onsdag 18. juni 2014

Rowan Tree + lott å løye ;)

Rowan Tree er skikkelig trim for fingrene kan du tro! 
Her strikkes det mønster både på rettsiden og vrangsiden.

Den er egentlig ikkje mer tidkrevende enn de andre, 
men JA, den trenger litt tenking hehe
Iallefall måtte eg det hehe


Den er virkelig verdt innsatsen og blir jo
skikkelig lekker ;)  


Nå er det 4 i samlingen og eg gleder mge til
nytt mønster på fredag ;) 

Alle klutene er strikket i Petunia ;) 

I mens skal eg ta å strikke ferdig kroppen på
Nøstebarn Dressen og muligens få armene på pinnene ;) 
Er jo ingen hast med denne dressen for eg tror ikkje
Prinsessa trenger den før til høsten ;) 

Men eg har jo flere planer for henne i Holst
så det er greit å få den ferdig ;)  


I går var Habibi og eg ute å kjørte, fant ut at me skulle
innom Kommunen å hente sånn søppelposer.

HVA står på bordet i resepsjonen??
JOoooda RØDE slikkepinner hehe

Habibi parkerte i sofaen og koset seg hihi
Jepp, akkurat som ungene ;)  


TENK at eg klarte å ta en sååå nært bilde av en sommefugl!
Eg har ikkje zoomt en eneste millimeter!

Den fløy rundt på blomstene her ut og ble
til slutt stående på husveggen i solsteiken ;) 
Den var sååå skjønn!!

Har også oppdaget at det må være Humle reir eller bol
på terrassen hos oss! Eller i takkanten opp til naboen, 
men de flyr inn fra vår terrassen ;) 
Til tider er det utrolig livlig med masse bittesmå
og noen veldig store humler!
Hva burde me egentlig ha gjort tro? 

Eg dreper aldri humler hvis de kommer inn for de
gjør meg ingenting-eg følger de ut igjen hehe
Siden humle også nå er i mindretall bør de
heller ikkje drepes!
Men NÅR er tiden for å evn fjerne et Humlereir?




Men du?
Nå er det bare et par dager til
SOMMERFERIEN! 
JuHuuuu eg GLEDER meg!!!


Tror eg må finne på noe gøy eg!
Ja her inne altså!
Skulle vært en tur på
Søstrene Grene!!!!!
Får vente på Skattepengene først hehe 





Men ok!
KOS deg og ha en
herlige flotte kwell ;) 






Go`klem fra en Vibbedille i Ferie Stemning ;) 

3 kommentarer:

Sylvia sa...

Heisann Vibeke
I dag lå det pakke i postkassa fra deg, da jeg kom hjem fra jobb. Tre nyyyydelige orange bunter garn. Tusen takk for premien, I love it! Hvor mange m er det pr 50 gr tro?
Jeg må visst ha lykken med meg for tiden, for jeg vant jo to steder da jeg var på strikketur i DK sist uke, men jeg har ikke hørt fra konkurransen.......der var det nemlig premie pr 6 deltager!!!
Så fine kluter du strikker. Du har jammen fart på de pinnene der, ja.
Klem fra meg :)

Astrid Margrete Dalen Stensland sa...

Hei! Humlebol bør fjernes om vinteren når alle humlene er borte ;) Les linken hvor det står "Humler - Anticiex" http://www.startsiden.no/sok/?q=Humlebol%20fjerning

Vibbedille sa...

Det er ca 270 m på 50 gr (575m på 100 gr) så det er ganske så drøyt. Hvis du f.eks skal bruke det i genser/jakke anbefaler eg pinne 3-4 slik at det blir litt luftig, det sveller litt når du vasker det. Det kan du se av bildene eg la ut av Ravello`en min ;)

Du er en skikkelig heldiggris!
KOS DEG!

Go`klem Vibbedille ;)