lørdag 3. august 2013

Eg bare ELSKER Nøstebarn

Eg simpelthen ELSKER Nøstebarn! 
ALT inni boka er akkurat like flott, garnet er deilig og mykt
og plaggene blir bare SÅÅ brukervendlige ;)
Det nesten så klærene "Vokser" med ungene ;)

Jr har hatt flere plagg fra denne boka og....... 


.....og denne er på planen for høsten ;)
Genseren er strikket i 3-tråds lammeull
og er har liggende 4 deilige petrolfarget hesper +
eg har lignene garn fra Holen Ullverksted 
i lilla, gult og oransj-
jadda, det blir nok en sprek genser til Jr, må nok til med
en til en annen liten skjønnas også ;) 


Denne Hverdags kjolen har eg hatt lyst å strikke siden
første gang eg så den......på tide det kommer noen småjenter!!!
*Hinter* 


Denne oppskrifta fikk eg sammen med boka, 
det er Nøstebarn Genseren, samme som rullegenseren
bare denne har hel hals og ikkje splitt ;)

Denne strikket eg til Jr da han var 6 
og han elsker genseren ennå! 
Det er denne eg nå skal i gang med til BabyJr
bare eg skal bruke Inca Alpakka siden eg allerede
har strikket ei ribbebukse i samme garn ;)

Blir nok herlig til barnehagen ;)

Hvis du ikkje har denne boka i din samling
må du virkelig ta å gjøre noe med det ;)
Masse flott vinter og høststrikk ;)

Etter en NYDELIG lasagne middag laget av Solstråla
var det herlig med en ISKALD dessert laget av Habibi ;)

Det er rettes og sletten POSER med karamell
og sjokolade pudding han har kokt ;)
Ført et lag med sjokolade som han legger Mariekjeks på, 
etter at det er stivt heller han karamellen forsiktig oppå-
så skal det stå et par timer i kjøleskapet.
JAMMY dette var snadder godt ;)

Nå har eg lagt bort PLIKT strikkinga for kvelden
og Regia sokkene er tatt frem, klør litt etter å starte
Nøstebarn genseren-
Hmmmm får nå se utover kwellen ;)

Har vært et HIMLA vær her i dag, 
måtte retten og sletten REDDE 
Basilikummen inn i stua! hihi

Nå er det såpass friskt og godt at eg måtte finne
frem noen tynne ullsokker-JA det ble litt småkaldt hehe






Men du?
KOooOS deg og ha en
herlig lørdags kwell ;)






Go`klem fra en fornøyd Vibbedille ;))

5 kommentarer:

Silje sa...

Nøstebarnboka er simpelthen genial. Enkle oppskrifter på superfunksjonelle plagg!!
Har brukt den kjempemasse :-) Gleder meg til å se genseren når den er ferdig :)

Sylvia sa...

Yes, har den boka jeg også. En kjempefin bok. Jeg har strikket genseren( tunikaen) ti meg selv for noen år siden. Nå har Sophia overtatt den.
Jeg har noen nøster liggende, jeg også, med nøstebarngarn. Tror det skal bli en høstjakke av det, sammen med en tynn tråd silke.......
Den desserten, nam, nam, den så god ut, den. Men i går spiste jeg Egyptiske kaker, og DET var godt, det. Vi var hos en nabo på pizza og øl, og da kom en annen nabo med disse kakene han hadde laget. Jeg elsker jo kaker, jeg.
Jeg nyter kvelden med Spansk rødvin og strikker ferdig et rødt prosjekt. Må sy i knapper, så er det klart for visning ;)
Fortsatt god helg, Vibeke.

Husmorspira sa...

Kjempefin bok.
Fikk den av gubben som fødselsgave! Ja, vi snakker masse hint og direkte ønsker :)
-Men har bare kikket i den, nesten, og kikket, og kikket. Kanskje på tide å strikke litt mer fra den også :)

Unknown sa...

Jeg elsker Nøstebarn boken og de x antall løse oppskriftene jeg har utenom, og det er ikke få!!! ♡ ♡ ♡

siddisisalou sa...

Ser ut som om det er en veldig kjekk bok, som jeg må kikke nœrmere på når jeg kommer hjem. Foreløpig har jeg printet ut en av gratisoppskriftene som så veldig kjekk ut. Enkel nøstebarn genser heter den, og en smart måte å bli kvitt noe av alt restegarnet jeg har liggende etterhvert. Det blir ikke mye strikking her hos meg for tiden, og det lille jeg strikker er i bomullsgarn. Det er rett og slett for varmt til å strikke. Tror ikke vi er under 26 grader noen gang i løpet av døgnet. Da er det godt å våkne opp til en kald dusj, pakke lunsjen og dra på stranden for å vœre der hele dagen.