mandag 2. februar 2015

Sneakpeek on a Monday

Det er ikkje alltid at det er libanesisk i våre gryte hehe
Når Jr ikkje er i form og ikkje har matlyst er det jo litt viktig at han
får mat i magen-og i dag hadde han litt lyst på PØLSER! hehe 
Eg er overhode IKKJE begeistret, 
men eg laina opp med Gourmè pølser hehe

Her om dagen så eg en kul kortfilm på FB om pølser hehe
Der var det en som skar de i en spiral før 
de stektes og Jr syns det var kult ;) 
Egentlig litt praktisk også, for sennep/ketchup rant ned i sprekken
dermed ble pølsa ikkje så høy hehe
Matlysten hans steg noen hakk iallefall, og stekte/grilla pølser
smaker uansett 100 ganger bedre enn kokte! 
Enstemmig her i huset :) 

Ps; Før du skjære i pølse tre en tynn grillpinne inn i pølsa
og skjær den i spiral inn til pinnen liksom, 
trekk ut pinne før steking  


Ikkje sant de skjeive Hønene ble kule?
Ble jo helt perfekt tovet! 
Nesten gang starter eg bare rett på vanlig program med 60 gr hehe
Tror bare eg dropper de 3 gangen på 40 HAHA

Den rosa er i Viking Sportsgarn (dobbel tråd) 
og de grønne i Fritidsgarn,  alle er strikke på pinne 6 - 
oppskriftene finner du HER! 


Her får du en SneakPeek på Hemmeligheten denne uka hihi
Eg liker veldig godt denne fargekomboen :) 

HÅPER jo at den faller i smak hos deg også?
Det er lilla, mørk turkis og lys kamel :) Skikkelig tøft :) 

Jepp, det eg strikker kan nemligen bli ditt!
Hvordan? 
Joda, du klikker deg inn HER på gårsdagens innlegg, 
les det og hvis du vil bli med på trekningen legger du igjen en
kommentar på det innlegget og en vinner blir kåret når
Hemmeligheten er ferdig strikket :) 

Jadda, kan blir spennende dette her ser du HAHA 


*****

Har i grunnen hatt en fine ukestart, me sov lenge alle sammen, 
ja bortsett fra Solstråla-hun skulle jo på skolen og siden Jr er
syk har hun bilen. Hun var hjemmom en liten time mellom
skole/jobb og da stakk Habibi og eg ned på senteret å luftet oss ;) 
Blir alltid litt kos med hjem på slike turer så mandagen
er jammen ikkje verst den skal eg si deg :) 

Eg er allerede i pysjen hihi og skal snart innta
kwellsroen her i kroken, skal bare henge opp en
maskin med klær først :) 

Ute har SOLA skint fra skyfri himmel hele dagen og det
er kaldt-skikkelig herlig vintervær :) 

Har du hatt en flott mandag da?
Håper du får koset deg litt i kwell uansett :) 





Sett deg ned, tenn noen lys
og NYT en fin kwell med dine :) 







"Gavmildhet er ikkje først
og fremst å gi mye, 
men å gi på
riktig tidspunkt"








Go`klem fra ei fornøyd og optimistisk Vibbedille :) 

6 kommentarer:

Stine sa...

Mmm, nå fikk faktisk jeg også lyst på pølser til middag. Ha en fin ettermiddag ��

Wenche sa...

Håper JR snart er bra igjen. Hønene ble knall! Hemmeligheten ser spennende ut. Gleder meg til å se en fotoseanse med den:)

Bundingen sa...

Må gi deg litt ros for de stilige hønene! Kjempefine! Jeg er også spent på hva du strikker. Du vet å pirre nysgjerrigheten vår.

God natt fra Ingunn

Sylvia sa...

Pølser er heller ikke min favoritt, men da jeg traff min mann, drev han en pølsebod, og er kjent som PølseErik, så jeg skal vel ikke si noe mer!
Men jeg elsker Spansk Choritzo !!!!!
Da ungene var små, laget jeg innbakte pølser, som var veldig populært. Loffdeig som jeg snurret rundt wienerpølser, og stekte i ovnen, mmmmmmm
Tuppehønene dine ble så fine. Se, nå står de av seg selv.
Ja, jeg er like nysgjerrig som deg på hva du strikker på, som du er på stripene mine. Snart ferdig, men du vet, jeg finner alltid på noe annet, så blir det bare liggende, hi hi
Men jeg lover at det snart blir klart for visning.
Straks på jobb, der det venter masse garn som skal i hyllene. Elsker å styre med det.
Ha en herlig dag Vibeke. Klem

Solfrid sa...

Kjempeflotte høner. Til å bli glad av.

Hanne sa...

Takk for supert pølsetips!
Og de hønene er en skikkelig skravlegjeng, det ser jeg på dem. Syns nesten jeg hører kaklinga hit til Valnesfjord. :-)
Pludrehanneklem