torsdag 3. mars 2011

Det er VÅR.......i stua!! ;))

Når VÅR nummeret til "Interwaves Knits"
kommer i Posten, ja DA er det vel VÅR??
Dette skal eg kose meg, kanskje eg finner
noe spennende eg kan strikke!??

Men FØRST så er det armene til kjolen
som er på pinnen!



Noe annet KOS kom også i Posten;
Luer og sokker til Prematur Avd. på SUS!!
Tuuusen takk til
MARTE!!



JADDA, det SPIRER!!!
Da ER det definitivt VÅR!!!!
Dette er en Påske kaktus og den spirte hele 4 ganger i fjor!??
Tror den har et GEN problem hehe



Denne planten husker ag aldri hva heter,
men jaggu skal eg hilse å si den kommer med knupper!
I MASSEVIS!!! Nydelige blomster!




I går ble eg ferdig med Kjole-Bolen,
den ble en del mindre enn målene til L,
mer en M vil eg si. Det skylles nok at eg strikker
på pinne 4 og ikkje 4,5-det ble litt løst i 4,5 for meg ser du.
MEN, eg er FORNØYD!!!!



Så nå er eg GODT i gang med armene som sagt,
har også en blomst på pinnene! Røper ikkje fargene enda hehe
VENT å se, men det er en farge som en av dere har forslått!
LEKKERT tror eg nok det blir *IVRIG*




Må bare vise hva Jr har fått av min mor!
Dette er GULL mynter som hun har kjøpt og samlet til han!
I går fikk han også et stort Edeltre skrin som de
skal ligge i, så nå er han en HOLDEN liten mann hehe


Han og mor mi har også startet samlingen
av kronestykker fra krigsårene!
Myntene over er såkalt minnemynter fra store begivenheter
under Krigsårene!


*******


Ok, da er det KUN 1 dag igjen til
VINTERFERIE!!
Skal bli godt å BARE kose meg med mine!
Trenger litt KVALITETS tid nå kjenner eg!



Formen er dalende dessverre, kreftene liksom bare
forsvinner ut av kroppen, slapp og svimmel.......
Det skyldes jo at eg overhodet ikkje spiser......
Har fått sterkere Morfin, så smertene føler eg at er
under kontroll ENN så lenge, MEN det SLITER!!!
Eg står nå opp HVER dag og ER til stede HELE dagen,
så lenge eg orker det er eg forsåvidt fornøyd....tror eg.....
Men, kjenner vel at det kommer til å si STOPP snart,
så eg håper det snart blir bestemt HVA som skal gjøres...

På onsdag i vinterferier er planen at ungene og eg+ min mor
skal reise noen til Hjelmeland, me skal ta båten inn
fordi det er mye lettere for meg enn 2 t i bil.
Satser på å få dette til, for som Jr sa så fint:
"Det er jo det samme hvilken stol du strikker i, ikkje sant mamma?"
Hehe
, det er jo sååå sant, så eg gleder meg litt til dette da.



Men NÅ!
NÅ er det Dame Stafett!!



KOS deg og ha en herlig
VM dag!!!



Men har jo allerede tatt GULL
I Skiskytter stafetten i MIX i Sibir!
GRATULERER!!!




Go`klem fra Vibbedille ;))




6 kommentarer:

Netti sa...

Så flott kjole, gleder meg til å se den helt ferdig...

amylin sa...

God bedring, og flott kjole!

Kristin sa...

Vet du - jeg TENKER på deg hver dag :) håper så inderlig de snart gjør noe, så du kan få slippe å gå rundt og være så syk... Kjære deg, tenk at du holder motet oppe, du er et strålende eksempel på kunsten å leve i nuet og gjøre det maksimale ut av hver dag, du er slik en inspirasjon! Og du - jeg gleder meg veldig til å se kjolen din ferdig! Stor klem!

Bitt@mi sa...

Hei:-) Tror blomsten din heter Mønjeklivia, kan det stemme?
Stakkar deg da, det må være fælt å slite sånn. Selv om du er flink å holde humøret oppe, så håper jeg de kan hjelpe deg snart, så du får krefter tilbake. Snart er kjolen din ferdig, og jeg gleder meg til å se den på:-) Har lyst på en sånn selv, men er nok litt for rund rundt livet og magen :-/ Gleder meg til SL'en da, den tror jeg jeg kommer til å trives glugg i hjel i:-)
Kos deg i vinterferien, og gjør som jr sier: sitt i en stol og strikk så lenge du orker. Og hvil innimellom:-)
Klemmer!

Nina sa...

Hei!
Håper du koser deg med det nye bladet! Det gjør jeg også! Fikk det i posten i går! Og jeg har også en sånn plante som deg, klivia kaller vi den. Og Bittami har helt sikkert rett i at mønjeklivia er det riktige navnet! Min har også blomsterknopper på veg, og jeg håper den blomstrer mens jeg er hjemme! Ha en fortsatt fin strikkedag!!!!

lise sa...

Uh, og jeg som sa opp abonnementet mitt på Knits... Jeg kjenner jeg må ha meg en tur i tenkeboksen igjen.