søndag 17. november 2013

Manic Sock Knitting

I går fikk eg ferdig "Røff og Tøff" så da var
nok en Julegave i box :) 

Uten at eg har gjort noen ting ble faktisk
sokkene så og si helt like, ganske bra det
når det er selvstripende garn!!

Strikket i "7Brødre", som du forresten kan kjøpe Her -
og på pinne 3, ble skikkelig GODE sokker!
Litt iskald beregning hva angår garnmengde hehe
Sokkene veier akkurat 140 gr og eg har en rest på 8 gr! hihi 


Fletten viser akkurat nok til at 
sokken fortsatt er maskulin :)  


Maniske strikkenotater!! hehe
Sånn og noen ganger verre ser det ut etter endt prosjekt!
ALT noteres, derfor er det 0 problem med mange
prosjekt på èn gang-eg vet ALLTID hvor eg er :) 

Åja, eg har blitt og blir mobbet for dette hehe 


Var innom den ene puffen min 
i dag og der lå det jammen et
par uferdige "sægge" sokker! 0 problem vettu, 
det var bare å finne boka fra i fjor så kunne eg fortsett
uten noe form for problem, ikkje sant det er LURT!?? 


I går kwell fikk eg gang på Lovisas Hønsesokk nr 2, 
derfor blir det både "Sægge" sokker og hønsestrikk i kwell-
lett blanding av kaos, farger og teknikker :)
Fin oppvarming til uka som visstnok skal gi oss SNØ!!!
NOEN værmeldere melder nemligen SNØ her på tirsdag!!!
Ganske rar når me hadde 11 gr og sol her i dag, 
skulle ønske formen var bedre i dag-for gjett om eg kunne
tenkt meg en tur.....





ANYWAY, det er søndag kveld
og eg gjør meg klar til uka-skolesekk, 
matbox og rene klær og svømmetøy ligger klart :)






KOS deg og nyt denne fine, 
men dog litt kalde kvelden
Ha en STRÅLENDE uke :) 








Go`klem fra en litt sliten Vibbedille :) 

2 kommentarer:

Sylvia sa...

Såååå mange fine sokker du driver å strikker på nå. Hønsestrikken blir flott. Veldig gla' sokker det der.
Jeg strikker også sokker, og.masse annet. Her r det unna. Er jo ikke lenge til jul.
Håper formen blir bedre, Vibeke . God bedring. Klem

Anonym sa...

Har ikke vært innom her på et par dager. Nå var det kommet mange flotte sokker her - og noe god mat lengre nede.

Du er ikke alene om oppskriftskladdebok. Likte systemet ditt der - bedre enn mitt. Lurt å alltid vite "hvor man er"....

Ha det bra Vibbe.

- Marianne