mandag 20. april 2015

Wiola i REVERS!

Da er det et faktum; Wiola nr 1 er på RETUR!
Ingen sure miner og godt er det, for å rekke opp er kjipe greier!

Derfor var det jammen godt at det var garn til overs slik at eg kunne starte på nr 2 og se at det gikk greit før eg måtte starte 
på den kjedelige delen.....


Nå er iallefall det ALT for store bærestykket en SAGA BLOTT!
Var veldig lite kluss ved opprekkinga og nå ligger det en gjeng
med runde fine nøster her og bare GLISER til meg :) 

Da gjør det liksom INGENTING at 5 ukers arbeid liksom var til ingen nytte, eller det er jo å lyve! 
EG koset meg jo MAX med denne jakken og nå....

.....blir det bare ENDA mere kos jo, 
for dette ser jo ganske så bra ut! Dessuten så digger eg å strikke ovenefra, det går på en måte kjappere!

Ja nå har jo ikkje akkurat min jakke vokst så veldig fort, 
men det står kun på innsatsen og ikkje noe annet :) 
Man må jo Zzove skal vites :) 

Nå må eg passe på å IKKJE skyte på meg for mye, hehe
Har nemlige ikkje prøvd den på ennå hihi
MEN som en EVIG optimist så vet eg den blir bra, ja hadde eg bare funnet den der rundpinnen som skryter på seg 
å være 150 cm!!! Den er jammen meg god å ha når 
en top/down skal prøves!

Ingenting er verre enn å stå med en halv overdel tredd ned over hodet hvor man skal prøve å se noen lunde ut med vrengde armer på ryggen for å holde på pinnetuppene hehe FOR et styr! 

Etter dagens leteøkt i kaoset har eg bestemt meg for å bare strikke
ferdig bærestykke først og finner eg nok på noe lurt :) 

Uansett blir det jo ganske spanande! 
Men av tidligere erfaringer med top/down så går det som
regel kjempebra med resultatet :) 
Det eg har strikket passer jo helt suverent :) 


Men nå over til litt klaging hehe
Studèr bildet over........er DU med?

Da eg våknet i morges følte eg at akkurat det som er avbildet
skjedde hele natta, snakk om å føle seg overkjørt for så
å bli rygget over igjen i repetisjon X antall ganger!

Hele kroppen føles som GELE på innsiden og det er akkurat
som om den dirrer, og hvis eg beveger meg skvulper det!
Det eneste kroppen, eller eg da har lyst å gjøre er å HYLE! hehe
Siden eg sitter her med skyvedør og vinduer åpent er jo akkurat
DET veldig lite egnet, 
ja av hensyn til naboene som soler seg i BH`en hehe
Men det er jammen ikkje godt kan du si......

Regner jo med at det "bare" er stoffskiftet som fester 
og driver helvete! Dessuten viser vekta -3,5 kg på ca 12 dager og DET får eg ikkje til å stemme med lavt stoffskifte, 
det skal jo heller være motsatt??
Det skal jammen bli en "spennende" prøvetaking neste uke +
at eg har bortimot 589 forskjellige spørsmål til han
Professoren i Endokrinkirugi eg skal til i starten på mai......
COME ON; GIVE IT TO ME!!!!!

Eg bare kapitulere og overser kroppen og plukker galant
opp strikketøyet i ville protester og etter det skal eg gjemme meg
under teppet på sofaen og ZZOVE minst 1 time :) 
Jepp, det er AKKURAT det eg skal gjøre :) 
Dette var litt forvirrende oppgulp som eg iallefall håper at
DU som sliter med det samme kan forstå deg på :) 
Eg fjernet som nevnt hele skjoldbruskkjertelen i okt-14 og siden
da er det "noen" andre som har bestemt over min kropp iallefall.....


Men DU?
Hvordan har DU det?
Skinner sola hos deg?

Det gjør den så absolutt her og det er 14 grader og MASSE humler!
Siden kroppen og hode ikkje er samkjørt dalte kroppen her ned
i kroken og me har sittet her hele dagen!
Men kanskje du har sittet ute å koset deg?
Kanskje du har plantet masse blomster?
Ååååå eg og VIL plante blomster.......en dag.......





Men KOS deg iallefall
og ha en strålende
mandag ettermiddag
og kwell :) 







Go`klem fra ei overkjørt Vibbedille :) 

7 kommentarer:

Yvonne sa...

huff hehehe men når man ser hvor fint det blir til slutt så er d jo verdt det =D

Sylvia sa...

Å, så kipt at du er så dårlig Vibeke. Godt du skal ta disse prøvene snart, så du får et svar. Sånn geleklump inni meg er jeg når jeg ikke får nok søvn. Men i det siste har jeg bare fått mere energi, så jeg lurer på hva som feiler meg, he he.... Vi kan godt bytte etpar dager, vi.
Når du snakker om humler, så hadde jeg en kar innom jobben i dag som kjøpte ull til en humlekasse han skulle lage. Så morro. Jeg så jo de laget sånne på Norge rundt for noen uker siden.
Wiolaen din blir så fin, og du strikker så jevnt og pent. Fargene er rålekre. Kan du ikke ta to lange pinner istedet, bare for å få lengden, og så prøve den, eller bare strekke den ut og legge den oppå et plagg du er fornøyd med. Da ser du sånn nogenlunde hvordan den vil bli, og om den vil passe.
Her har all energien blitt oppbrukt på jobb i dag, så nå skal jeg kose meg i sofan med strikketøyet, og høre naboene grille utenfor.
Ha en fin kveld. Klem

Unknown sa...

jeg var nået 5 cm ned ad bolen, men jeg har pillet op igen syntes at det øverste var blevet for småt, strikker i noget andet garn end det der er foreslået, rowan, så må finde på nogen borter og strikke det øverste større:)

Anonym sa...

Knit Pro har rundpinne på 150cm, bare et tips :-) Veldig gode strikkepinner!
Hilsen Marianne

Vibbedille sa...

Ja eg må nok til med 2 X 80 cm tror eg, men søren med den pinnen eg ikkje finner! Skikkelig god en er det og, Cubiks å greier hehe

Nå er eg straks ferdig med bærestykket og da må det prøves før deling :)

Terese sa...

Så fin den blir:) det er alltid gøy og komme inn og lese på bloggen din. Du tar alt med et smil og skriver på en morsom måte så man bare må lese hele innlegget ditt.
Håper kroppen din føler seg bedre etter litt strikking:)
Her går alt bra. Strikker på første av to sommertepper til tvillingenen som kommer om forhåpentligvis 5 uker. Helst ikke før og hvertfall ikke etter:) sola skinner og jeg venter på at den skal nå terrassen, så jeg kan gå ut og nyte den :)
Ha en fin dag :)

malla-b sa...

Så kjedeleg å måtte rekke oppatt noko du trudde du var ferdig med.
Håper kroppen og hode vil være litt meir med, kjenner den følelsen har slitt med den i snart 14 dagar!