torsdag 5. mars 2015

Ready For Body Attack - Wiola!

 Roen har senket seg 
og ren nytelse har inntatt denne strikkerens hjerte, 
det er med stor nytelse at eg 
kan ærlig innrømme 
at Wiola ER et Eventyr 
å strikke!

Fargene, mønsteret, ja ALT-
ja for ikkje å snakke om garnet!


Peer Gynt ER deilig!
Takk til Wiola selv for et enestående Design!




Etter å ha strikket over en halv arm så eg med skrekk & gru på den
DIGRE grøfta eg klarte å skape midt under armen, 
ja der hvor den vrangmasken skal være! Eg syns også at mye av armen ble spist opp/sugd ned i den der grøfta hehe 
Noen ganger fixer eg det, men ikkje på denne armen!
Når det skal økes (Eg plukker opp) maske på begge sider av den vrange, 
ja da blir MIN vrangmaske stor og løs!

Iskaldt dro eg ut pinnene og lukket øynene!
Rakk fort opp ned til rutene og fikk pinnene på plass, 
pustet lettet og tenkte "YESSS"!

Nå har eg strikket den vrangemasken RETT og Okerfarger, 
noe EG er mye mer fornøyd med ;) 
Den teller ikkje med i mønsteret for eg syns det er fint med en
markering siden mønsteret ikkje alltid stemmer sammen
på begge sider ;) Nå er armen ferdig og eg er veldig fornøyd :) 

Armen er noe smalere enn det eg vanligvis strikker, 
men det kan være fint å ha noe som ikkje 
alltid er litt FOR stort hehe

Nå har eg også fått målt strikkefastheten skikkelig i mønster 
og min er 24m/10cm og ikkje 22m/10cm. 
I utgangspunktet skulle eg strikke str XL som har 
en brystvidde på 115 cm, men nå går eg opp til XXL
for med min strikkefasthet blir jakken 115 cm i den størrelsen ;) 
Med min strikkefasthet ble nemligen str XL bare 105 cm, 
det kan bli litt for tettsidene på denne litt slitne kroppen hehe 


 Den blir iallefall ALT for tettsittende når eg våkner opp...
.....til DETTE!!!
Jepp, eg lå inni senga å våknet til duften av nybakt EPLEKAKE!!
Trodde jo det var en del av drømmen min vettu hehe
Nei, der sto Habibi vettu å bakte da eg sto opp hehe
Jaja, det er vel som med oss som har strikking som hobby;
Er ikkje så nøye hvor og når me gjør det hehe
Herlig var det iallefall :) 


Nå er eg iallefall klar for BOLEN!
Skal blir herlig å strikke på rundpinne hehe
Ja eg strikket hele armen på 5 pinner Ibenholt så nå må eg bare hente frem Ibenholt rundpinnene mine også sånn at hele greia
blir strikket på samme type pinne-tror det er litt viktig ja ;) 
Sånn ellers blir det vel et stykke kake etter hvert hehe

Det er EG som skal stå for middagen i dag hehe
Me hadde stekt seiebiff i går og alt som er igjen skal eg smelle
i stekepanna med poteter og alt= "Stekt og Smadra plukkfisk" hehe
Jepp, det er faktisk ganske så godt hehe


Har vært litt utav formen her noen dager, men tror eg er
ganske ok i dag, har ikkje kjent etter ennå hehe
Vet iallefall det; Eg skal ikkje ut i dag! hehe KALDT!





KOoOS deg masse og ha
en Herlig torsdag!
I morgen er det HELG!!!








"Latskap er bare et
simpelt ord for min
utrolige evne til
å leve i øyeblikket"








Go`klem fra ei Helgeklar Vibbedille :) 

3 kommentarer:

Wenche sa...

Herlig kofte, den skal jeg starte på så snart jeg har hatt bursdag, så jeg ønsker meg penger til garn ;) Eplekake er ikke å forakte, uansett tid eller dag :)

Barwitzki sa...

Ahhh blir det en fantastisk kofte :-)))
ha masse glede med strikke.
Gleder meg å se videre. Mhhh eplekake veldig god. Ha en riktig fin helg.
Klem fra Viola

Sylvia sa...

Tenk å våkne opp til en sånn eplekake da, gitt!!!! Jatakk, tar gjerne etpar biter, jeg, vettu......
Wiola'n din blir såååå lekker! Bare de fargene sammen, er et eventyr. Og selv om den blir litt ettersittende, så blir den flott på deg, Vibeke. Slank og fin som du er. Vi damer må slutte å gjemme oss i store klær for alltid å skjule. Vi er kvinner, vi har former, sånn er det bare!!!!
Tøff du var som rakk opp den ene armen, men kanskje vel verdt det.
Selv har jeg.....kremt....lagt opp til et nytt prosjekt i dag morges, før jobb. Men etter 9 timers arbeidsdag, har jeg ikke energi igjen til å strikke. Nå sitter jeg under et pledd, sammen med pus og ser på Marsterchef Professionals, som jeg er helt hekta på for tiden.
Ha en fin kveld. Klem