mandag 19. januar 2015

UgleKofta

Det er noen ÅR siden sist eg snappet med meg et ukeblad på butikken, men dette bladet hadde eg ikkje lyst å bare gå fordi!!
Utrolig mye flott, men eg visste hva eg MÅTTE ha, nemligen;
UgleKofta til Pinneguri <3 
DEN er bare sååååå FLOTT!!! 
Siden Sinnasau Jakken min ble alt for
stor syns eg det er HELT på sin plass at eg strikke meg en? 
Eneste GALE med dette bilde er at eg har Loppa
uferdig på pinnen......ARG den der samvittigheten min altså!!!

For å lette litt på trykket kan eg jo informere om at da de 2 neste bildene ble tatt møtte eg på Loppa
DET resulterte i at den ligger ved min side 
*Fniser* 


Kunne egentlig tenke meg Uglekofta som på bilde, 
men siden nå Loppa er i den blåfargen syns eg GRØNT kunne vært et meget bra alternativ!
Eg elsker HEEELE grønnskalaen og i kombinasjonen med kremHvitt, ja det syns eg ser veldig BRA ut!  


Men, så er det sånt at eg faktisk har en hel kone med denne deilige oransje også da vettu, Ja eg tenker jo med EN gang; 
2 jakker går fint det også-
Ikkje sant du venta på den? HAHA
Tankelesere du og eg hehe

Som me også har sett i nyhetene i det siste er det faktisk blitt veldig vanlig med KJØLIG vær (les;SNØ) på sydlige breddegrader -så akkurat problemet med FOR mye ULL
ja det er skrinlagt hihi

Regner med at du kjenner til PROBLEMATIKKEN;
Lett skjelving og litt hyperventilering?
Klarer liksom ikkje tenke på såååå mye annet enn denne jakken nå eg! Selv om tanken på å gjøre ferdig Loppa blir stadig sterkere
må eg nok bare være standhaftig å iallefall strikke litt Dukkeklær
i kwell, bare for å ikkje bli HELT spinnvill HAHA

Men i nærmeste fremtid, ja sånn til Helga, Kanskje
ja da skal du jammen ikkje se bort i fra at 
det skjer skumle ting her i kroken!
Det største "problemet" er at eg har nok garn til mange jakker
og flere fargekomboer-Åååååå hvordan vil dette ENDE? 

UANSETT så bare eg sende en liten fortvilet hilsen til
Pinneguri om at hun virkelig lager rot i kurvene mine, 
men misforstå riktig; EG ELSKER DET!!!!

Hvis du ikkje kjenner til Pinneguri sine Design må du virkelig ta en
runde på nett/bloggen hennes og bare NYTE!
Ja du finner henne på Ravelry også :) 


Det dukker stadig opp litt Julerester, ja det er vel sånn det er når halve Jula fortsatt står på kjøkkenbordet......
MEN, nøtter & rosiner er GODT!
Har faktisk fått bort ALLE kakeboksen/serviser i dag da så ikkje kom å si at eg er LAT (Ref til nyhetoppslag for et par uker siden) hehe



Habibi og eg har innstalert oss på hver vår sofa, 
noen og 40 lys er tent (Romantisk!) og UTE?
Jepp, der er det minus så det synger etter! (Ligger rett rundt 0 hehe)
Ull og tepper er i bruk i hver vår krok og kaffikanna er full så her skal man neimen ikkje klage over så mye, 
annet enn at rekeprisen er sinnsyk!
(200 kr pr KILO!?? OMG) 


Håper du har hatt en fine mandag? Eller var den BLÅ!?
Har i grunnen vært ganske kjekk her, en del er blitt gjort
som sagt, noe gjenstår, men alt i alt koselig og kjekk ;) 
Satser på at kwellen din også blir god og fin :) 





"Din fine humor
får oss til å le
-selv med tårer
i øynene......."





KOS deg masse og ha ei
EVENTYRLIG 
herlig vinteruke ;) 








Go`klem fra ei Ivrig & Glad Vibbedille ;) 

1 kommentar:

Tove R sa...

Ja den uglejakka falt jeg også for :). Bladet kjøpte jeg i går, og det er så mye fint. Har fått ferdig to ufoer, både sinnasaujakka og Anna Evilla genser ( begge har ligget i ett år), så jeg er kjempe fornøyd og stolt. Begynte på ett nytt prosjekt i går, og lurer på om jeg ikke skal begynne på Ugle jakka også - hihi. Har bare tre prosjekter liggende, og det er ikke så mye ;). Skal sjekke garnlageret i morgen! Klar for litt strikking nå + serie = stor lykke :-)