanne med kaffe, og henta vaskebøtta og tok en skikkelig sjau.
Nå har jeg baka en langpanneform med BROWNIES til Strikkecafeen i morra kveld. Her bare hiver vi oss i det med en gang, he he Men det er deilig å få hverdagen tilbake. Jeg har kjedet meg litt i påska, jeg......
Nå er middagen strax klar, og så skal mamma og jeg kjøre Sophia opp til skolen/internatet.
Ha en fin kveld. Klem