fredag 23. august 2013

Have a lovely weekend



Var inni Stavanger en tur i dag og du milde hekkan
du kan si det var Cruise skip på besøk!

Ganske ENORME her de ruver bak et kvartal med hus!
Litt sånn frykt blanda fryd å se på liksom!
Utrolig flotte noen av de er :)

På vei hjem fikk me tak i skikkelig små
blåplomme hvor steinen ramler ut!
Mmmmmm det var gode de :)


På terrassen, ja DER vokser det hehe
Har klippet ned basilikummen èn gang og nå må
eg vel vente noen uker til neste gang......

Derfor måtte eg bare KJØPE en plante i går siden
eg skulle kokkelere på kjøkkenet og bl.a lage
PastaPesto-da kreves det en del Basilikum ser du :)

Persillen til høyre er også planta, 
før bilde klippet av enorme mengder-så den vokser villig;)
Skulle bare ØNSKE me fikk til BladPersille heller, 
det er det som bruker i Libanesisk kjøkken, 
ja de og bladkoriander ;)


 Nå har eg henta meg ein ISKALDE Burn fra fryseren
og er klar for litt tåstrikking, etterpå blir det nok
litt bukse strikkings hvis eg ikkje starter på noen votter ;)
Jepp, overhodet ingen mangel på strikketøy ;)


Med byens største SMIL vil eg bare ønske deg
en strålende helg ;)
KOooOS deg og ha en herlige kwell
og NYT den :)







Go`klem fra en avslappet Vibbedille :) 

5 kommentarer:

Nina sa...

Tusen takk for kjempekoselig kommentar og veldig bra tips om mere støping! Jeg er jo litt bitt av basillen nå!

Og en skikkelig koselig helg til deg og familien din!!!

Stor klem,
Nina

siddisisalou sa...

Alltid kjekt med en spasertur i havnen i Stavanger. Som regel er det masse liv hvis bare vœret tillater det. Kan du ikke få frø av bladpersille og så det selv ? Enig at bladpersiller smaker veldig godt. I begynnelsen savnet jeg kruspersillen, men nå tenker jeg aldri over det en gang.

Vibbedille sa...

Eg har forsøkt å plante bladpersille mange ganger også med utenlanske frø, meeeen de blir bare noen lange tynne greier. Har nok ikkje de optimale forhold her på terrassen. Men hjemme i Libanon, DER skal eg plante MASSE hehe

Sylvia sa...

Detbugner jo over der på terrassen din, Vibeke.
Jeg elsker bladpersille, og sådde meg noen for etpar år siden. Det stemmer, jeg fikk også mest lange stilker. Men vi brukte nå avdet vi fikk, da..... Det kan du ha til absolutt alt.

For mange år siden, leide vi et digert sommerhus i DK, der det stod en diger krukke med grønne blader utenfor. Jeg vannet den, og lurte på når det kom blomster på den, for hva var vitsen liksom, med alle disse bladene.
Så hadde en av oss kjøpt med en kvast hjem fra butikken, til en salat.......det var jo samme som vi hadde i krukka , og det var bladpersille!!!!!! Du kan tro vi lo, da vi oppdaget det. Gjett om det ble spist mye bladpersille den sommeren.
Det man kjøper her i butikken er iallefall ikke til å skryte av.
I dag er det avslapning, for elgen har gått i ett.
Ha en deilig dag i dag også, med herlig vær!!!
Klem

Unknown sa...

No har eg kost meg med søndagshobbyen min, lesing av bloggane dine !
Du er ein "raser" med strikkepinnane,
lekre ting du lagar !!!
Enorme båtar som erpå besøk i Stavanger, spesiellt å sjå båtane "ragar" over hustaka !

Haein flott søndags-ettermiddag !