torsdag 11. desember 2014

Åååå ALLE disse Fristelsene altså!

er fristelse sååååå STOR til å starte på DETTE!!
Det krible i magen og pinnene vibrerer, meeeen sliter litt med
samvittigheten ovenfor det Mysterie Sjerfet......
MEN, det er jo BARE
til meg selv så sååå farlig er det ikkje hehe
Poenget er at eg syns eg FORTJENER å kose meg med dette, 
Hvorfor? Jo det skal eg fortelle litt lengre nede hihi 


Satt her å dormet i sofakroken og var egentlig på vei til å ta ein kwil, men PLUTSELIG befant eg meg blant sjokoladen på kjøkkenet! Rare greier, men DISSE er iallefall HIMMELSKE 
å smaske i seg ;)  


Eg bruker bare oppskriften på Risnøtt posen, syns den er kjempegod! Det eneste eg gjør, som f.eks i dag-
Eg 4 doblet porsjonen og da
skulle eg egentlig ha oppi 500 gr Delfiafett! OMG! hehe
Eg syns sjokoladen smaker sååå rart om det blir for mye, 
derfor brukte en kun 200 gr og de ble perfekte ;) 

Det ble totalt 102 stk, men tallet er stadig synkende
da det er mange smånisser i og innom dette hjemmet hehe
+ at eg har laget til ei kakebomme til mammen ;) 

EN fordel når man trekker på åra er at man får alle kakesortene
servert ferdig i bokser og poser-iallefall her ;) 
Syns det er kjempekoselig eg <3 

******

Nå skal du få høre HVORFOR eg syns eg fortjener å kose
meg med ei Nylaga strikkekurv hehe

Eg har hatt MARERITT hva angår Julegaver i år, 
eg la årene TIDLIG inn hva angikk hjemmestrikke gaver-
med mitt energinivå/form er det ikkje mulig.
Ergo må eg liksom kjøpe alle, ikkje sant??

Det er jo et ENDA større mareritt-syns eg, iallefall om eg
FYSISK må ut i ShoppingSenter etc *Liker Ikkje!*
For å ikkje snakke om tykkelsen på lommeboka! hehe

Tok meg en liten surferunde i dag på diverse Bokhandlere
og diverse andre butikker og JAMMEN var det mange
GODE tilbud! Eg gikk jo fullstendig BANANAS!!!!

Derfor sitter eg her med et glis som går TRILL RUNDT! Haha
Eneste me har igjen er til mammen og til Solstråla ;) 
Ja og litt som mangler på Jr sin gave ;) 

Dvs at neste uke, da skal eg bli med mammen en dag å hjelpe
henne å kjøpe hennes gaver, da skal eg fikse gaven til hun
og til Solstråla-Greit nok å være på shopping om man ikkje
må lete etter 1000 ting samtidig som eg skal hjelpe henne  hehe
Derfor kan eg BAAARE slappe helt av! 

Kjøpte t.o.m gave til lille Prinsessa, så derfor trenger eg
ikkje "stresse" med å bli ferdig med Eivor på denne siden av Jul ;) 
Har kun 1 arm + raglan fellingen igjen + at den blir noe større
enn str 1 år så det gjør ingenting om hun får den på nyåret ;) 


Ikkje sant DU er enig i at eg kan starte litt på Dukkeklær?
UANSETT skal eg bare slappe av og NYTE en herlig ro
i resten desember hehe Starter med det i dag eg hehe
Kommer til å bake litt innimellom når eg orker 
så kommer nok også me i mål ;) 

Er jammen glad eg slipper å tenke på Jule/nyttårs middager
for ALT som har med mat å gjøre tar Habibi seg av ;) 
Jepp, eg har det alt for godt ;) hihi 


Begynner du å se ende på listene dine du da?
Håper uansett du har fine dager selv om mye skal gjøres ;) 
Eg har vært helt vrak eg denne uke hehe
Det var innsatsen min på mandag som tok knekken på meg ;) 






KOoOS deg masse og ta deg
tid litt fred & ro innimellom ;) 







Go`klem fra ei avslappet og GLAD Vibbedille ;) 

4 kommentarer:

Monika sa...

Jeg synes du skal fortsette på Eivor :) det er jo då lite igjen!! ;) og mysteriestrikkskjerfet blir kjedelig uti januar hvis du havner bakpå vet du :-p dukkestrikken kan jo bli fin i romjulen heller.

Finnskoghuldra sa...

Klart du kan strikke dukketøy om du vil det! Og iallefall om du har fått unna så mye som du har gjort idag ;)
Har faktisk vært innom Haugen bok selv idag, men fant dessverre ikke så mye...
Blir ikke så mye hjemmestrikka herifra heller, lillemor trenger så mye serru ;)
Gleder meg til å se Eivoren din :)

Kos deg og nyt kvelden, hopper i dusjen og så i pysjen nå jeg ;)

God førjulsklem fra Nina

Finnskoghuldra sa...

Glemte å si at på Sandnes sine sider ligger mange dukkeklær kataloger gratis ute :) Bare å laste ned :)

Sylvia sa...

Heisann
Her var det flere kaker igjen, se jeg. Men nå vil jeg ikke lage flere, selv om du frister oss til å lage bare litt til.....
Er enig med deg i det Delfiafettet. Lurt å ikke ta for mye.
Bare koooos deg, og ordne julegavene på senteret . Jeg har etpar stk igjen som jeg må kjøpe. Har en fridag til uken, så da bare gjør jeg det!!! Men har tatt det rolig i år, jeg også, med all den strikkingen.
Skal lage et gavekort til, på en Mariusgenser, så tar jeg det på nyåret.
Vet du hva? Jeg tar meg en friuke etter jul, som kun skal brukes til strikking og kos, og kanskje litt oppussing i heimen. Vet jeg er kjempesliten etter juleinnspurt i butikken før jul, og blir som regel syk og forkjøla etterpå. Mulig jeg slipper unna det denne gangen???
Nå må du kose deg masse, Vibeke. Klem, klem