søndag 29. mars 2015

Knalltøff SOMMER STRIKK

Ja, tiden er faktisk inne nå!

Skal du ha ferdig en 
tøff strikka garderobe til 
sommeren er her, 
ja da må du bestemme deg nå!

Eg har mine favoritter klar,
måtte bare ikkje "To-Do"lista 
bli stort lengre nå! hehe

Akk, me strikkere har det tøft! hihi



Modellen over var èn av grunnen for at boka kom i min postkasse!
Syns den er skikkelig tøft og fargene er midt i blinken!
Den strikkes i DENNE alpakka`en :) 

Neida, det er ikkje noe problem å bruke alpakka om sommeren, 
bare det ikkje er strikket kompakt :) 
Er det for varmt kan du bruke den
når du sitter ute å koser deg på berget om kwellen vettu :) 


Grunn nr 2 for bokkjøpet var denne!
Syns den er både søt og knalltøff på samme tid :) 

Hvis du har lyst på boka, ja den har mange andre
flotte modeller også, så finner du den HER!

Denne blir ikkje så varm for den strikkes i ull/silke, du kan ta en titt
på det herlige garnet HER- sjekk ut alle DEEEE nydelige fargene!

Tror nok eg må løfte disse 2 noe høyere på på lista mi for det 
kribler ganske så bra nå altså hehe MEN, aller først skal Wiola
selvfølgelig bli ferdig-den storkoser eg meg med skal vites :) 


Bare en lite Update fra et hjem med typiske tenåringer hehe
Solstråla kjørte som nevnt til Sverige i går, snakket nettopp med henne og nå var de allerede på Shopping i et av Gøteborgs kjøpesenter mens de venter på å sjekke inn på hotellet :) 

Som du ser over er hun VELDIG flink til å Cleane ut rommet sitt før hun reiser, elsker å komme hjem til strøkent rom hehe
Ja hun har alltid vært flink å ryddet rommet sitt :) 

MEN, det er ALLTID en bakdel skal vites, se bare.......


.....HER!!!
Slik ser nemligen vaskerommet ut når tutta har ryddet hehe
Er jo ikkje rart rommet er fint når det er her rotet ligger HAHA
Ja de er herlige de ungdommene hihi

MEN, det skal hun ha, hun er utrolig flink å vaske klær, 
hun har vasket sine egne siden hun var 13 så der har hun kontroll :) 
At vaskerommet FLYTER er jo ikkje det store problemet, selv om eg syns det var herlig at det var ganske tomt-før hun reiste.......Jaja

Velger å overse det og siden hun har lang shoppeliste med fra meg så kan eg heller ta å vaske et par maskiner :) 


Dette er utgangspunktet mitt i dag ;) 
Arm nr 2 i Go`gang - Målet i dag er jo egentlig å få denne også inn
på den store rundpinnen, det ER fult mulig, men du vet......
Eg har det med å dille og dalle her eg sitter hehe
Det som er herlig er jo at påsken ja, den er jo såvidt i gang!

Sola skinner og det er ganske bra, velger akkurat å overse (høre) at naboen har gått banans med både SAG 
og høytrykkspyler og DET på en palmesøndag!
Nei, eg er ikkje religiøs, MEN det ER irriterende.......Hmmmmmm
Men Men, er det noe eg IKKJE skal i dag så er det å bli SUR! hehe


Har du en fin søndag du også??
Håper formen er fin og været er bra :) 







KOoOS deg masse
og NYT en herlige dag :) 








Go`klem fra ei avslappet og fornøyd Vibbedille :) 

3 kommentarer:

AnnetteK sa...

Innom og ser hva du pusle med på en søndag! :)

Flotte modeller du har funnet deg, skjønner godt at det kribler etter å strikke disse.
Wiola blir også lekker.

Jeg tror vaskerommet mitt ser ganske likt ut, i alle fall med tanke på mengden klær som skal vaskes.
Jaja, har nettopp satt på ei maskin, vinduene er vasket så nå skal jeg kose meg med litt strikking før jeg gjør noe mer!

God palmesøndag!

Sylvia sa...

Fint og ryddig rom hos datteren, ja. Det ser verre ut hos datteren min. Men sønnen, han har alltid ryddig rom, han.
På mitt vaskerom er det strøkent i dag. Jeg har nemlig fått " nytt " vaskerom. Mannen har rydda, vasket og malt hele uken der inne. Både gulv, vegger og tak. Vi har da svimet rundt i malingstank ( oljemaling ) som ikke har vært noe særlig.... Og jeg har da ikke fått vasket noe som helst, før i dag!!!
Hele 4 omganger rakk jeg , før regnet satte inn. Jeg har nemlig hengt opp tøyet ute. Herlig!!!! Og da har jeg heller ikke brydd meg om at det er Palmesøndag. Beklager det, naboer, men jeg måtte vaske i dag!
He he...den lista di må være lang nå, Vibeke. Heldigvis trøtner jeg litt på enkelte ting jeg hadde planer om å strikke.....bare jeg venter lenge nok, hi hi....
Ha en koselig kveld. Klem

Vibbedille sa...

Det er det eg også gjør ser du, eg fyller lista på toppen og napper ut de nederste hehe Så sånn egentlig er den vel fortsatt like lang HAHA

Hørtes herlig ut med "Nytt" vaskerom! Er ikkje så gale vårt, sånn egentlig, ja når det er strøkent altså, men GLEDER meg til Libanon, DA får eg skikkelig vaskerom da med utgang rett i hagen hvor klærene henges opp av hun som blir hushjelpen hehe Og det tørker på et blunk hehe Deilig med soltørka klær :) Tok ikkje sjansen på det her i dag eg, har en god del eldre naboer og de er litt konservative og strenge på den søndag så det er egentlig merkelig at den høytrykspyleren overlevde i dag hehe