fredag 1. februar 2013

SinnaSau Jakken ;)

ENDELIG!!!!
SinnaSau Jakken MIN er helt ferdig ;))

Er aldeles KJEMPEFORNØYD!!!!!

Må jo bare først og fremst TAKKE Pinneguri for
en NYDELIG jakke og all hjelp underveis ;) 


Eneste "stuntet" mitt er at eg strikket knappestolpene
i hver sin farge-noe eg syns ble veldig fint ;) 


Spanderte skinnknapper-
"De kosta litt, hompe gjør det litt, men DET tar
ingen kånebak så stritt......" hihi  


Merkelig at sauene ser litt skjeive ut, 
men de er nokså beine i RL-mulig det retter seg etter vask 


Jakken ble akkurat passe litt stor, 
just how I love it!

Jakken er strikket i ASK fra Hillesvåg
på pinne 2,5 og 3,0 

Det gikk med totalt 466 gr
og eg strikket str XL, 
men NESTE gang strikker eg den et par
størrelser mindre


Etter en kopp kaffi i morges bare satte eg i gang!
FØR eg klippet hadde eg strikket begge stolpene, 
da var det bare å klippe i midten av de 7 klippemaskene!
Skummelt siden dette var mn første gang!
Ingen symaskin eller sikkerhetssømmer *Grøss* 


Men, det gikk overraskende flott og etterpå var
det bare å brette inn kantene på hver sin
side og sy med lette små sting;VOLÀ!
STOLT! Meeeget STOLT!!!


Nå trenger bare jakken en vask, 
så spørsmålet er om eg tør hive den i maskinen på 30 gr??
Har du vasket ASK i maskinen?
Overlevde det du vasket??

Syns det er litt for stort å vaske en helt jakke for hånd, 
tenker at det blir vanskelig å få ut nok vann for
å kunne blokke den lett.....hmmmmmm
Vil gjerne høre hva nettopp du har gjort

Men uansett, 
kommer nok et par skikkelige bilder
ETTER vaske


Nå skal eg bare nyte dagen videre på strikkefronten
og glede meg til 6.februar når SKI VM strikken starter ;)
I mens får eg potle videre på andre ting ;)
Har både Hitchhiker, Drop City og Umaro
som er aktive prosjekt om dagen ;))






KOS deg masse og NYT denne
flotte fredagen;))








Go`klem fra en litt syk Vibbedille ;))

18 kommentarer:

Nina sa...

Nydelig jakke!!! Jeg har enda ikke turd å prøve meg på sånn oppklipping uten en haug med sikksakk på symaskin først... Men det ser jo ut som det går veldig bra, da!!

Og riktig god bedring og god helg!!

Anonym sa...

Så koselig blogg du har, fant deg nettopp nå og har lagt meg til som følger. Sinnasaujakken din så veldig god ut, du kan være stolt av den ja;)
Ha en fin dag:))

LivM sa...

Lekker jakke. Denne har jeg også lyst på :-)

Aggai sa...

Så nydelig den ble, gratulerer med godt resultat:)

Hanne sa...

Kjempe fin. Flotte farger du har strikket den i. Jeg er så pinglete når det kommer til klipping. Må ha et mål om å bli bedre på det området.

Irene sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Fin jakke! Ask kan du trygt vaske i maskin. Personlig vasker jeg bare kasjmir og angora for hånd. Ullprogram 30 grader 400 - 600 omdreininger på sentrifugen. Da går det helt fint - til og med alpakka går greit i maskin på ullprogram 0 grader og 400 omdreininger.

Irene sa...

Så fin jakke du har laget.Fine farger.

Anonym sa...

Du, hvis du vil være på den sikre siden når du vasker jakka, kan du jo ta den på 0 grader.

Siddis back home sa...

fin jakken din ble, jeg er også akkurat ferdig med min, som mangler sauene, god helg!

siddisisalou sa...

Kjempefin jakke, og jammen er du modig som turde å klippe den opp uten maskinsøm etter alt det arbeidet. Men det går sikkert kjempefint.

Bundingen sa...

Gratulerer med fin jakke! Jeg er litt pysete når det gjelder ullvask i maskin og hadde nok vaska den for hånd.

Lykke til hva du enn velger!

Må si du er utrolig produktiv. Synes du har nye innlegg med ferdige plagg rett som det er.


Riktig god helg!

Klem fra Ingunn

Tebasile sa...

Knalltøff ble jakken din. Fargene er nydelige og så fint det ble med knappestolper i hver sin farge.
Jeg vasker Ask i maskinen og det går veldig fin.

Ønsker deg en super helg.

Stooor klem fra Tebasile

GryHege sa...

Bra jobba. Kjempefin jakke!
Jeg har bare knappestolpene igjen på min, og slik har den ligget i uker og måneder...
Har vaska andre gensere i Ask i maskinen på 30 grader, men på ullvask! Det har gått helt flott :)

Unknown sa...

Det ble en kjempefin jakke, det der :)
Jeg kan godt forstå du "grudde" deg til å klippe den opp, for det er akkurat slik jeg óg føler/tenker når det er snakk om "klipping i strikk" (!)

Riktig god helg til deg fra meg :)

StrikkePia sa...

Kjempe fin!!! E dn grønn, altså som en av fargene? På det ene bildet falt eg totalt for fargen og eg syns den ser grøn jt der. :-)

wims sa...

Så knallfin jakke du har fått deg. Herlig fargekombo. Og knappene syns jeg gjør mye av jaken :O)

-Anette- sa...

Alldeles nydeleg jakke du har strikka deg :)