fredag 7. februar 2014

Da er det FANA meg på an igjen hehe

Mulig du husker denne igjen??
Jepp, nå er den fått lov å komme inn i varmen igjen hehe
Startet på den i mars 2012, men så minket det kraftig
på den rosa Bugga`en og eg begynte å spekulere i evn
juksemetoder for å få det hele til å gå opp.....

I fortvilelse ble hele greia flyttet inn på GarnShoppen, 
men det er en ALT for dyr Ufo å ha liggende! 


MEN, eg har ei herlig venninne i Bergen som tidligere fikk
nettopp en slik rosa hespe av meg, FØR eg i det hele tatt
planla denne Fana genseren-sendte henne en melding om
hun kunne være fristet til å bytte den i en turkis Bugga ;) 
Eg viftet det beste eg kunne med vippene mine
og som den engelen Mette er 
sendte hun meg den rosa tilbake hehe
Det er då me gir bort noe for så å bytte det tilbake! hehe
Jaja det kan jo skje den beste ;) 

Jada eg kunne jo gått inn HER eller HER , 
men eg fant på den tiden ikkje den samme.
UANSETT, nå er den i hus og planen er å få
hele greia ferdig, tror faktisk dette blir en deilige
genser og Bugga er bare et NYDELIG garn!! 


Oppi den samme kurven fant eg en annen HIT!
Digger denne starten på det som KAN bli et skikkelig
CRAZY teppe-her gjelder det virkelig å ta frem
en DIGER porsjon tålmodighet! 

Herligheten strikkes i Dominostrikk 
med Opal garn og pinne 2!! JEPP!
Eg ER jo selverklært GAL så eg ser ikkje problemet hehe
Har ca 2 kg med 10 gr nøster av Opal og det er planen
at mest mulig skal gå i teppe, èn lapp veier ca 6 gr
og den er jammen ikkje stor, 
men SEEE for deg DET teppe da!!
Ikkje sant det blir rasende kult!???


Nå sitter Habibi klar for å ta for seg 
å hente hjem helgekosen, eg tar pause i dag for eg har
nemligen vært på farten siden 10.30 ;) 
Startet helgen med et legebesøk så nå er
medusinen innabords og eg går ei kvalmefri helg i møte ;) 
JuHuuuuuu

Planen er at etterpå skal Solstråla og eg ta SOL
og SÅÅÅÅ inntar eg sofaen ;) 



Håper du også har hatt en flott dag
og at du får koset deg i helga!



NYT Helga!
Det er jo t.o.m OL å greier!
KOoOS deg ;) 







Go`klem fra en glad og fornøyd Vibbedille ;) 

8 kommentarer:

Anne sa...

Så heldig du var som fikk garnet tilbake;) Nå er det jo bare å suse videre på fanagenseren. Herlige farger du har valgt deg! Og spennede med dominostrikk da!

Kos deg med sol og god helg!

Sylvia sa...

Wow, den blir altså såååå fin, og nå husker jeg at du holdt på med den. Da var du helt i hundre........merkelig at den ble en UFO ........men du manglet garn, og fikk noe tilbake igjen, ikke verst det. Vi er snille med hverandre i bloggland ;)
Bra at du nå er kvitt kvalmen. Nå må du kose deg masse i kveld, Vibeke.
Jeg har åpnet en boksøl, litt sørlandsschips, og nå kom Mannen nettopp inn døra her for å lage biff til oss.
Resten av kvelden er det strikking foran tv.
Ha en fin kveld du også.
Ps: bare gi et pip om du vil strikke den buksa, så sender jeg deg oppskriften. Ok?

gimmeline sa...

Hei hei, den Fanabuggaen blir jo enda flottare enn vi hugsar den jo!! Du kan virkelig glede deg til det ferdige resultatet - gleder oss vi og! God kvalmefri helg!!

Unknown sa...

Trur du må ha strikkepinnar med jetmotor på ! Den eine tingen lekrare enn den andre tryllar du fram! Fanakofta di blir heilt nydeleg, sånne fargar som eg synest er heilt topp ! Så det lekre Ugleteppet du har starta på, blir herlegt å ha med seg på sofaen ! Godt at medisinen din er komt i hus så slepp du å vera kvalm ! Uansett , så er optimismen og humøret ditt herligt ! Ønsker deg og dine ei flott helg !!!

hobbyvenn sa...

Denne er bare SÅ flott!! Gleder meg til å se den ferdig. Så godt at du fikk byttet tilbake garnet slik at du får den ferdig.
Ønsker deg en fin helg. Så godt at du fikk medisin og kan gå en kvalmefri helg i møte. Sliter litt med det samme jeg også, men har medisin.. Klem

Unknown sa...

Så godt du fikk byttet tilbake garnet, for den Fana'n blir så flott.

Fortsatt god bedring tild deg. Godt å høre du har fått noe mot kvalmen. Kos deg videre i helgen. :)

Fru Keilegavlen sa...

WOW for ein nydeleg fana!
Gler meg til å sjå den ferdig.

Rigmor sa...

Gosh, sier som andre - du må ha motor ;) så herlig blogg, og så masse flotte farver, den Fana blir herlig! :) speeeeeent!