onsdag 29. februar 2012

Ikkje bare Viggo som vokser!!!

Viggo vokser ser du!
Strikke ikkje så jysla fort, vettu koffor?
Mmmmm eg NYDE dette strikketøyet hehe
Heilt sant! Nå garn, pinner og teknikk passe så godt
har eg merket at eg strikker veeeeldig sakte hehe
Syns det er ganske løye eg hehe

Elsker detaljene, se bare oppover armen liksom, 
ikkje sant det blir lekkert? 

(Link til Viggo finner du i forrige innlegg)


Armene strikkes frem og tilbake og hvis du ser helt
ute ved kanten her er det en slik maske som
det er midt på armen?
Det er det på den andre siden også, 
når eg da syr de sammen blir det en slik "stripe" 
under armen og-genialt lekkert spør du meg!

Oppskriften går opp til 8 år-
helt seriøst? Eg kunne tenkt meg en slik til Jr også!

Genseren blir sååå luftig og myk, 
du aner ikkje! Den kommer til å vei
ca 160 gr totalt! Jammen ikkje mye det!!!
Det vil si den i str 2 år da, men likevel!!

Blir ikkje siste rillestrikka plagg i dette garnet, 
ikkje fra denne kanten iallefall! 


Noe annet som vokser er tulipanene!!!
Syns det blir ganske dyrt eg når man betaler 
150 kr for å ha FINE blomster i 2 dager liksom.....
Til helga blir det ROSER igjen *nikker*


Jr er skikkelig febervarm i kveld, 
derfor blir det nok legen i morgen om det vedvarer.
Handlet litt nødvendigheter på Boots i dag-
det hjelper jo litt, men man blir liksom ikkje frisk!
Derfor må eg få det sjekket, men tror ikkje eg tar
i mot antibiotika-HVIS det kan gå over!
Hver gang (3 ganger) Jr har fått det har huden på
begge hendene sprukket og blitt så sår at han har
måttet gå med salve og hansker i nesten 1 uke......
Det ene slår det andre ihjel liksom......
Jaja, me har nå iallefall kost oss i dag, 
blir jo litt extra dulling når man er syk-
men der ER jo det en mamma skal gjøre ;))



Resten av kvelden skal eg NYTE strikketøye+
eg skal se det nye programmet som 
kommer på TV2 kl 21.40-det er fra føde/prematur avd
Ullevål sykehus, kan nok bli spennende!





Men kos deg du også!
Ha en fin-fin
onsdags kwell!!!




Go`klem Vibbedille ;))

3 kommentarer:

Mitt lille roterom sa...

Det Viggomønsteret var morsomt ja - og blir flott både på overarm og underarm :)
God bedring til Jr!

Kos deg fortsatt med den sakte strikkinga:)

siddisisalou sa...

Viggo var bare helt nydelig, og det var ingen overraskelse å se hvem designeren av mønsteret var. Har et par av henne mønster og nyter å strikke dem om og om igjen.

siddisisalou sa...

Et lite tips til hjelp mot feber og forkjølelse = te (gjernefrukt te) masse honning og litt av saften av en fersk sitron. Det har vist seg i mange sammenheng vœre en mirakel kur - og ganske godt å drikke også. Verd å prøve det iallefall.