torsdag 21. november 2013

Enda flere praktiske, flotte og enkle Julegaver

 Fikk forståelse for at det virkelig er behov for enkle, 
kjappe, lekre og ikkje minst 
praktiske Julegaver i disse dager!

Der for gikk eg gjennom hva eg selv 
har brukt som POPULÆRE
gaver tidligere og da kommer man ikkje utenom

Tykt garn og litt tykke pinner-skikkelig lekre!!
Ikkje minst er de lange og gode, men oppskrifta
forklarer også en kortere variant :) 

Great Weekend Mitts ble gøyale gaver under våre trær!
Utrooolig enkle, man snakker frem og tilbake og VIPS!!
Her kan du bruker helt vanlig garn 
som f.eks Østlands, Viking etc
på pinne 3-regelrett plankekjøring :) 

Pluviose er en kort kjapp og gøyal variant-
iallefall for meg som elsker riller :)

Her har eg brukt litt tykker garn/pinner, 
men et godt forslag til en rimelig variant er f.eks
1 tråd Østland og 1 tråd alpakka på pinne 4
Blir knallgode :)  


RilleTrille er superenkle og veldig dekorative!
ELSKER knapper!!!

Her har eg brukt et ganske fint garn fra Webs, 
men du kan bruke alt garn som passer ca til pinne 3-3,5 


 Bilde er lånt fra AmicaPattern

Hva med å kjøpe en koselig kopp
for så å gjøre den ENDA koseliger!?
Genial idè!

Oppskrifta finner du HER 
og da blir det skikkelig Vinterkos! 
Wilhelmina er jo bare såååå LEKRE
men utrolig enkle!
Mønsteret er ikkje vanskelig, eg lover :) 
Har brukt vanlig garn, mener det var 
helt vanlig Viking garn og du kan bruke d som
passer til pinne 3-3,5 


Vil du ha noen helt enkle, hele votter kan eg
anbefale DENNE oppskrifta!
Kommer i mange størrelser :) 


Jadda, jenter, da er det bare til å samle samme
det du måtte ha av passend egarn og sette i sving
både mann og barn hehe 

Det er bare til å stresse NED
Jula kommer enten man vil det eller ei-
og INGENTING slår en KOSELIG strikka gave!!


Nå skal eg ta fatt på pulsvott nr 2
så har eg en gave i box ganske snart :) 






KOS deg og ha en
STRÅLENDE torsdag :) 


Her er det beine veien
og skikkelig kaldt med minus i dag :) 








Go`klem fra en ivrig og optimistisk Vibbedille :) 

6 kommentarer:

hobbyvenn sa...

Så mange gode forslag. Slett ikke dumt med tips på litt kjappe arbeider. Jeg er ikke i gang med julegavestrikket enda, så i år ligger jeg langt på etterskudd. Har gått i pakking, flytting og utpakking...
Lykke til i morgen. krysser fingrene for deg! Klem

Unknown sa...

Masse greie forslag du komme med !
Har fortsatt sokkar på pinnane, eg.
Det er ikkje alltid at fingrane er på lag med meg, så det går ikkje så fort. Men, det går på fram !
Lykke til imorgen, håpar det går fint !

salvie sa...

Takk for supergode julegave ideer :) Alltid så mye inspirasjon å hente på bloggen din. Jeg har strikka rilletrille før. Enkle og fine blir de.Tenker at de blir ett par Bella Mittens å starte på. De er veldig fine. Ønsker deg en fin førjulstid :)

malla-b sa...

Her går det unna, du verden så mykje fint du produserer.

Fjordheim sa...

Her var det mange flotte strikkegaver. Håper min svigerinne
har strikket et eller annet fint til oss til jul.
Det ønsker jeg meg siden jeg ikke strikker noe
særlig selv.
Så vondt å høre at du igjen får problemer med kuler på halsen.
Ønsker deg lykke til og ha ei riktig god helg :)

Soline sa...

Bellas votter er en klassiker blandt venninnene til jentungen! Takk for andre kjappe julegavetips!

God helg!