fredag 16. mars 2012

Ei Ku!? JA, ei KU!!

Først har eg tegnet med blyant og så legges
første kontur med maling.....JA eg HAR malt i dag!

Har fått i oppgave å male ei Russebukse, 
og nå var det på tide å sette i gang! 


Siden Russen går med selene ned er kua malt 
på innsiden av ryggstykke, MEN når hun en dag tar på seg
selene-ja, DA vil det samme stykke fra rettsiden
vise kua bakfra hehe Tror dette kan blir skikkelig kult!

Ja for jenta gir seg ikkje, buksa skal ha masse
gulrøtter også! Ja, GULRØTTER hehe
Mye rart man kan gjøre med de, 
(Ingen stygge tanker! SE for deg buksa!!!)
iallefall når de får øyne hehe, bare vent å se hehe 


Ble jo ganske så Uskyldig denne da hehe

Når alle motivene er ferdige skal hvert motiv
lakkes med spray-dette for at det skal tåle
litt RØFF behandling, Russen sitter nemligen ikkje
bare rett opp og ned i en sofa HA HA 

Malingen eg bruker er HobbyLack fra Panduro.
Har malt en GOD del slike bukser oppover, 
og eg kan love deg at dette holder!

Man trenger en del lag maling, ca 3 for at det
skal dekke skikkelig- Da er det bare å finne
frem en kul.....Jeansshort f.eks.......og MAL!
MoHaaaaaaa 


Blitt LITT lite strikking grunnet denne malinga i dag, 
men hele 3 striper er det blitt! "Ta-taaaa"

Skal få tatt en skikkelig bilde i dagslys......en dag, 
blir liksom så blankt nå på kvelden. 


Strikker litt på det lilla også, men tenkte en kunne "gi" deg
ei festlig oppskrift i helga-derfor røper eg
nå hva prosjektet er JUHUUUUU
Likin`it har en slik fasong som gjør at eg
tror den kommer til å bli KUL-har ikkje bestemt
meg for ermlengde ennå.......


I kveld ble det 4 unger her hjemme, 
2 halvsmå og 2 store tenåringer-
KOSELIG det!
De bestilte Risengrøt så det er fortært
opp til flere ganger allerede hehe
HERLIG!!!

EG skal bare sitte her å NYTE en herlig
fredags kwell, eg har hvilt en god time så
eg satser på at det muligens blir litt rangling!!!
Satser på at eg holder ut ei stund hehe





KOS deg og ha en
HERLIGE kwell!!!


Gleder meg til "The Voice"





Go`klem fra ei Glad Vibbedille ;))


5 kommentarer:

Mitt lille roterom sa...

Ja, den kua blir kjempesøt....gleder meg til å se fortsettelsen.
Og igjen - tusen takk! Nå har jeg blogget om pakken som kom i posten idag.... og trenger litt forklaring :D

Vi hørs!
Kjempeklem til deg på fredagskvelden!

Yvonne sa...

Så flotte prosjekter du driver med da! Supersøt ku!! =)=)

sissel sa...

Råkul russebukse blir det, det ser jeg nå iallefall.
Kul blir både fanagenseren og likin it også - elsker fargene du har valgt på begge prosjektene.
Ha ei fin helg, og kos deg med strikking og maling av ku.

Pernilla sa...

Russebuksa blir så tøff, blir artig å se hvordan den ender opp tilslutt.
De andre prosjektene dine du startet opp er kjempefine og i de lekre fargene.
Ønsker deg en fortsatt koselig og kreativ helg!
Pernilla

Sylvia sa...

Så stilig russebukse du maler på! Gulrøtter??? Nei, det forstår jeg ikke. Rare påfunn du har på gang, da.
Det som er gøy med å strikke med mønster, er at man ser hva man har strikket, feks i løpet av en time.
For tiden strikker jeg i ensfarget garn, men med fletter, så jeg teller fletter, jeg da.....litt kjedeligere, men....det går sakte men sikkert fremover.
Ha en god helg. Regnet med du koste deg i går kveld. I dag skal det nytes rødvin i heimen (etter at jeg har kjørt og hentet unger hit og dit. man vet jo aldri)