tirsdag 18. desember 2012

Nærmer meg MÅL ;)

Jammen er det vanskelig å ta bilder om dagen!
Tar eg med blitz blir bilde helt hvitt!

ANYWAY; alle de HJEMMESTRIKKEDE gavene er
innpakket og venter bare på å byttes ut!
*STOLT*

ALLE gavene unntatt 2 stk er strikket, 
de 2 er våre voksne nevøer hehe
Syns det er såååå vanskelig å finne noe som kunne
falle i smak-ergo kan man igjen jukset litt
og bruke Visa kortet Ho Ho  


På mange måte er Julemåneden en trist tid her i huset, 
GODE mennesker som me er utrolig glad er ikkje
blant oss lenger-derfor tennes disse 3 lysa hele desember ;)

I 2006 var me hjemme i Beirut da krigen brøt ut, 
det endte med at ungene og eg ble evakuerte av UD
etter noen døgn under ei trapp, Habibi ble igjen pga
en veldig syk far og kom hjem i oktober

13.des fikk me telefon om at sv.mor plutselig
hadde dødd-Habibi kom seg på et fly i en fart, 
der satt eg alene igjen med Jr på 4 og Solstråla på 10.
Habibi skulle komme hjem igjen lille julaften, men da faren
ble mer syk enn det han var ba eg han om å bli.
Sv.far sovnet inn på Julaften.........

Habibi kom hjem i februar.
I begynnelsen på april i 2007 får me igjen en trist
telefon.......lillebror til Habibi hadde ble drept i en
bilulykke.......han var 35 år, nygift med en datter på 2.....

JA, me har jammen opplevd en del og ting kan være
veldig vanskelige-MEN innimellom så kommer gleden
tilbake litt om litt ;)
Merker fortsatt at Habibi sliter litt i Julen, 
men det blir bedre for hvert år;)

For min del blir det den 2.Jula siden min pappa døde
ganske plutselig-har ikkje vært på grava siden eg ryddet den
etter begravelsen-har derfor planer om et besøk
lille Julaften......Vanskelig syns eg......


Det er noe som heter;
"Man velger sine kamper"

Det er noe eg tenker på ganske ofte, 
er det verd å krangle for? Eller skal man bare
la det passere? Ikkje alt KAN passere, men mye kan man
faktisk velge bort-tror egentlig man rett og slett må
velge å være litt mer ego i forhold til egne ønsker
og hva man føler.

Her har man en plan om en overkoselig Jul
men masse glede og kos, men også ettertanke ;)
Me har ikkje allverden å "ta av", 
men kos koster ingenting ;))

Alle oss 4 her hjemme får hver sin nye
flanell pysj i kalenderen Julaften.
Meg og ungene dusjer og kler oss i denne på
formiddagen og koser oss med Julefilmer og kakao mens
Habibi lager kalkun med masse godt, når potetene
skrus på forsvinner han i dusjen og kommer
bords i pysjen Ho Ho Ho 

Resten av kwellen er mat, kos, kaker og gaver ;))



Nå skal eg se Greys og strikke videre
på den SYLTYNNE siste Julegaven!




Håper virkelig du har det bra og at
du får en koselig og avslappenede
tirsdags kwell ;))





Go`Juleklem fra en avslappet Vibbedille ;))

3 kommentarer:

Wenche sa...

Litt igjen her før jeg er helt i mål, men det blir vel klart i år også. Vi har også noen "juletragedier" her i huset, men de blekner etterhvert og de gode minnene overtar sakte. Førjulsklem til deg og dine.

Quiltefeen sa...

Det nærmer seg mål her også.. :-) Dere har vært igjennom mye vondt opp igjennom årene, desto viktigere da å ta våre på hverandre og nyte tiden sammen.. Jeg ønsker deg og dine en fredfull og deilig julefeiring, kos dere masse i pysjen alle sammen. ♥
Juleklem fra meg.. ♥
Kristin.

Mitt lille roterom sa...

Ble både litt rørt, trist og glad over å lese ditt innlegg nå....
RØRT av hele historien om dødsfall i din manns familie, TRIST over at dere/og de fleste her i verden savner sine når slike høytider kommer sigende innover en, og GLAD ble jeg, ja, nesten så jeg LO litt da jeg leste at dere koser der i NY pysj alle 4 på julaften! SÅ herlig! Da slipper man styret med å kjøpe inn nye fin-klær til alle! En NY pysj er jo fin i seg selv ;)
DET ER VIKTIG å være ego en gang iblant og følge sine egne ønsker og følelser!! STÅ PÅ!
Og kos dere så godt dere kan i julehøytiden <3<3<3
Klem!