torsdag 5. desember 2013

FANTASTISKE Hønsestrikk Sokker

Da var omsider Lovisas Hønsestrikk Sokker ferdige!
Tok sin tid mellom sokk 1 og 2 hehe
men så har eg strikket ganske mye annet inni mellom :)  


Sokkene er strikket i Silja på pinne 2,5
og de ble skikkelig gode-
ingen stramme tråder noe sted :)  


Eg ble helt henfør av denne hælfellinga!
Ble jo skikkelig kul og det er min første, 
men LANGT i fra den siste :)  


Slike kule sokker betyr bare èn ting:
En skikkelig TrådFEST etterpå! hehe
Brukte GOD tid på å feste for ingenting er verre
enn hvis trådstumpene begynner å jobbe seg ut! 


Eg fester trådene på langs med omgangene for da
vil nemligen ikkje trådene "jobbe" seg ut
hver gang du trekker sokkene på :) 
Det tar litt lengre tid, noe mer dill, 
men det er verdt det! 
+ at du klarer ikkje se festetråden :) 


Sokkene ble jo ganske så kule på vranga også! 


Noen mente det var bortkastet garn å ha lange
festetråder, men eg vet nå`kje eg hvor mye du
kunne strikke av 4 gram rester hehe


Nå er eg i full sving med et nytt sokkepar!
Kjærestens Valg har stått på lista ei stund og det var bare
å sette i gang-disse strikker eg også i Silja
MEN på pinne 2! hehe
Blir så lekkert atte :) 


Sånn ellers i dag har eg bare KOST meg
inne, ja for du skjønner det, det BLÅSER
litt her i dag hehe 
Lenge siden det faktisk har vært STORM her!
Snøen som kommer ned legger seg ikkje
helt ennå, mulig det er sjans for noen cm`er??

Skal bare tenne noen lys nå så er eg
i gang igjen i kosekroken!






KOS deg og ha en
EVENTYRLIG stormfull
torsdag!
Snart HELG :) 






Go`klem fra en fornøyd og optimistisk Vibbedille :) 

3 kommentarer:

Bundingen sa...

Sokkene dine er bare så fine! Nydelige farger, til å bli i godt humør av. Og så tynne pinner! Imponerende! Mye arbeid med all den trådfestinga, men det må til med et slikt mønster.
Disse har du glede av i lang tid.

Ha en fin kveld! Det blåser litt her også, men er til å leve med. Snø har vi også fått.

Klem fra Ingunn

siddisisalou sa...

For noe flotte sokker !
Jeg har nettopp strikket et par til min sønn som ble kjempemislykka …… og det på toppen av at jeg ikke liker å strikke sokker.
Men blir jo kjempeinspirert av å se på de flotte du strikker.
Mitt problem er å få garn som passer.

Håper du har det godt og varmt der du er, for jeg har lest og hørt om stormen som blåser på sørvestlandet.
Forstår det er best å holde seg innedørs !

Signe sa...

Disse sokken er bare såååå fine
Og så flink du er til å feste trådene også, litt av en jobb her !!
Er de fra sokkeboken til Bittami disse også ???
Den har jeg ønsket meg til jul. Håper at julenissen skjønner ett hint!!
Ønsker deg en fin helg på tross av alt du sliter med :-)