lørdag 14. juni 2014

Snart FERIE!

Kjenner på lufta at er det SOMMER!
Neste helg DA starter FERIEN!

Kan ikkje få sagt nok hvordan
eg GLEDER meg ;) 

Om me skal ut å reise? 
Nop, me skal ikkje det, her blir det hjemmeferie
med strandpiknicker, småturer, fisketurer og hva som
enn måtte skje, uansett; KOS er en fellesnevner ;)  


I dag har Habibi diska opp med Biff  a`la Ali ;) 

Skikkelig snadder! 


Noe av dette havnet i min mage resten stappet eg i Jr ;) 
Han ELSKER kjøtt og kunne ha spist det hver dag ;) 

Det eneste som var dumt med god mat i dag
var at Solstråla ikkje var hjemme.....
Hun er på jobb og skal rett til en venninne og ha en
koselig kwell sammen med flere venninner;
Vel overstått examen må jo feires litt ;)  


Eg har sittet her i kroken min å kost meg med Symre
elsker denne limefargen! Skikkelig sommerlig og knæsj!


Eg elsker disse klutene som er på denne måten, 
de som har midtfelt med en rapport på hver side-
det blir liksom som en nydelig serie med kluter ;) 

Virkelig en nytelse å strikke ;) 

******

Forresten, Skal du/dere på ferie? 
Hjemme ferie eller ut i den store verden? 

Har lest en del av det som har stått i media
i det siste, og eg lurer på:
Skal virkelig ALT Hysjet ned og nesten bli forbudt!??
Syns i grunnen dette er kommer langt over kanten nå!

Skal ingen kunne får kose seg og ha litt luxus
i hverdagen uten at andre hyler opp og sier at
me må ikkje fortelle om det fordi 
at noe andre ikkje har råd?
Det er greit at det er barn inni bilde, men barn tåler
mer enn hva me tror og så lenge det ikkje blir
"gnidd" inn som f.eks:
"Haha har dere ikkje råd å reise til syden eller!?"
Men da er det MOBBING og det er da lite viktig
HVA som blir sagt, så da er det et annet problem enn
hva det å fortelle om ferien sin er 

ALLE unger skal få lov å fortelle hvor de
har vært og hva de har gjort, endten de har vært
i Thailand, Disney World eller på camping på sørlandet ;) 

Alt er relativ når det kommer til ferie, 
den eneste "skikkelige" ferien me har hatt
var da Solstråla var 4 år, sommeren 2000.
Me pakket henne, telt og masse mikkmakk
i bilen og det eneste me visste var at me hadde 
6 uker til rådighet ;) 
Me kjørte først til sørlandet, lå i telt en uke, 
tok båten til Danmark, gjorde alt det obligatoriske;
Legoland, Løvepark etc før me bare kjørte sørover
gjennom Tyskland, stoppet i Sveits for å vise Solstråla 
hvor me møttes og giftet oss før me kom oss til Milano
og ned et stykke i Italia-men hvor enn me kjørte BARE
regnet/haglet det hehe Kjørte nordover igjen med 1 uke
i Hannover på camping før me kom oss hjem etter
ca 4 uker på tur ;) 

Dette var en opplevelse for oss, 
januar 2001 ble eg syk og siden har det
ikkje blitt noe ferieturer på oss bortsett
fra at me reiste til Libanon noen ganger,
men det er liksom hjem for oss og blir anderledes.

Etter at eg ble ufør og lønna DALTE har me slettes
ikkje hatt råd, men ser ikkje på det som det store
problemet. Selvfølgelig kan det til tider være litt sårt
når Jr sier:"Dere har aldri reist på ferie med meg!"

Men likevel, når skolen starter om høsten og eg spør;
"Hvordan syns du ferien har vært?"
"Den BESTE!" svarer han

Det som me har gjort i ferien er som eg nevnte
i starten av innlegget, det trenger slettes ikkje
koste skjorta! 
1 pakke pølser eller hamburger, litt salat, ei vannmelon, 
noen jordbær, drikke, litt chips, marchmellow mm
+ en engangsgrill hvis dere ikkje har en stor.
Gjør så en hel dag utav det på ei lita koselig strand, 
det finnes noen over alt og du trenger en!
Rigg dere til med masse tepper og div, 
gjør det KOSELIG, fang krabber, fisk og bad med ungene, 
bygg et sandslott og KOOOOS dere!
EG er garantert sikker på at barnet ditt sovner
med et DIGERT smil om kvelden-
DET gjør og gjorde våre unger ;) 

Me har lovet Jr at me SKAL til Hellestøstranda
men masse kopper og kar og bygge tidenes Sandslott!
Gjett om eg gleder meg ;) 

Jr er iallefall aldri flau første skoledag når ferien
skal tegnes og fortelles ;) 

Eg syns at ungene som har exotiske reiser skal få
fortelle uten å få dårlig samvittighet ;) 
Men som eg sier, HVIS det går over til at de terper
på enkelt andre om at "Har dere ikkje råd osv"
Ja DA er det et problem, men av hvem lærer egentlig
ungene sin uttaler/uvaner av?? Jepp eg trenger
neppe si det høyt ;) 

Da må hver og en gå i seg selv og tenke over
hva en sier om andre som 
f.eks er arb.ledige og har dårlig råd


Men du? 
Eg HÅPER av hele mitt hjerte at DU
får akkurat den ferien DU drømme om, 
enten det er til nabokommunen på camping
eller til en bongalow på Maldivene ;) 

Jr er iallefall LYKKELIG for Solstråla
skal spandere og kjøre han til Kr.Sand Dyrepark
 i sommer-da skal de KOSE
seg i 2 hele dager og så skal de ha
1 dag i Kongeparken ;) 

Jepp, han har verdens beste storesøster ;) 


Nå skal eg kose meg her sammen med Habibi
og Jr og nyte resten av Symre Kluten ;) 





KOS deg og ha en
eventyrlig herlig
SOMMER kwell ;) 




Slutt vennskap
med et menneskets godhet, 
ikkje med dets gods 







Go`klem fra en snart ferieklar Vibbedille ;) 


2 kommentarer:

Ellen Svetlana Grønlund sa...

Flotte bilder :) håper du får en fin ferie, kos deg mye

Unknown sa...

Er så enig med deg når det gjeld ferie, det er ikkje prisen som betyr
noke, men innholdet! Det går an å storkosa seg saman, uten at det kostar skjorta ! Snakkar av erfaring ! Ønske deg ein flott kveld med strikk og kos !!!