lørdag 6. desember 2014

Engelsk SmørKjeks-Rimelig, Kjapp og NYDELIG!

Mmmmm i dag har eg jammen vært FLINK!
Først i formiddag klippet eg opp ca 1,5 kg sitronflesk som eg satte 
i går og så laget eg en dobbel deig med Engelske Smørkjeks ;) 
Ååååå de er SÅÅÅÅ gode! 

Laget de for første gang i fjor og de forsvant i løpet av de første
dagene og eg måtte lage MER! 
Derfor kjørte eg bare på med en dobbel med èn gang hehe  


I fjor trykket eg de ut med et glass, men siden de er ganske mektige
brukte eg et eggeglass i år! Eg orka ikkje rote gjennom alle stemplene mine så eg tok bare de der forseglings stemplene hehe
Eg skulle absolutt hatt en sånn kraftig 
"Home Made" stempel........Jaja

Habibi har allerede smugspist en del hehe
Sånn går det når eg er pompa og han måtte overta middagslaginga 
DA er det farlig med lunkne kaker på benken ;) 

Hvis du vil lage disse, de går LYNKJAPT!
Ja da finner oppskrifta HER i år også :)  


begynner det virkelig å blir JUL her i heimen Ho Ho Ho 
Har fått BÅDE Azalia (4 stk) og en sånn Amaryllis av mamma, 
sist nevnte har faktisk 2 knupper og det er like spennende hvert år ;) 

*****

Nå skal resten av dagen og kwellen tilbringes i kroken min -
er aldeles kaputski hehe Men har da fått gjort litt ;) 
Mye har eg fått gjort på rene skjære STAHET og VILJE hehe
Planer for i morgen er ikkje eksisterende, bortsett fra å STRIKKE!
I dag har eg strikket på Eivor Barnejakke innimellom og den skal
også få min fulle oppmerksomhet resten av kwellen!
Målte den i dag og den blir litt videre enn oppskrift så nå
SPØKER det med garnmengden......Hmmmmmm


Håper du også har hatt en fine dag?
Helsa henger med eller? 
Husk å ta vare på deg selv oppi hele "stria" og IKKJE la
deg påvirke av Media om HVA man MÅ/BØR kjøpe til Jul-
Her gjør man som man vil uansett ;) 

HER har du muligheten til å vinne til deg
deilig FruktFlesk laget av moi! :) 




KOS deg masse og ha en
FORTRYLLENDE
herlig lørdags kwell ;) 




Sterkest er den personen som heller
vinner over seg selv enn over andre 






Go`klem fra ei sliten med FORNØYD Vibbedille ;) 

2 kommentarer:

Wenche sa...

Nyter bildene av julen din. Her er alt bare kaos selv om snekkerne har forlatt oss. Det tar jammen tid å rydde på plass nesten et helt hus. Tror jeg skal prøve meg på de kjeksene dine :)

Sylvia sa...

De kjeksene dine, nam nam......ser såååå gode ut. Kanskje jeg skulle........????
Har bare litt pepperkaker igjen, snufs, og det er enda etpar uker igjen til jul. Kan ikke skylde på noen andre enn meg selv heller. Jeg knasker pepperkaker bare jeg får en kaffekopp i hånda, hi hi
Ja, det er koselig med juleblomster. Og jeg har har også Amaryllis......"og du kan også lese om den første Aamaryllisen jeg kjøpte...he he. Fikk litt av en overraskelse der, ja.
Formen min er heldigvis fin. Er bare sliten etter en fullrulledag på jobben hver dag, men det er jo naturlig, så det får jeg bare akseptere.
God bedring til deg, da......håper go'-formen kommer snikende litt etter litt. Klem herfra.