tirsdag 24. november 2015

Eg bedriver Oppsyn med Jula


Nå har eg kun få omganger igjen av den påbegynte Julestrikken, er eg heldig blir det muligens en gave!??
(Penger spart hihi) Sikkert noen som blir glad for .........
med Julemotiv :) LEKKERT, det blir det iallefall!

Planen for dagen var jo å strikke disse ferdig, men eg var litt sånn i tåke-land da eg våknet i morges og etter en lang dusj følte eg feberen kom snikende......
Ente på sofaen godt innpakket i pysj, morgenkåpe OG det tjukkeste pelsteppe ever i halv ett tiden og "blækket" fullstendig ut og våkner litt før kl 16- Fullstendig i koma!

Nå har eg fått i meg litt middag så eg håper iallefall at hodet faller på plass hehe




Hadde jo også et annet PROSJEKT på "tapetet" i dag, nemlig å vaske alle Juledukene, meeeen de ligger FORTSATT her inne.....dvs på LilleDo`en!

De fleste, iallefall mange har en sånn liten do via-a-vis entreèn, det har me også, MEN, siden eg har begge de store bodene til garn og hobby måtte Do`en lide og bli LAGER!

Det endte opp som lager den Jula det var MYE snø
og sinnsykt med is til langt uti januar, da var det enklere
å sette juleeskene inn her enn å gå ned 3 etg ute og bort til garasjen! Ja for det å få en araber til å "jobbe" UTE i ca 10 minus er ikkje enkelt og det legges automatisk opp til extreme forhandlinger  MoHaaaa *Huttetu så kaldt*


MEN i MORGEN skal disse eskene flyttes stille og rolig inn
i den store gangen, eska med duker skal tømmes og komme seg inn i vaskemaskinen, selve vasken tar 30 min og de skal rulles og legges til tørk. Me bruker sånn lange løpere som ligger midt på bordet så det er fort gjort å fixe. Har også en del nye løpere som skal på inni stua i år, nei de er ikkje røde for eg skal teste noe nytt! Vent å se!

Amira reiser sannsynligvis i morgen kveld så dvs at på TORSDAG kan eg gå ut på shopping (krysser fingrene for fin form)
å få hjem kalendertingene :) Nå er også Jr i en alder hvor deodorant og andre hygeneartikler er aktuelle så eg regner med at eg ikkje trenger å kjøre lengre enn til senteret :) 

Et par år nå har han ønsket seg sånn litt spesielt snop,
da sparer han i en kakeboks og har go`saker hele Juleferien! I år utgår dette siden han får på reguleringen
(oppe og nede) 8.desember! Satser også på at Julepynt beholdningen til ungene kommer til å øke hehe 

Så at Nille hadde såååå mye flott i belysning,
sånne Led-lyslenker- Tror eg må teste ut noen slike!



Nå i kwell skal eg kosestrikke på sjalet mitt! Har strikket 3 seksoner av seksjon 1 så det vokser, men pga Julestrikken har det ventet litt. ENESTE eg ikkje liker med dette sjalet som eg nettopp oppdaget er at kanten oppe er sånn som buer...tror eg(?)...Syns alltid det er vanskelig å dandere sjalet slik eg vil da, foretrekker en rett kant for da kan eg "tulle" det skikkelig rundt meg, men eg uansett ha dette lekre sjalet for mønsteret er jo nydelige!

Sjalet eg strikker kan du se HER!

Sånn ellers her i heimen har Amira rigget seg til
i saccosekkene og me ser på Hus-Serien hennes!
Som eg nevnte i går så elsker hun det så eg lurer på om hun har lyst på NYTT hus!?? Planen våre falt iallefall i smak hos henne selv om Jr ennå er litt reservert.......
Spennende år foran oss hehe






Men DU får også KOSE deg og ha
en Fortreffelig herlig Kwell :) 





Go`klem fra ei litt "tåkete" Vibbedille :) 

Ingen kommentarer: