søndag 15. desember 2013

"De ville også ha litt Julegodter...."

I dag har eg vært effektiv syns eg!
Dagen startet med at Jr og Habibi gikk for å hogge Juletre :) 
Mens de var borte tok eg å klippet opp fruktflesket
eg kokte i går, det ble ca 1,6 kg ferdig flesk :) 

Eg blandet så inn det gule og grønne som eg laget
forrige helg og fikk det...... 


...oppi glassene som nå står til pynt, 
ENN så lenge :) 

Det røde er Bringebær, Blå/Sitron, 
Grønn/Eple og Gult/Sitron :) 

Det er enkelt å lage og oppskriften
finner du Her 

Smak og farge kan du finne på f.eks Panduro 


Etter en liten pause satte eg i gang med det me kaller
for "Snadder Kaker" :) 

Her har eg "bare" stekt bunnene ca 70 stk, 
oppå her skal det sånn gul krem, 
en tur i fryseren og så skal den
dyppes i sjokolade Mmmmmmm
De skal ligge i en box inni fryseren :) 

Kommer tilbake med det ferdige resultatet
om en dag eller 2, det største jobben er nå gjort :)  


Har sett at så mange lager Vepsebol og når eg
fant ut at eg hadde nok av ingrediensene satte eg i gang!
Dette var OVERRASKENDE kjapt og enkelt
og de ble SUPERNYDELIGE i følge
min 3 meget objektive testpersoner her i heimen :) 
De ELSKER snadre kaker :) 

Av 1 porsjon fikk eg 54 kaker, 
kan jo være greit å vite før du dobler eller trippler :) 


Snart er eg klar til å innta sofakroken
med disse tjukkasene! Blir DEILIGE kan du tro :) 

Har strikket litt innimellom øktene i dag,
men nå er eg snart klar for tåa ;)  hehe

Herlig å vite at me nå faktisk har litt 
kaker på box, har faktisk 8 forskjellige GODSAKER :) 


Er du i rute du da?
Eg må snart strø alle gavene på gulvet
og finnet ut av hvem som skal få HVA!
Da kan eg få oversiktig på om me
faktisk må SHOPPE litt!! 
Tar det uti uka tenker eg hehe
Har GOOOOD tid Ho Ho Ho






KOoOS deg og NYT denne
fine kwellen og ha ei flott
siste uke før FERIEN :) 






Go`klem fra en fornøyd og optimistisk Vibbedille :) 

1 kommentar:

Bæsta,ka duuuu jøøøørrrr??? (sonjasside) sa...

Er nok ikke i rute æ nei.Ikke så effektiv som deg.Men æ holder på å lage perlepynt til kollegaer,de bruker å få en liten ting til jul å påske,de får velge selv.Så får de en litt større i gave.Siden vi skal bort blir det ikke mye julestri.Men æ skal jaggu ordne litt av det godteriet du har laga å ta med meg. :) Takk for oppskrifta.