søndag 15. mars 2015

Lag noe GØY til Påske!

Nå er det kun snaue 
2 uker til Påske,
ja det kommer jo litt an på når 
du starter å pynte.
Dvs det er ennå god tid til å lage noen snertne saker, dekorative, 
men absolutt overkommelige.
Du trenger ikkje være en kløpper med symaskinen, eg fikk det til 
og eg er t.o.m uvenner 
med maskineriet!



I min ivrige Start/Sluttkarriere med en 
Mini Janome klarte eg faktisk å sy 2 slike høner hehe 
Ja den andre er ute å drive ugang i Garnlageret mitt-
eg fant den iallefall ikkje! 
Satser på å ha den på plass innen påske hehe

DESSVERRE så husker eg IKKJE hvor eg fikk mønsteret i fra!
Jepp, eg har leita, men beklager altså-
det er som sandblåst fra hjernen!
Så hvis DU f.eks også har sydd en slik hadde eg blitt veldig glad hvis du fortalte meg hvor oppskriften befinner seg! 
I en bok, ukeblad eller noe-
eg vet jo at eg har den hehe ET sted!
Husker iallefall at det var ikkje det store mysteriet å sy, 
ja når t.o.m EG får det til kan det umulig være særlig avansert hehe


Men, DENNE skjønnasen vet eg hvor eg har i fra hehe!
Jepp, det er fra ei bok som eg vedder på finner seg i halve 
HobbyNorge sine hyller hehe


Yes, nemlig Denne Boka! 
Husker eg sydde den til Jr da han var liten, har er nemlig født i april og har nesten alltid bursdag i eller rundt om 
Påske og SELVFØLGELIG måtte han ha et skikkelig PåskeLam 

Sjarmøren her er sydd i vanlige håndklede, kjøpte nye faktisk for
anledingen og har fortsatt en hel haug av de på lageret hehe
Jadda, hadde planer om en HEL saueflokk da eg startet-
det ble med det ene.......
Nei, lammet var ikkje vanskelig å sy, litt dill selvfølgelig, 
men eg fikk det til hehe
Skulle veldig gjerne hatt NOE flere......EN dag! :) 

Men du kan jo sy deg et par til Påska?
Tipper de har noen rimelige håndklær HER! 
Hvis ikkje har du nok som meg skapet fult! hehe


Noe annet eg fant i gjemmelen på en vill hønsejakt var 
Disse Søte tøflene fra Navia
Denne oppskrifta lå så fint på hylla vettu
og det er jo egentlig straks tid for å bytte ut tjukke ullsokker 
med noe lettere?
Kjente i grunnen det kriblet etter å teste ut!!


Det mest magiske er jo at på andre hylla lå det hele 
5 nøster med Navia Duoakkurat det som skal brukes jo! 
Det kan umulig være en tilfeldighet!??
Rart eg stort sett alltid har mange prosjekter på gang hehe
Når tøflene er ferdige skal de toves litt lett, høres jo ut som noen
herlige SOMMER tøfler dette her!??

Ååååå WHAT TO DO??
Alltid kjekt med et PAUSEstrikk uansett hva man holder på med!
MEEEEN, nå har eg kjent GODT etter og eg er IKKJE helt
klar for en Wiolapause ganske ennå! hehe
Nop! Det er jo kjempegøy å strikke, men kanskje DU trengte
et litt lite og lett strikketøy? 
Ja da kan du iallefall strikke deg et par tøfler!
Hvis du ikkje akkurat har Navia vil eg tro at f.eks 
PT2 er en god erstatter :) 


Eg skal være flink pike og heller fortsette med Wiola hehe
Men oppskrifta tok eg med meg inn i stua, det samme med garnet-
JADDA, kroken her blir mer og mer full 
og JA eg skal rydde til Påske!
Kanskje eg strikker et par i påsken?
Ja for da har eg tenkt å starte Piknick sesongen på Hestholmen
og da passer det supert med et lite og lett strikketøy :) 
Ja, for de har vel meldt +15 minst og SOL vel??


ANYWAY, nå skal eg henge opp den 3. maskinen eg har vasket
idag, jepp eg KAN hvis eg vil hehe 
Blir ofte vasket om søndagen for da er det meste rent til ei ny uke. 
Dessuten slipper eg det styret med 
tørkestativ i gangen hele uka hehe

Håper du også har en herlig søndag, 
kanskje har du vært på ToppTur? På stranda? 
Heldigen du i så fall :) 






KOoOS deg og ha en herlig
søndag kwell og ei
FLOTT uke! 





"Kan hende blir det utdelt
nye kort hver vår
til dem som tør å prøve
lykken enda et år"







Go`klem fra ei SøndagsSlapp Vibbedille :) 

2 kommentarer:

AnnetteK sa...

Så flotte ting du har laget, og de tøflene så jo helt nydelige ut!!

Kos deg deg Wiola!
Jeg skal prøve å kvinne meg opp til å sy og klippe opp Retro-jakka mi.... :O

Må bare ha en liten bloggrunde og te først!

Go mandag!

Barwitzki sa...

Super fine tøflene... herlig.
Så stilig din høne er i vinduskarmen...
helt kult :-))) Vi var til bokmessen helgen, så veldig spennende.
Ja vi går til påske, jeg mener jeg må male påskeegg.
Spennend med Wiolakofte :-))
Ha en fantastisk uke.
Hilsen og klem fra Viola