torsdag 31. mai 2012

Ikkje no STREIK i denne kroken ;))

Ikkje mye streik her som du ser ;)
Heldigvis er me heller ikkje berørt av den....ennå!

Men pinnene JOBBER og garnet minker både her og der!

Still Light`en min måtte ha en liten retur for en tid tilbake, 
men nå er den på rett spor ;)
Skal dele for ermene og fyke nedover magen, 
regner med at denne er ferdig og klar for bruk på sensommeren ;) 


Mitered Crosses Blanket har fortsatt bare 2 lapper, 
men DET var også meningen hehe
Skulle jo bare prøve meg, men har vel innsette at
dette bare bli et teppe ;)
MULIGENS det kan bli en Julegave??
Syns iallefall at det var/er veldig kjekt å strikke på, 
kjekt med forskjellige teknikker ;) 


Har startet på arm 2 på Bugga-Fana`en
men den trengte litt hvile akkurat nå!
Er overhodet ikkje lei, men ble litt lei STORE prosjket!
Er meget stygt redd for at eg kommer til
å mangle litt av det rosa garnet! *ANGST* 


Still Light KOSEGENSEREN mangle jammen ikkje mye, 
og burde kommet i havn på en god kveld ;)
Har en halv arm+ magen igjen ;)

Her spøker det med det turkise......
MULIGENS at eg må finne på en vri på slutten.
Derfor eg strikker begge armene nå, 
for de eg ha like når eg har sjansen ;) 


Her har eg MASSE garn å gå på ;)
Gikk litt AMOKK hos Holst her tidligere!

Straks klar for et par armer og raglan-DET er gøy!
Har strikket lengre bein og skal gjør
det samme med armene ;)
Strikker str 2 år og satser på at denne
blir SUPER når BabyJr starter i barnehagen ;) 

Har litt planer for eg egen vri på denne ;))


Tina`s Shawlette gikk først racerfort, 
men jaggu tok den blonden TID!
Er akkurat halveis på blondekanten, 
la det litt bak i turnus strikkinga mi i går!
Ble LITT lei kan du si, må liksom strikke litt forsiktig
føler eg, pinnene er tykke og garnet er FLOOORlett og tynt!
Da tar det liksom litt tid da vettu ;) 


In The Summertime er noen utrolig herlige
ankelsokker som Bitta har designet!
Du må ikkje tro det er bare disse hun har designet, 
du bør virkelig ta deg en kikk!
Det er et HAV av både sokker og bla votter ;)
Skikkelig MYE flott ;)

Dette mønsteret er enkelt å memorere
så det går rimelig kjapt ;)


Men akkurat prioriterer eg Nøstebarn Dressen, 
for akkurat syns eg DET er gøy ;)
I kveld er det gjerne noe annet hehe

Det er DET som er sååååå GØY med å strikke
EGNE primisser og ikkje andres ;)
Det VERSTE eg vet er å "ta" bestillinger!
Sluttet med det for evigheter siden!
MYE kjekkere å bare strikke gaver f.eks, 
ikkje noe tidspress og ingen som bestemmer noen
verdens ting, BARE EG! hehe


I dag forgår strikkinga innendørs!
Av den enkle grunn pga av gradene!
9 grader er jo nesten som VINTER jo hehe
Men det er da litt sol, men holder meg i sofakroken heller ;)


I helga er det Tananger Dagene, 
så muligeheten for en tur i havna er til stede, 
MEN igjen er det været som avgjør!







Du må KOSE deg
og ha en FLOTTERS dag ;))








Go`klem fra en fornøyd Vibbedille ;))

3 kommentarer:

Berit sa...

Vibbedille, denne bloggen din er til stor inspirasjon når håndarbeids-/hobbylysten har forsvunnet eller er minimal her i gården. Nå fikk jeg lyst til å begynne på både den ene og det andre, så nå regner jeg med det vil begynne å ta seg opp igjen. :)

Mitt lille roterom sa...

Hehe...nei, her er det ikke mye til streiken i landet å spore :)
Superflink du som har så mange flotte prosjekter på gang!

Ikke noen varme å spore her i øst heller, senest idag har min kjære fyrt i ovnen... Noen snø-korn har også kommet ned idag, men det er jo ikke sååå uvanlig, bare fryyyyyktelig kjedelig at sommeren uteblir..

Go'klem til deg fra meg!!

siddisisalou sa...

Du holder på med så mye kjekt at jeg forstår godt at dagene dine forsvinner fort. I dag våknet vi til 24 grader og må bare innse at sommeren er kommet hit for å bli. De snakket litt om skyer og sånn på vœrmeldningen, men de er ikke å se her iallefall. Ha en fin helg enten det blir innendørs eller ute på terrassen.