lørdag 14. desember 2013

Valg av kjæreste og digre ull sokker

Første sokk av Kjærestens Valg er ferdig!
Tar litt tid når eg strikker på pinne 2! hehe
Men strikken blir så lekker kan du tro :) 

Strikket i Silja faktisk og det blir overraskende LEKKERT! 
LITT for små til mine bein, 
men satser på å komme tilbake med "modell" bilder :) 
Syns disse sokkene fortjener skikkelig bilder!
TUSEN takk Bitta!  


Skikkelige raggsokker er kommer på pinnene
og de skal ikkje bli mindre enn ca str 45!
Pigede godt at det er et noe tykt Online garn og det
går greit fort på pinne 3,5 ;) 
Kule farger/striper blir det også :)  


Tidligere i uka kokte eg karameller, Nammmmm
I dag ført satte eg i gang å skar de opp 
og fikk de pakket inn :) 

Har prøvd en del karameller i løpet av årene, 
men disse kan du IKKJE bomme på!
Har ikkje tall på hvor mange andre som strøk med
glans på dråpetesten OMG!

Men disse er altså bænkers! 

Her er oppskriften til deg;

1 dl lys sirup
2.dl sukker
3 dl fløte

Ta alt i ei gryte og rør, la det koke opp, 
skru så ned og følg litt med til det kan koke
alene uten at det koker over :) 
La det så bare stå der å småputrer, 
rør litt en sjelden gang :) 
Gå å sett deg å strikk f.eks-jepp for mine
karameller kokte OVER 1,5 t, 
men da var de også perfekte!

Ta et glass med kaldt vann og drypp
litt karamell opp, noen dråper, 
ta dråpene opp og kjenn om de er faste, 
er de det ja da tømmer du alt i en passe form
kledd med bakepapir :) 
For all del, IKKJE ta feil å ta MATpapir!
Du kan si Habibi fikk en temmelig kjip
jobb DEN jula hehe :)  


Når du har skåret opp alle karamellene, 
(la de stå iallefall til dagen etter) 
setter du deg inn i stua oppi sofaen
med karameller og cellofan på et brett 
og et Norges glass ved siden av, 
sett i gang å PAKK!
Det tar faktisk litt tid hehe
Denne oppskriften ble ca 100 stk :) 
KOS deg og NYT søtsakene :) 



Nå har me spist deilige Pajela
og me er klar for en kveld i sofaen :) 
Solstråla er på dill med russen
så me er litt i mindretall, men slik er det av og til :) 
Satser på å komme i mål med raggsokkene
i løpet av helg, det nærmer seg gruelig nå!




KOoOS deg masse
og NYT en herlig
Lørdags kwell :) 





Go`klem fra en glad og optimistisk Vibbedille :) 

2 kommentarer:

Sylvia sa...

Heisann
Nå hadde jeg mange innlegg jeg måtte ta igjen her hos deg, altså. Turbojobbing for tiden, og har ikke ork til å sitte på nettet når jeg kommer hjem, da jeg må lage middag og vaske, før jeg får satt meg, urk......jeg gleder meg til romjulen, da jeg skal ha litt ekstra fri i år. Da skal jeg strikke alt det jeg har lyst til, og ikke må.
Jeg gjør som deg, strikker masse julegaver, men det går trått. Dessuten begynner jeg på noe nytt, som jeg tror jeg rekker, annenhver dag. Men jeg svl nok komme i mål.
De karameller ser heeeerlige ut!!! Men det er skumle saker å putte i munnen min. Har to brukne tenner etter et lakrisattack i sommer, og har bare ikke penger til å reparere . Godt det ikke var fortenner, da....ho ho
Lekre skar du strikkr på. Det pannanbåndet i brunt, var kjempelekkert. For en flott gave å få.
Ønsker deg en deilig søndag, med masse strikking på programmet. Klem

Anne sa...

Wow, for noen tøffe sokker! og imponerende arbeid på pinne 2, ikke minst god tålmodighet. Karamellen ser dødsgod ut!

Ha en fin kveld!