tirsdag 15. november 2011

Et skikkelig BRA Gave-Tips innlegg ;))

Var innom en tur på Rema i dag og plukket med meg dette.
Nå er det tiden for å lage litt førjulsgaver, 
ikkje for det-det er like flott til Julegaver også.
Til den som har ALT liksom!

Eg kjøpte en stor pose Solsikkefrø, et par poser
fuglepeanøtter, en pose kokos, grillpinner og røde silkebånd
Ja og plastkopper, bruk de du vil


 Knekker grillpinnene i passe biter sliker at de kan ligge på
tvers nedi bunnen på en plast kopp-
Knytter så silkebåndet rundt.
Greit å bruke et smalt bånd, siden dette er smått!


Legger pinnen på tvers, holder i båndet og fyller koppen
med de go`sakene du måtte ha. 


Så må du smelte Kokosfett (Delfia fett), 
DET er skummelt syns eg!
PASS PÅ!!
Der etter fyller eg helt opp med fett.
Har lagt en pinne på tvers slik at båndet ikkje klisser sånn.

Hadde planer om MANGE flere kopper, men dessverre så
holdt 2 pakker Kokosfett BARE til 6 kopper! *Skuffet* hehe

Sett de så i kjøleskapet for avkjøling. 


Når fettet er stivnet knekker du koppen og tar "kaka" ut
Eg har pakket det hele inn i cellofan 
(En rull med 10m får du på Biltema!!!)

Nå har eg 6 koselig førjulsgaver!
Jr pleier gi en slik gave til noen av naboene
og det ble veldig godt mottatt i fjor.
GLEDER meg ;))


SÅ over til TIPS nr 2:
JADDA, måtte jo innom å myse på Nille også! 
Der fant eg de KULESTE nisse serviettene EVER!!
Derfor fikk eg lyst å lage Julelys!
2 pakker med små kubbelys ble også med hjem ;)


Du klipper ut motivet, beholder alltid litt hvitt rundt eg.
Det vil ikkje vise likevel 
Husk å bruke KUN det ytterste av servietten!


Så varmer du en god skje på INNSIDEN!! 
Går veldig fint å bruke telys, men dette blir VARMT!
PASS PÅ!!


Så stryker du UTSIDEN av skjeen 
(innsiden kan ha blitt svart, derfor gjør du det slik) 
over motivet, gjerne varm skjeen flere ganger.
Hold på til du ser at motivet på en måte smelter inn i lyset


Hvis du ikkje vil dekorer din egen stue kan 
du lage små gavepakker.
Eg hadde en bunt med halm og knyttet 3 lys sammen.
Dette er en veldig koselig gave.

MEN; vær litt Obs ved brenning!
Opplevde i fjor at om servietten ikkje går i oppløsning
når lyse brenner ned kan de flamme opp-følg derfor
extra godt med! Eg har valgt å ha motivet NEDE
og satser på å brenne lyset over luene ;))

Ble populært her i fjor!
KJEMPE KOSELIG! 


Noe annet KOSELIG er jo DETTE!!!
Det kom helt fra Tr.Heim i dag og det er  
KariPia som har sydd for meg og det falt virkelig i smak!!
Du BØR ta deg en tur innom henne, GARANTER at du
finner noen koselige Julegaver!!!

Fikk en søt sandkake form pynt også!
TUSEN TAKK!!


Oppi posen fikk eg plass til 130 telys!
Fullstendig TOPPERS!!!! 


Jammen fant eg ikkje en passende plass til
denne søte pynten også!


Så nå vettu, nå kan du bare sette i gang!
Det er godt tid før jul for dette gjør du på en liten ettermiddag.
Det beste er jo at ungene kan også blir med, 
og DA blir det fort herlige julegaver til f.eks Bestemor!


Nå har eg tent 48 lys i stua og skal nyte 
en skikkelig herlig SERIE Tirsdag!
Det er klart og ISKALDT ute-
ÅÅåååå *HÅPER* på snø til Jul!!



KOS deg og ha en
EVENTYRLIG herlig tirsdag
KWELL!



Go`klem fra en JuleKLAR Vibbedille ;))


5 kommentarer:

Lisbeth sa...

Jeg lagde en del lys i fjor og jeg valgte å rive av servietten når jeg brente lysene ned til motivet. Det gikk fint det med de lysene og serviettene jeg hadde brukt.

Flotte ideer til gaver til glede for både små og store, og ikke minst for småfuglene.

Rigmor sa...

fuglematen er allerede laget her. men vi bruker alt selv ;) skal snart henge den ut nå :) Så det er altså en skje man bruker, jeg tenkte kanskje det var strykejernet. Men det så enklere ut med en skje. Greit og vite at servietten kan ta fyr, har lurt litt på det også jeg. Ha en fin fin kveld :))

Kristin G sa...

Takk for dupert tips!!!!
Fann att 2 pk fett frå I FJOR innerst i kjøleskåpet (merkelege greier, hehe...), men hadde ikkje så veldig lyst å kaste det heller, så no blei eg veldig glad for flott gåve-idé! Takk for alt du deler :))

swimzy sa...

Takk for så masse supre tips....prøve meg på lys idag, men resultatet ble ikke superfint, men hva kan jeg vel forvente meg siden servetten var oransje, mens lyset var rødt.. ;)
Skal prøve meg igjen:)

klem fra swimzy

Line Kristine sa...

Så lur måte å dekorere lys på! Så slipper man å grise til strykejernet, mener jeg. Takk for tipset! :)