søndag 21. september 2014

Persian Dreams og en FLOTT Sjarmør

I dag har me GLEDET oss til skal vites!
Sjarmøren ble 3 år på fredag og DET ble som
seg hør og bør feiret med boller, 
brus og kake i dag ;) 

Kan tro han er blitt flink til å snakke! 


 Når det blir litt mange som vil klemme og kose er
det godt å kravle opp på mammen sitt fang med kosen ;) 

Formen min var ganske så grei og innimellom ER det
kjekt å pynte/stelle seg litt ;) 
Smakte fortreffelig med en lapp m/brunost ;) 

Me hadde det veldig koselig :)  


Nå skal denne Galne Tanten kose seg litt mer!
DETTE kan kalles VILL Galskap, ENIG!??

Eg har lenge hatt dette på lista mi hos Ravelry 
og sent i går kwell bare kjøpte eg det!
Akkurat DET resulterte i 2-3 timer Garnplanlegging!
Dvs at eg satt å så på garn over 
hele verden føltes det som!

Eg er avhengig av et garn med MASSE sjateringer!
Det er ikkje sååå lett å finne, samtidig skal det heller
IKKJE koste skjorta! 
Fant mye flott, men til en nøstepris på over 60
måtte eg bare kapitulere hehe

Eg bestemte meg for enten Arwetta eller min
absolutte favoritt; Holst 

Arwetta er det som passer akkurat etter løpemeter, 
Holst blir noe tynnere, men det gjør ingenting ;) 
Holst har mest farger OG sjateringer!

Eg har en del Arwetta, men ikkje helt de riktige fargene
derfor måtte det bli Holst hvor eg traff mer blink ;)  


Det er jammen ikkje mye som kan overgå dette!!!
Det er sånn DÅÅÅÅÅNE prosjekt!!

Eg  bare MÅÅÅÅ prøve meg!
Kan ikkje love at det blir et helt teppe hehe
selv om Habibi kunne tenke seg 2 stk!!!
Jadda, må jo ha hver vært mente han! OMG!!!

Fikk du sånn magesuuug du også??
Da må du ta turen innom HER!  


I tilfellet dette går BRA er det greit å ha et
skikkelig system helt fra starten av ;) 

Eg er en skikkelig nerd når 
det kommer til notater! hehe


For å få en skikkelig god start
skal eg nå smække meg en ISKALD Burn
sette på Criminal Minds og la det stå til!

Skal lese litt mer på oppskrifta, 
men diagrammer og alt virkelig veldig greit ;) 


Har du hatt en fin søndag du da? 
Her har det begynt å bli noe kjøligere, 
i går regna det masse og i dag blåser det
og er bare 12 grader ;) 







KOoOS deg og ha en
koselig herlig kwell ;) 








Go`klem fra en GIRA Vibbedille ;) 

3 kommentarer:

Finnskoghuldra sa...

Wow!! DET teppet er vel noe av det vakreste jeg har sett!!!
Å herregud!! Blir litt satt ut jeg...
Og fargene du har valgt var jo helt nydelig!! :)
Hehe godt å se det ikke bare er jeg som skriver alt jeg gjør når jeg strikker eller hekler noe ;)
Har det skrevet i en bok alt fra fargenr og innfarging til at jeg gjorde om på en omg ;)
Men veldig kjekt da! Om jeg legger vekk arbeidet og tar det fram igjen, eller om jeg skal lage ett til om to år, da er det bare å titte i boka så står det der hva jeg har gjort :)

Å så skjønn han er... Helt utrolig så store de blir og hvor fort det går...
Ser ut som han har kosa seg på bursdagen sin iallefall :)

Nå er det natta her i huset, sov godt å drøm herlig når den tiden kommer :)
Nattaklem fra Nina

Monica H. sa...

Oj, det var et skikkelig flott teppe. Blir moro å se det ferdig :)
Her i nord-norge kom første snøen i natt, -1,4 gr. Brrr.... Vinteren er ikke min favorittårstid, men med masse stearinlys og strikking blir det kos likevel.

En flott mandag til deg :)

Sylvia sa...

Så flott bilde av deg, Vibeke. Så stor gullgutten har blitt, da.
For et nydelig teppe du skal igang med. Ja, planleggingen er jo halve morroa. Klart du må lage to pledd!!!!
Om dagen ordner vi til ny butikk. Jeg er garnsjef, så det er jeg som får garnet i hyllene. Drømmejobb, men det tar tid. Farger skal stemme med hverandre...... Ja, jeg er en slik som liker systemer, jeg også ;)
Mulig jeg får tatt noen bilder i dag. Men åpningen er ikke før på torsdag, så det er noen dager med rydding igjen, kan du si.
Og jeg vurderer å ta inn Arwetta. Hva sier du til det, da!!!!
Her er det også et værskifte på gang. Men vi som strikker får jo den ekstra kosen, når været buldrer ute. Tenne stearinlysa, og frem med håndarbeidet. Masse kos.
Ha en fin dag min venn!
Klem