fredag 22. mai 2015

NYTT garn og NYTT prosjekt!

Allerede I DAG kom det hentemelding om at garnet fra Strikkenett var kommet! Eg klarte ikkje sitte lenge i ro før eg bare kom meg i bilen å kjørte racerfort ned på Joker å hentet det hehe Kan jo ikkje la sånne små bebiser ligge i en kald butikk! 

Dermed var det godt eg "ryddet" litt i går og fikk frigjort
en passende kurv :) 


Tynn Alpakka fra Drops er bare en klar favoritt blant alpakka altså!
Hvis du aldri har prøvd det, ja DA anbefaler eg det :) 

Tilbudet på all ull/alpakka varer t.o.m 31.mai
så det gjelder å henge i om du skal sikre deg noen skatter :) 


Eg bare kastet meg over kurven for eg MÅTTE jo selvfølgelig teste ut det eg ville hekle! Litt i tvil om eg skulle bruke enkel eller dobbel tråd, men troooor eg bare går for enkelt slik som eg har heklet på bildet her :) 
DRØMMEN er jo et STOOORT teppe med små lapper :) 
Tenkt deg da en slikt et i 100% alpakka, hvem vil vel ikkje kose under det?? Ja når det EN gang blir ferdig hehe

Lappene memorerer du kjapt og det er så enkelt når du bare hekler de fast etter hver, 0 montering-
og oppskriften, ja den finner du HER! 


Til formålet har eg også bestilt meg en gjeng med nye heklenåler, 
men de er ikkje kommet ennå.....nei kjappe er ikkje Ebay hehe
Eg har alle Clover nålene, men det er ALLTID gøy med litt farger
og hvis de i tillegg er gode, ja da er det Vinn Vinn!
Heklenålene kan du kjøpe HER!


Mens eg har styrt på her i kroken har Habibi kokkelert Menzaf!
Jammy, DET er ubeskrivelig SNADDER!!!

Det er kokt ris som du blander med flerret kalkunbryst, 
valnøtter og mandler.

Slik gjør du:
Kok den mengden ris du trenger.
Skold og del mandlene og stek de, men alene.
Stek så valnøttene.
Finriv et kalkunbryst og stek det i ei gryte, 
ta oppi risen etter hvert og bland godt.
Ta oppi 1 ts "7Pepper", litt chilli, litt vanlig pepper og litt salt.
Bland så HALVPARTEN av mandlene og valnøttene oppi.

Strimle litt kjøtt fra lammelår og stek dette separat.
Dandèr risen og alt på et fat, ha begge nøttetypene over
og avslutt med å legg det strimlede lammekjøttet over.
Pynt evn med litt garnetyre, i dag ble det tomat og bladpersille her


Digg inn og KOS DEG :) 

On the side MÅÅÅ du ha "LABBAN"

Ta 1 liter kulturmelk og bland med et glass vann og 1 halv ts salt.
Tilsett 5-6 fedd hvitløk og 1,5 agurk i terninger .
La dette stå kaldt frem til det serveres.

Det smaker MYYYYE bedre enn hva du tenker, 
men pass på at ALLE i samme seng spiser dette, hvis ikkje, 
ja DA blir det sofaen på den som spiste....hehe



*******


Har i grunnen hatt en fine fredag, Habibi og eg var avgårde og fikk
hjem helgekosen-og det var ETTER dusj og rene koseklær at 
hentemeldingen på garnet kom! Jepp, eg sprang ut i regnet hehe

Solstråla sitter i tastende stund på flyet hjem fra Oslo og det skal
blir SÅÅÅÅ godt å få henne hjem igjen :) 

KanonDIGG at det er LANGHELG! 

Håper du har det fint og at helga blir alt du måtte ønske :) 





KOoOS deg masse og NYT
en DEILIGE langhelg :) 






Go`klem fra ei OVERIVRIG Vibbedille :) 


9 kommentarer:

Sylvia sa...

Be meg på middag, og jeg står på døra noen timer etterpå he he.... Den maten til Habibi ser aldeles vidunderlig ut. Og jeg kunne spist opp ALT! Jeg mener det.
Herlige farger på garn du har fått. Blir det fineste teppet.
Nå koser jeg meg med et glass vi, og har ungene, unnskyld, ungdommen, rundt meg. Vi ser på The Voice.
Ha en herlig fredagskveld Vibeke. Hils Habibi og si jeg ble veldig sulten nå. Takk for oppskriften. Klem

siddisisalou sa...

Nydelige farger !
Siste nytt; etter å ha rekket opp x antall ganger er jeg ENDELIG ferdig med andre omgang på monster mønsteret

Vibbedille sa...

SÅ BRA! Du får det nok til skal du se :) Blir jo en lekker jakken til slutt :)

Anonym sa...

Så herlig:). Skjønner deg godt, hadde løpt av sted jeg også. Nydelige farger, og alpakka er bare så godt garn. Blir verdens beste teppe:). Nå er jeg nettopp ferdig med boleroen i inca alpakka til storejenta mi, har bare tatt over et halvt år... Så i dag har jeg vært og kjøpt alpakkagarn til en deilig stor jakke til meg selv. Gleder meg. Det er litt tanketomt arbeid på tykke pinner. Trenger det nå, og spesielt på nattarbeid. God pinse, klem fra Nattugla.

AnnetteK sa...

Så herlige farger på garnet ditt, det teppet kommer til å bli knallfint!!

Jeg prøver å unngå garnkjøp, men dette frister altså...

Ønsker deg en flott og kreativ pinsehelg!

Rigmor sa...

Åh guri!! Så nydelige farver du har kjøpt i Alpaca`n - åååh, og jeg som ikke skulle ha mer...hmmm,,,du frister noe veldig nå altså...eeeh...
Frister med god mat også :) ser jo både spennende og herlig ut! Ha ei fortsatt god helg - kos deg masse....mens jeg sitter og funderer her - for de farvene var bare nydelige! :)

Stine sa...

Åjåj her var fine farger.

Hva heter de blå fargene?

Stine ☺

Vibbedille sa...

Det er 2919, 2918 og 2917 som er de turkise/petrol fargene :) 2919 og 2918 er ganske like, kan være greit å vite for de ser mer ulike ut på nettsiden til Strikkenett ;)

Lisbeth sa...

Herlige farger! Det teppet kommer til å bli knall fint :) Jeg elsker også alpaca garnet til drops - bruker det hele tiden :)