onsdag 9. mai 2012

Spire og Tina`s Shawlette ;))

Spire  ble jammen ferdig i en fei, 
tross litt problemer på slutten.......
Syns selv det var noe rart med de stolpene og mente jo at det
burde legges opp masker for den ene, 
men valgte å følge mønsteret-og DER var det feil :( 
Men etter en mail til Designeren 
ble det en ordnings vettu, 
så du kan trygt laste ned denne versjonen ;)

Selv måtte eg jo rekke opp, men eg rakk KUN opp det ene
fremstykke og jukset litt hehe
Hvis ikkje måtte eg tatt opp hele overdelen.....sukk 


Oppskriften er beregnet på str 4-6 år i dobbel Holst
men siden eg skulle ha en mindre versjon fant eg frem
noen nøster Højlands Uld og strikket på pinne 3
men enkelt tråd, så denne vesten vil eg tro ligger
et sted mellom 12-18 mnd-AKKURAT slik eg vill ;)) 

Likte veldig godt dette garnet selv om det
var litt stivt å strikke med.
Nå er vesten skylt i Milo og den
er super-duper myk!


Eg har tydeligvis havnet på en SmåStrikk hylle hehe
for nå har eg "rota" i Yndlings Garn hylla mi!
(Jadda genserene mine er det jo kun eg som venter på.....hehe)

Ramler fullstendig for Dette Sjalet og fant vel ut
at dette garnet blir det et lekkert sommer sjal ;))

Var veldig usikker på hvilke farger eg skulle bruke, 
men av alle personer var det Solstråla som
tok en SJEFS avgjørelse!
Tror aldri DET har skjedd før!

Hiver meg nok rundt nå ganske snart 
og starter på dette, elsker å strikke riller i dette garnet! 


Måtte en tur på butikken og hadde såååå lyst på "noe"
hmmmm av ALLE ting endte eg opp med en 
pose Bamse Mums!!! WHAT!??
Ja ja eg skal vel klare å kvele et par hehe 


Her er vel en av grunnen for at me ikkje har hund!!! *ler*
Habibi beinet ut 2 lammelår i går og kokte
beina for å få skikkelig kraft til fårikålen........
Jadda, bilde sier vel mer enn 1000 ord *ler godt*

Men ja, Jr syns det var det beste han hadde smakt!
Kunne jo blitt et bikkje slagsmål om 
det var en 4 beint i tillegg hehe





Det er jammen meg ikkje mye som minner om VÅR!!!
Fytti katta det er ganske kaldt ja!
Kikket på værmelinga for 17.mai!!!!!
10 gr, regn og kuling!
Lurer på hva me skal gjøre DEN dagen hehe
Habibi, stakkars, har planlagt STRAND grillings!
Vil ikkje drepe gleden hans ennå......stakkars!!


Men ANYWAY, me er iallefall
MEGA flinke på å kose oss inne!
Det skal me ha iallefall, og nå skal eg kose
meg med et NYTT prosjekt som eg tror vil bli lekkert ;))
Skal virkelig kose meg her eg sitter med ullsokker på ;)






KOS deg og ha en strålende
kwell du også! 






Go`klem fra en fornøyd Vibbedille ;)

4 kommentarer:

Bea86 sa...

Så flott vesten ble!
Artig med strikketøyet som går fort unna :)

Maria Isabel sa...

Kjempefin vest!!

Utrolig morsomt bilde av Jr!! Er litt sånn som liker å gnage sjæl, haha :D
Og jeg sa høyt til min kjære at nå vil jeg og ha bamsemums, du klarte å friste meg med det bildet, hehe :)

Tuuuuusen takk for utrolig koselig kommentar inne hos meg!! Og JA jeg har jobbet utrolig mye med det bildet!! Ikke alle som skjønner det, så koselig at du som selv har drevet med lignende saker, kommenterer det :)

Håper dere får en koselig 17. mai til tross for dårlig vær!! Vi kommer ikke til å dra ned til sentrum å se på 17 mai tog i år ( som i fjor), det klarer jeg rett og slett ikke, så vi skal få det med oss på Tven, og heller kose oss med god froskost og lunsj ;) Og deretter spise middag hos mamma seinere på dagen :)

Ha en strålende kveld :)

hobbyvenn sa...

Vesten ble kjempesøt. Blir nok en flott gutt som kan stabbe rundt i den etterhvert...
Sjalet var virkelig nydelig. ÅÅÅÅ som jeg drømmer om å få igjen strikkearmen min!!! Ønsker deg en fin helg etterhvert.

Hilde sa...

Nydelig vest, den MÅ strikkes til mitt lille barnebarn. Flott at du tipset om garn og størrelser. Så at du også har strikket VIGGO. Likte kjempegodt å strikke den.