fredag 21. november 2014

Litt Varme Tradisjoner i FørJulstia

JuHuuuuuuu!!!!

I dag var FØRSTE gang siden Haukeland at eg ble med å hentet
hjem helgekosen! Kjøleskap, fryser og tørrskaper er fylt opp ;) 
Det var såååå herlig, ja eg kjørte t.o.m hele turen og me var
ute å ralla i nesten 4 timer!
Det inkl en tur på Biltema og ClasOlsson også ;) 
Selv om det var kun noe småplukk me måtte ha der, ja som
lyspærer og batterier var det GØY å SE masse folk hehe

Etterpå var det en tur til Sandnes 
og handle på den Arabiske butikken ;) 
Masse gode grønnsaker og mye som poser med dilldall og krydder, 
Habibi skal nemligen lage Falafel fra bunnen av i morgen ;) 
Skikkelige Falafel har eg ikkje spist siden me var i Beirut
i 2006 og DET begynner å bli noen år siden kan du si hehe 


På den Arabiske butikken hadde de nå fått inn FLOTTE kastanjer!
Habibi og eg ELSKER det! Ungene bryr seg ikkje så mye, 
MER til oss- 25,- kiloen er jammen i galt ;) 

Habibi og eg har en egen greie med de Kastanjene
og me sitter virkelig å mimrer og NYTER ;)  


Dette bildet er fra Zurich Lake høsten 1990 ;) 
Habibi er 21 år og me er stormende forelsket hihi
Me sitter på hver vår side av denne benken med en stor pose
nygrilla kastanjer og KOSER oss ;) 

Dette gjorde me HVER søndag hele sesongen, 
MANGEN god minner gitt og disse dagene dukker opp 
hvert år når Habibi griller kastanjer her hjemme ;) 

Denne helga er dermed duket for litt VARME Tradisjoner, 
VÅRE tradisjoner hehe


2 DIGRE glass med andre godsaker ble også med hjem!
Det underste er 3 kilo med hele mini Sylteagurker
og det overste er med 1,6 kg Sitron Pepper!
HEKKAN dette er SNADDER ;) 

Rimelig er det også!
3 kg sylteagurk koster 130,- 
og SitronPepperen 45,-


 Jr er den eneste som VIRKELIG elsker Gløgg
Eg syns det er best bare å knaske mandler og rosiner hehe
I kwell blir det ei gryte på han kan du si, 
me hadde glemt noe på butikken så nå kastet han seg på sykkelen,
når han kommer hjem har eg lovet han 
ei gryte gløgg etter en dusj hehe
JEPP, blir koselig dette, det lukter iallefall veldig godt ;) 

Nå etterpå mens eg koker Gløgg, suller og har tent lys er det bare
å kaste seg over Mysteriet! 
Er i gang med Del 6, Del 8 kommer i kveld
dvs eg har HELE helga å komme ajoùrhehe
Ja det er HVIS eg ikkje diller FOR mye! hehe 


MEN, siden me var på ClasOlsson og fikk lyspærer 
har eg NOK en gang kunne rote litt inne på Garnlageret hehe
Eg har nemligen èn Julegave som eg skal prøve å strikke, 
ja foruten den EivorJakken til Prinsessa ;) 

Fant et HERLIG nøste Merino/Alpakka fra BånsUll
som eg skal forsøke å trylle om til noe langt og lekkert ;) 
Tror eg skal teste ut om det går greit på pinne 3, 
for dette er ganske tynt ;) Men AKK så lekkert ;) 

*****

Alt i alt har dette vært en fine dag ;) 
Tar gjerne flere av disse hehe 
Håper du også har hatt og har en fin dag ;) 
Dvs at kwellen blir KNALL ;) 






KOoOS deg MASSE og ha
en EVENTYRLIG kwell
og ikkje minst ei herlig helg ;) 








Go`klem fra ei ei Vibbedille i Godt Humør ;) 

Ingen kommentarer: