søndag 2. juni 2013

Er og blir en Livsnyter ;)

Da har eg ENDELIG kommet i gang med Umaro nr 2 ;)
Har finregnet på det (hehe) og funnet ut at om eg strikke
4 cm/5 omg hver dag blir teppe ferdig 5 dager før bryllupet-
dvs eg har god tid til vasking/blokking ;)

Dette strikkes også i Andes på pinne
og blir utrolig herlig!

Dessverre så er nå Drops sitt SALG over, 
men kjenner eg de rett finner de nok snart på noe nytt ;)
Eg klarte forresten å "holde" meg fra å handle, 
ikkje fordi eg ikkje liker garnet-
for eg elsker flere av sortene, 
men retten og sletten av fornuft og noe slunken lommebok;)
*Snart Skattepenger* (Gnir seg i hendene) MoHaaaaa


Har snart en lapp til av Happy Blanket-
det blir så delikat og lett, men kunne vel EGNETLIG
ønsket meg noe tykkere garn ja......
får nå så hva dette ender opp som.
Strikker vel mest på det fordi det var så yndig å strikke ;) 


Etter at dagens Umaro økt var 
i havn tok eg frem Hoodien min, 
nå skal eg snart prøve den og se om eg har nok økinger ;)
Når eg har det er det jo bare beine veien rett ned over magen ;)
Blir spennende å se hvilke farge(r) eg ender opp meg!
Irriterer meg som sagt GRØNN 
over at SilkeTweeden er borte....*sukker* 


Dette er dagen KOS!
Litt vel mye, men slik er det av og til, hvert sitt prosjekt
i hver sin kurv-strikker litt her, hekler litt der-
en HERLIG LAT søndag! 


 Noe av det beste er jo at Habibi slipper å styre på kjøkkenet, 
det er som regel PLENTY av rester fra lørdagens middag ;)
I dag ble det Pajèla og Habibi stekte bare mer rekechips-
JAMMY!



Livsnyter? Hva har det med dette innlegget 
å gjøre lurer du gjerne på?

Eg har jo nettopp fortalt deg 
om hvordan eg NYTER livet mitt!
Hjemme en rolig/lat søndag med de eg
ELSKER over alt på jord, alle 4 er mette, fornøyde, 
glade og lykkelige ;) Litt rot hist og her, 
men hvilken trille spiller vel det?
LIVET kan være herlig mange vis, 
trenger nødvendigvis ikkje
være et liv i sus, dus og luksus ;)

Selv om me har store drømmer og planer for de
nærmeste åra som muligens flytter oss et
trinn høyere opp på komfort-stigen, men LIVET vil likevel
ikkje endre seg, EG kommer fortsatt til å NYTE
nøyaktig de samme tingene ;)

Det eg skal NYTE nå er en times tid på øyet, 
dette gjør eg fordi eg vil ha en GOD kveld ;)
Får ofte høre:"Herremin, du som bare sitter der hvorfor
MÅ du kvile hver dag, det er jo ikkje akkurat sånn at
du sliter deg ut akkurat!"

DE skulle bare visst hvor sliten eg KAN bli, 
gjerne ikkje av å gjøre FOR Mye-men bare det å være
oppe å legge opp til en GOD dag kan slite meg ut.
MITT mål for hver dag er 
nemligen det å ikkje ligge i senga, 
men komme meg opp og være DER for ungene
ikkje minst, være blid og fornøyd, en dag vasker eg litt klær, 
3 dager senere kommer gjerne disse klærene inn i skapet, 
en annen dag shainer eg hele kjøkkenet eller
så støvsuger eg stua og vasker litt.
På dager da eg orker mer enn å kose meg er eg
veldig fornøyd med meg selv-OG sliten ;)
Har en mann som virkelig gjør sin del og MER enn det, 
hvorfor skal da andre bemerke når noe ikkje er gjort??

Nei, DE skulle fått gått en dag i mine bukser, 
følt hvordan det er-hadde løsningen vært en tur i skogen, 
ja da hadde eg gått i skogen hele dagen eg ;)

Men, dessverre og samtidig TAKK OG PRIS
fins det medisiner, synd å si det, men eg trenger
smertelindring HVER dag nettopp for å slippe å ligge
i senga hele tiden-dette i selv gjør at det ER godt
med en liten kwil på ettermiddagen ;)

SÅ GJETT ka eg skal gjøre ? hehe
Jepp, eg skal åpne vinduet, smyge meg godt under dyna
og bare lukke øynene og drømme en liten time....eller 2
før eg igjen står og smetter oppi den NYE kosedressen min
for å NYTE livet i kosekroken min ;)







KOS deg DU også
og ha en fortreffelig søndag kveld ;)







Go`klem fra en LYKKELIG Vibbedille ;))


7 kommentarer:

Manisk kreativ sa...

Du vet vel at du kan få tak i det originale garnet til Umaro hos meg? Men nå har du vel fått nok av det teppet, kanskje? ;-)

Wenche`s Roteloft sa...

Livet er til for å nytes og jeg syntes du er kjempeflink Vibbedille. Lykken er å finne gleder i de små ting..

Vibbedille sa...

Eg valgte ANDES til begge Umaro fordi eg fikk det på det forrige salget til Drops, dvs eg sparte temmelig mange kroner ;) Det var ganske avgjørende når eg skulle strikke 2 stk og trengte så mye garn ;)

Lunamon sa...

Det er så fantastisk å lese om hvor mye de små tingene betyr,det å sette pris på det som faktisk fungerer og ikke klage over alt som ikke går. Kos deg med alle dine prosjekter, kwilen din og dine nye innedresser ;o) Ha en flott kveld.

Mitt lille roterom sa...

Fortsett med å være livsnyter du!
Det er som du sier, og som jeg har sagt mange ganger, at de som kommentere slikt har ikke de / kjenner ikke de smertene som raser i kroppen.... Sukk... Jeg vet hvordan du har det. Og det er da vel ingen som har noe med om du hviler 1,2 eller 3 ganger for dagen!!! Det er ditt liv, og det er kun DU selv som vet hva som må til for at dagen skal bli god!
Sender deg en kjempe-kwile-klem jeg :)
Ha ei flott strikkeuke med alle dine flotte prosjekter. DU er uslåelig ;)

Strikkexpressen sa...

Åh, eg elsker Umaro-mønsteret! Der er så fint! Held sjølv på med eit babyteppe i Umaromønsteret :)

Soline sa...

Jeg har strikket Umaro i Andes og er veldig fornøyd! Det kan hende det blir et til etterhvert - og da med samme garn, men jeg venter til neste Dropssalg.

Fortsett med å være en livsnyter - det kler deg!

Ha en superduper uke!